Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: دو ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی در جهت تحقق شعار سال از جایگاه حائز اهمیتی برخوردار هستند و باید  بیش از پیش تقویت و مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر محمد نوذری در دیدار مدیران واحدهای تابع وزارت امور اقتصادی و دارایی ضمن تقدیر از عملکرد خوب این حوزه گفت: در سال ۹۹ استان ایلام ۱۱۶ درصد وصول داشته است که این میزان ۱۶ درصد بیشتر از میزان مصوب شده و  همچنین در این حوزه در بحث اوراق تسویه و تهاتر ۶۸ میلیارد تومان تحقق داشته که نسبت به پارسال ۱۴ میلیارد تومان بیشتر است و این جای تقدیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام در ادامه به نامگذاری شعار تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی‌ها اشاره کرد و گفت: برای چندمین بار است که مقام معظم رهبری بر کلید واژه تولید در انتخاب شعار سال تاکید می کند و این گویای این مطلب است که امروز تولید در شرایط خنثی ساختن تحریم و جنگ اقتصادی نقش تعیین کننده و حیاتی دارد.

وی با تأکید بر این مطلب که امروز تسهیل در تولید و رفع موانع پیش رو این حوزه یک وظیفه همگانی است، تصریح کرد: در این راستا دو ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی از جایگاه حائز اهمیتی برخوردار هستند و باید  بیش از پیش تقویت و مورد توجه قرار گیرند.

 نوذری در ادامه از شناسایی برخی قوانین مزاحم کسب و کار در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۵ قانون و دستورالعمل مزاحم کسب و کار در استان شناسایی شده و جهت اصلاح به هیئت مقررات زدایی وزارت اقتصاد و دارایی ارسال شده است.

وی در پایان با عنوان این مطلب که شعار سال را عملیاتی دنبال خواهیم کرد، تاکید کرد: تحقق شعار سال در دستور کار جدی دولت در استان ایلام قرار گرفته است و در این راستا تمام تلاش خود به کار خواهیم بست.  

 همچنین  نوذری در دیدار  مدیرکل و مجموعه مدیران استاندارد استان اظهار کرد:  با توجه به وظیفه خطیر استاندارد در امور مختلف و لزوم تقویت این نهاد جهت تامین سلامت و ایمنی مردم، همه ادارات و دستگاه ها موظف هستند ضمن همکاری لازم، می بایست در حوزه کاری پیش روی خود ملاحظات استاندارد را رعایت کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان تولید، پشتیبانی ها ومانع زدایی ها توسط مقام معظم رهبری گفت: واضح است که نقش استاندارد در جهت تحقق کمی و کیفی این شعار اساسی و حائز اهمیت است.

استاندار ایلام با تاکید بر این مطلب که تولید با برند استاندارد پایدار می شود، گفت: برای توان رقابت پذیری تولید داخل بایست واحدهای تولیدی به ملاحظات مهم استاندارد توجه لازم را داشته باشند. 

وی در ادامه گفت: همه دستگاه های مرتبط از جمله مجموعه استاندارد باید به صورت قوی در مقوله استاندارد سازی کالاهای تولیدی ورود کند تا تولید در استان در مسیر واقعی و درست خود قرار گیرد. 

دکتر نوذری در پایان بر الزام تشکیل شورای استاندارد استان تاکید کرد و گفت: بر طبق قانون تقویت و توسعه نظام استانداردسازی و الزام تحقق بند ۲۴ سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در خصوص اقتصاد مقاومتی و گسترش همه جانبه استاندارد، تشکیل شورای استاندارد استان در سال ۱۴۰۰ ضروری به نظر می رسد.

گفتنی است در آغاز این دیدار مهناز همتی مدیرکل استاندارد ضمن ارائه گزارش از حوزه کاری از حمایت های استاندار ایلام از مجموعه استاندارد تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه ایلام تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها استاندار ایلام شعار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ هزار و ۵۰۰ بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی ایلام انجام شد

یادگار محمدی سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام اظهار کرد: طی سال گذشته تعداد پنج هزار و ۸۱۸ فقره بازرسی و ۷۱۱ فقره نمونه برداری از واحد‌های تولیدی، خدماتی و مراکز عرضه استان انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۹۷ فقره بازرسی از خدمات و تجهیزات بازی و زمین‌های بازی توسط کارشناسان این اداره کل صورت گرفته است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام هدف از نمونه برداری و آزمون کالا‌های تولیدی را انطباق آنها با شرایط و مقررات استاندارد‌های ملی دانست و گفت: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استاندارد‌های ملی با واحد‌های متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود.

محمدی اظهار کرد: در بازرسی از واحد‌های تولیدی بر عملکرد آنها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، صدور، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی ایلام
  • خالص فروشی در استان با درصد قابل قبولی در حال انجام است
  • ۶ هزار و ۵۰۰ بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی ایلام انجام شد
  • انجام ۶۵۰۰ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی ایلام
  • شناسایی و پیگیری روش‌های تقویت مالی در حوزه علم و فناوری
  • انجام بیش از ۶ هزار بازرسی واحدهای تولیدی در سال گذشته
  • برای تحقق شعار سال باید در ایلام تلاش را آغاز کرد
  • فعالیت ۱۱۷ واحد تولیدی دارای پروانه استاندارد در ایلام
  • صدور و تمدید ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال گذشته
  • برند در سایه قانون