Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارک علم و فناوری قم گفت: در پارک علم و فناوری قم ۱۰۸ شرکت مستقر بوده که در این میان حدود ۳۷ شرکت دانش بنیان هستند.

سیدحسین اخوان علوی، رئیس پارک علم و فناوری قم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص اقدامات و فعالیت‌های این مرکز گفت: شرکت‌هایی که ایده‌های با محویت علوم مختلف دارند، برای جبران ریسک، کاهش هزینه‌ها و افزایش رقابت و رشد به پارک علم و فناوری می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پارک علم و فناوری قم ۱۰۸ شرکت مستقر بوده که در این میان حدود ۳۷ شرکت دانش بنیان هستند.

اخوان ادامه داد: پارک علم و فناوری قم در حال حاضر با ۲۷ شرکت خلاق رتبه پنجم در کشور را به خود اختصاص داده است. شرکت‌های دانش‌بنیان که در زمینه‌های مختلف فعالیت می کنند در پارک علم و فناوری مستقر می‌شوند. نکته مهم حمایت‌های پارک از این شرکت‌ها است؛ ما در رابطه با توسعه فناوری و تجاری سازی فناوری شرکت‌ها به آن‌ها کمک می‌کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری قم اظهار کرد: در این مرکز شرکت‌ها تحقیق می‌کنند سپس مورد حمایت و مشاوره قرار گرفته و در نهایت دست به تولید می‌زنند. شرکت‌هایی هم توانستند تمامی مراحل تولید و تکنولوژی محصولاتشان را بومی‌سازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شرکت‌های مستقر توانسته دستگاه تصفیه آب مواد به بخش‌های دیالیز را طراحی کند؛ آن‌ها اولین تولید کننده این محصول در کشور به حساب می‌آیند. تا ۴ سال پیش این محصول تماما وارداتی بود و ما اکنون تا ۹۵ درصد جلوی واردات آن را گرفته‌ایم.

اخوان افزود: یکی دیگر از شرکت‌های مستقر، فروشگاه اینترنتی کسب و کار‌های کوچک و خانگی را راه اندازی کرده است. این فروشگاه با ایجاد فضای مناسب برای مردم، راهی را ایجاد کرده تا کسب و کار‌های محلی و مغفول محصول خود را مستقیما برای عرضه و فروش بگذارند.

رئیس پارک علم و فناوری قم در پایان گفت: این شرکت‌ها نقش مهم و کارآمدی در کشور دارند و به حمایت‌های بیشتری برای پیشرفت نیاز دارند. فضای استقرار ما کوچک است. شرکت‌های خوب پذیرفته شده‌ای داریم که به دلیل کمبود فضای استقرار نمی‌توانیم آن‌ها را در اینجا مستقر کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پارک علم و فناوری قم فناوری دانش بنیان فناوران رئیس پارک علم و فناوری قم پارک علم و فناوری دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۱۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم

مریم بحرینی عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت دانش بنیان تک‌­نوران (تولیدکننده محصولات دقیق و ارائه دهنده خدمات در حوزه میکروسکوپی و طیف سنجی کاربردی) محسوب می‌شود و به عنوان پژوهشگر برتر و چهره شاخص علمی کشوری در سومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان معرفی شده است.

از او بیشتر از ۲۰ مقاله خارجی و ۵۰ مقاله در همایش‌های داخلی و خارجی به چاپ رسیده است.

از جمله سوابق اجرایی ایشان، بنیان گذاری آزمایشگاه طیف سنجی مواد نورا، مشاور فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری در سال ۱۴۰۰ و موسس و رئیس هیات مدیره شرکت آذران پلاسما است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • گردهمایی دو روزه مدیران مراکز نوآوری و ‌پارک‌های علم و فناوری به پایان می رسد
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری، رشد ۲۸ درصدی داشته‌اند