Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا اعلام کرد که موافقت کرده است تنها کارخانه اتومبیل سازی خود را در انگلیس به غول توسعه دهنده فضای صنعتی یعنی شرکت پاناتونی بفروشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سخنگوی شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا روز شنبه اعلام کرد که موافقت کرده است که کارخانه اتومبیل سازی خود را در سویندون در جنوب انگلیس به غول توسعه دهنده فضای صنعتی یعنی شرکت پاناتونی بفروشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می شود که مالک جدید کارخانه هوندا قصد دارد سرمایه گذاری زیادی را در آن انجام دهد.

این خودروساز ژاپنی که حدود یک دهم از 1.5 میلیون خودروی تولید شده در انگلیس را می سازد، تصمیم به فروش این کارخانه را دو سال پس از اعلام توقف تولید در سال 2019 گرفت. پیش بینی می شود تعطیلی این کارخانه منجر به از دست دادن 3500 شغل شود.

هوندا که در اروپا با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند، گفته است که تعطیلی این کارخانه مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیست اما نیاز به تمرکز فعالیت در مناطقی است که انتظار فروش خودروها بیشتر است.

هوندا به دلیل کمبود تراشه، چشم انداز فروش جهانی خودرو را کاهش دادسوددهی شرکت هوندا به پایین‌ترین حد طی 4 سال گذشته رسید

پیش از این روزنامه فایننشال تایمز گزارش داده بود که پس از جمع آوری تأسیسات این کارخانه که هاچ بک های سیویک را تولید می کرد، احتمالاً در بهار سال آینده، پاناتونی 700 میلیون پوند (965 میلیون دلار) در توسعه صنعت خود با هدف ایجاد مشاغل جدید سرمایه گذاری خواهد کرد.

این تصمیم در حالی صورت گرفت که شرکت های الکترونیکی سونی و پاناسونیک نیز برای انتقال کارخانه های خود از انگلیس به مناطق اتحادیه اروپا اقداماتی را صورت داده اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خودرو خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۱۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • ۳۳۱۶ هزار فقره انشعاب جدید فاضلاب در استان مرکزی واگذار شد
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد
  • تسلا باز هم قیمت خودروهایش را کاهش داد
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند
  • استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند