Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@18:06:24 GMT

نگاهی به هنر‎‌های مدرن و سنتی

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۰۸۱۲

نگاهی به هنر‎‌های مدرن و سنتی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اگر مدت‌هاست که به دنبال هنری برای یادگیری می‌باشید ولی چیزی به ذهنتان نمی‌رسد یا بهتر است بگوییم ذهنتان پر از خالی است ما برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم!

هر انسانی با توجه به تجربه‌هایی که در زندگی کسب کرده است یک شناخت کلی درباره روحیات خود دارد.

اگر شما دارای روحیه صبور و جنگجو هستید ما هنر مجسمه‌سازی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال مجسمه چیست؟

یکی از کهن‌ترین و ماندگارترین انواع هنرهای تجسمی، مجسمه است که نقش بسیار پراهمیتی در تکامل و رشد فرهنگ جهانیان ایفا می‌کند. به عبارتی هر شکل سه‌بعدی که باهدف موضوعی خاص و به‌صورت هنری خلق‌شده باشد را مجسمه می‌توان نامید.

همان‌طور که می‌دانید برای شروع و یادگیری یک هنر مثل مجسمه‌سازی هر فردی نیازمند شناختی کلی درباره مجسمه، هنرمندان معروف در این زمینه، انواع روش‌های ساخت و غیره می‌باشد. ما به شما دوستداران هنر پیشنهاد می‌دهیم با مراجعه به https://redclock.ir/مجسمه تمام زیروبم‌های موجود در زمینه مجسمه را مطالعه کنید و سپس اقدام به یادگیری این هنر کنید.

آیا تابه‌حال اسم مجسمه‌های معروف جهان را شنیده‌اید؟ آیا تابه‌حال با خود فکر کردید خالق این مجسمه‌های ماندگار که نقش بسیار مهمی در تکامل و رشد هنر مجسمه‌سازی جهانیان ایفا می‌کنند چه کسانی هستند؟

اگر بخواهیم از معروف‌ترین مجسمه‌سازان جهان که نقش اساسی در زمینه هنر مجسمه‌سازی داشته‌اند یاد کنیم می‌توان میکل آنجلو را مثال زد.

میکل آنجلو دی لودوویکو بوئوناروتی سیمونی معروف به میکل‌آنژ در سال ۶ مارس ۱۴۷۵ در توسکانی متولد شد. با اینکه پدر وی شغل مهمی در حکومت داشت اما وی علاقه‌ای به شغل پدرش نداشت و از همان ابتدا علاقه خود را به دنیای هنر و نقاشی نشان داد. او در دوران زندگی خود به‌عنوان یک هنرمند توانست به شهرت و اعتبار زیادی برسد. میکل‌آنژ در ۱۸ فوریه ۱۵۶۴ در سن ۸۸ سالگی چند هفته قبل از تولد ۸۹ سالگی‌اش در رم درگذشت.

معروف‌ترین آثار میکل‌آنژ در زمان حیاتش مجسمه داوود، مجسمه پیه تا و نقاشی سقف کلیسای سیستین است. شما کاربران گرامی می‌توانید با مراجعه به اینجا عکس تمام مجسمه‌های معروف جهان را که فقط اسم آن را شنیده‌اید مشاهده کنید، همچنین می‌توانید زندگینامه مجسمه‌سازان معروف جهان را مطالعه کنید.

سفالگری یکی از زیباترین هنرها و صنایع‌دستی به شمار می‌رود. سفال‌هایی که به دست سفالگران زبردست طی قرن‌های متمادی ساخته‌شده است نمادی از فرهنگ و روند زندگی در دوران گذشته می‌باشد. زمان دقیق ساخت ظروف سفالی در ایران مشخص نیست اما طی حفاری‌های که در تپه گنج در غرب کرمانشاه و غار کمربند در بهشهر مازندران صورت گرفته قدیمی‌ترین سفال مربوط به دوره نوسنگی در هزاره هشتم قبل از میلاد کشف‌شده است.

سفال جزو قدیمی‌ترین صنایع‌دستی و آثار بسیار زیادی از این هنر در دوره‌های مختلف در سراسر جهان کشف‌شده است. این هنر زیبا یکی از ماندگارترین صنایع ساخت دست بشر است به همین دلیل ما می‌توانیم بامطالعه تاریخ سفالگری اطلاعات مناسبی نسبت به فرهنگ و تمدن و وضعیت اقتصادی یک منطقه به دست آوریم.

توصیه می‌کنیم با مشاهده پیج سفالگری در سایت هنری ردکلاک اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب کنید. هنر سفالینه یکی از مهارت‌های ارزشمند می‌باشد که می‌توان از آن برای خلق آثار هنری زیبا بهره‌مند شد. با ما در این مقاله همراه باشید تا دریچه‌های جدیدی از هنر سفال را به روی چشمان زیبای شما بازکنیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: هنر فرهنگ هنرهای تجسمی رشد مجسمه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چیدمان هنری برای مظلومیت کودکان غزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  چیدمان مجسمه «ده هزار جهان» متشکل از ۱۰ هزار مجسمه کودک و ۱۰ هزار نقاشی کوچک است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) حضور علی دایی در مراسم ختم همسر سیاستمدار معروف اصلاح‌طلب
  • معروف‌ترین خواننده جهان و نامزدش به تهران آمدند/ عکس
  • آرسنال آماده حمایت 200 میلیون پوندی از آرتتا؛ خرید دو مهاجم لیگ برتری در اولویت
  • لباس عروس لاکچری بازیگر زن معروف؛ «سوگل خلیق» عروس شد؟ + عکس
  • بلایی که بازیگر زن معروف در کودکی بر سر گربه‌ها آورد + ویدئو
  • کسب رتبه چهارم ایران در تولید علم طب سنتی در جهان
  • خدمات «فصد و حجامت» بیمه شد
  • بیشترین شعاع انفجار متعلق به کدام بمب است؟! شعاع انفجار انواع بمب‌های معروف دنیا را ببینید + ویدئو
  • چیدمان هنری برای مظلومیت کودکان غزه
  • آرتتا: آرسنال به خاطر تمامی تلاش‌هایش سزاوار حضور در نیمه نهایی است