Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:42:20 GMT

آستان قدس رضوی کارخانه نساجی خراسان را تقویت می‌کند

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۱۳۳۷

آستان قدس رضوی کارخانه نساجی خراسان را تقویت می‌کند

به گزارش پایگاه خبری آستان قدس رضوی مالک رحمتی روز یکشنبه در بازدید از کارخانه نخریسی و نساجی خسروی خراسان افزود: تلاش می کنیم با رفع موانع پیش پای فعالان این صنعت و برخی از چالش ها، بستر رونق تولید و توسعه آن را با رعایت ادبیات سرمایه گذاری فراهم کنیم.

وی ادامه داد: کارخانه نخریسی و نساجی خراسان از جمله کارخانه های وابسته به آستان قدس رضوی است که بر حمایت و پشتیبانی از آن تاکید داریم چرا که این صنعت برای کشور راهبردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی گفت: معتقدیم باید در این صنعت با تکیه بر توان و ظرفیت های داخلی، توسعه پیدا کرده و رشد کنیم  و این جزء اولویتهای ما در سال جاری خواهد بود. 

رحمتی احیای این صنعت را نیازمند الزاماتی دانست و افزود: در گام نخست نیازمند تدوین قوانین و دستورالعمل های حمایتی و تشویقی از این صنعت توسط مجلس و وزارت صنت هستیم که بسیار اثر گذار خواهد بود.

وی تلاش برای کاهش واردات مواد اولیه این صنعت با استفاده از ظرفیتهای داخلی و طراحی نظام تشویقی برای کشت پنبه، نوغان‌داری، تقویت صنایع تولیدکننده ماشین آلات نساجی و حمایت از شرکتهای دانش بنیان و ضرورت سرمایه گذاری جدی در فناوریهای به روز با رویکرد خلق زنجیره ارزش را از دیگر اقدامات ضروری برای احیای این صنعت برشمرد. 
رییس بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی گفت: این صنعت به دلیل ماهیت آن، اگر رونق پیدا کند عامل رشد چندین حوزه دیگر از جمله کشاورزی، ماشین سازی، کارگاههای تولیدی متوسط و بسیاری از کسب و کارهای خانگی خواهد شد و می‌توان با سرمایه گذاری اندک در این صنعت علاوه بر تولید مواد اولیه، اشتغال زایی پایدار در کشور ایجاد کرد.

شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان در سال ۱۳۱۳ در مشهد تاسیس شد. با پیروزی انقلاب اسلامی و قرارگرفتن این مجموعه در  ذیل پرچم آستان قدس رضوی، طرح بازسازی و تحول اساسی این واحد صنعتی در سال ۱۳۶۵ در زمینی به مساحت ۴۰۰ هزار متر مربع در محل فعلی کارخانه واقع در کیلومتر ۱۸ جاده نیشابور به مشهد آغاز و این کارخانه بازسازی شده در سال ۱۳۸۳ به شکل رسمی افتتاح شد. 

برچسب‌ها مشهد آستان قدس رضوی نیشابور صنعت نساجی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد آستان قدس رضوی نیشابور مشهد آستان قدس رضوی نیشابور صنعت نساجی اخبار کنکور آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۱۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ قاسم فدایی راد، مسئول امور کتابخانه تخصصی اهل بیت علیهم السلام (گوهرشاد سابق) سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: این کتابخانه در حال حاضر دارای سه هزار و ۹۱۹ نسخه خطی است که نسخه پشتیبان آنها از طریق کتابخانه دیجیتال این سازمان در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.
 وی افزود: همچنین ۳۵۴۵ نسخه کتاب چاپ سنگی، بیش از ۱۲۰ هزار نسخه کتاب چاپی، ۱۷۰۰ لوح فشرده، ۱۵۰۰ نسخه پایان‌نامه و افزون بر ۱۲۰ هزار نسخه کتاب الکترونیکی با محوریت سیره و معارف اهل بیت (ع) در این کتابخانه وجود دارد. 
 
فدایی‌راد گفت: کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) ویژه پژوهشگران، طلاب علوم دینی و دانشجویان است، اما با توجه به شبانه‌روزی بودن کتابخانه، به زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت رضا (ع) و اعضای کتابخانه مرکزی و سایر کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در زمان تعطیلی کتابخانه‌ها خدمات‌رسانی می‌کند.
 
وی افزود: همچنین این کتابخانه، یکی از بزرگترین کتابخانه‌های تخصصی و شبانه‌روزی در جهان اسلام به شمار می‌آید که از ابتدای تأسیس ویژه ارائه خدمات به آقایان بود، اما بنا به درخواست‌های مکرر مراجعان، بخش بانوان نیز در سال‌های اخیر در آن راه‌اندازی شد
 مسئول امور کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی با اشاره به این‌که در مجموع ۴۳۳ هزار و ۵۰۰ زائر و مجاور از خدمات این کتابخانه در سال گذشته بهره‌مند شده‌اند، گفت: کتابخانه به طور میانگین ماهانه به ۲۲ هزار نفر در بخش آقایان و ۱۴ هزار نفر در بخش بانوان ارائه خدمت می‌کند.
 
 
 
 
 
 

دیگر خبرها

  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل