Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@13:26:38 GMT

برنامه‌ریزی آستان قدس رضوی برای تحقق شعار سال

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۴۴۰۹

برنامه‌ریزی آستان قدس رضوی برای تحقق شعار سال

رئیس بنیاد بهر‌ه‌وری موقوفات آستان قدس رضوی بر تقویت پشتیبانی‌ها برای رونق تولید تأکید کرد و گفت: با توجه به شعار سال مسئولیت ما سنگین‌تر از گذشته است و باید تلاش‌هایمان برای پشتیبانی از تولید و مانع‌زادیی از مسیر آن را بیشتر کنیم.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، به نقل از آستان نیوز، «مالک رحمتی» رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی با حضور در یکی از کارخانه‌های نساجی وابسته به آستان قدس رضوی در جمع کارگران این کارخانه گفت: با توجه به تعیین شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» برای سال ۱۴۰۰ توسط رهبر معظم انقلاب، مسئولیت ما در این حوزه سنگین‌تر از گذشته است و باید تلاش‌هایمان برای پشتیبانی از تولید و مانع‌زادیی از مسیر آن را بیشتر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با رفع موانع بستر رونق تولید و توسعه آن را فراهم می‌کنیم

وی با اشاره به پیشتیبانی آستان قدس رضوی از تولید گفت: بر همین اساس آستان قدس رضوی پشتیبانی‌های خود از تولید را تقویت خواهد کرد و تلاش می‌کنیم با رفع موانع بستر رونق تولید و توسعه آن را با رعایت ادبیات سرمایه‌گذاری فراهم کنیم. همچنین بر حمایت و پشتیبانی از تولید تأکید داریم، چرا که صنعت برای کشور استراتژیک است.

 

رحمتی ادامه داد: بر اساس برنامه و سند چشم انداز بیست ساله کشور در افق ۱۴۰۴ ایران باید جزو ۵۰ کشور برتر صادراتی دنیا می‌شد اما متأسفانه بدلیل فقدان حمایت هوشمند و اثرگذار از صنعت توسط دولت‌ها این امر محقق نشد. همچنین در صنعت نساجی همواره شاهد کوچک شدن این صنعت استراتژیک در کشور بودیم و باید در این صنعت با تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی، توسعه و رشد داشته باشیم و این جزو اولویت‌های ما در سال پیش رو است.

 

رئیس بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی افزود: شرایط فعلی صنعت قابل قبول نیست و متأسفانه منجر به افزایش واردات شده است. در گام اول نیازمند تدوین قوانین و دستورالعمل‌های حمایتی و تشویقی از صنعت توسط مجلس و وزارت صمت هستیم که بسیار اثر گذار خواهد بود.

 

وی با اشاره به ضرورت طراحی نظام‌های تشویقی برای صنعت گفت: دومین نیاز ضروری، تلاش برای کاهش واردات مواد اولیه با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و طراحی نظام تشویقی برای رفع نیازهای اولیه است. همچنین سومین نیاز اساسی، تقویت صنایع تولیدکننده ماشین آلات و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است تا ماشین آلات قدیمی و فرسوده کارخانجات با ماشین آلات داخلی جدید جایگزین شود.

 

رحمتی ادامه داد: اقدام دیگر نیز ضرورت سرمایه‌گذاری جدی در فناوری‌های به روز با رویکرد خلق زنجیره ارزش است، چرا که صنعتی مانند نساجی به دلیل ماهیت آن، اگر رونق پیدا کند عامل رشد چندین حوزه دیگر از جمله کشاورزی، ماشین سازی، کارگاه‌های تولیدی متوسط و بسیاری از کسب و کارهای خانگی خواهد شد و می‌توان با سرمایه‌گذاری اندک علاوه بر تولید مواد اولیه، اشتغال‌زایی پایدار می‌شود در کشور ایجاد کرد.

 

رئیس بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی در ادمه گفت: با توجه به تعیین شعار «تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» برای سال 1400 توسط رهبر معظم انقلاب، مسئولیت ما در این حوزه سنگین تر از گذشته است و باید تلاش هایمان برای پشتیبانی از تولید و مانع زادیی از مسیر آن را بیشتر کنیم. بر همین اساس آستان قدس رضوی پشتیبانی های خود از کارخانه نخریسی و نساجی خراسان را تقویت خواهد کرد و تلاش می کنیم با رفع موانع پیش پای این صنعت و برخی از چالش ها، بستر رونق تولید و توسعه آن را با رعایت ادبیات سرمایه گذاری فراهم کنیم.

 

رحمتی همچنین با اشاره به عملکرد قابل تقدیر کارخانه نخریسی و نساجی خراسان افزود: خوشبختانه در این کارخانه از دانش روز صنعت نساجی استفاده می شود و علاوه بر آن، نیروی انسانی جوان، زمینه رونق تولید و نوآوری را مهیا کرده است.

 

وی افزود: نوآوری هایی که به همت جوانان نخبه و شرکت های دانش بنیان در این کارخانه ایجاد شده، نه تنها برای رونق تولید کارخانه بلکه برای صنعت نساجی کشور اثرگذار است و ثمرات خود را نشان خواهد داد.

 

رحمتی ادامه داد: اینکه در شرایط سخت تحریم، هیچ کدام از دستگاه های کارخانه از کار نیفتاده و توانسته ایم با اتکا به دانش بومی خودمان، صنعت نساجی را زنده و پویا نگه داریم بسیار خوشحال کننده و امید بخش است. و باید در این زمین از ماشین سازان داخلی حمایت اساسی صورت بگیرد.

 

رئیس بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی در ادامه به اهداف و برنامه های مد نظر در کارخانه نخریسی و نساجی خراسان نیز اشاره کرد و گفت: به کارگیری همه ظرفیت کارخانه برای افزایش تولید، تاکید بر تولید محصول با کیفیت و همچنین تلاش برای بالا بردن ارزش افزوده محصولات از طریق ایجاد زنجیره ارزش سه هدف و برنامه مهم و کلیدی است که باید امسال محقق شود.

 

وی افزود: با اجرای این برنامه ها، تلاش خواهیم کرد زنجیره ارزش مد نظر در کارخانه نخریسی و نساجی خراسان را تکمیل و مسیر تحقق چشم انداز تعیین شده برای کارخانه را هموار کنیم.

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: رونق تولید تحقق شعار سال آستان قدس رضوی رئیس بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی پشتیبانی از تولید سرمایه گذاری رونق تولید پشتیبانی ها صنعت نساجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۴۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مشارکت‌های مردمی در صنعت اولویت وزارت صمت است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم افتتاح دو طرح اقتصادی در گرمسار، ضمن بیان اینکه استان سمنان استانی کاملاً صنعتی است و ظرفیت‌های فوق العاده تولیدی در این استان وجود دارد، تاکید کرد: برنامه وزارت صمت این است که در سال جهش تولید، در این استان مانند دیگر نقاط کشورمان تحولات اساسی را رقم بزنیم.

وی با اشاره به تلاش برای تحقق شعار سال، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، شعار سال ناظر بر این است که بتوانیم توسعه کیفی و کمی صنعت را به صورت جهش تولید داشته باشیم و در این راه مشارکت مردم را نیز جلب کنیم.

وزیر صمت با بیان اینکه هدف اصلی وزارتخانه در سال جاری تحقق شعار سال است، تاکید کرد: یکی از برنامه‌های سفر ما به استان سمنان نیز رصد بسترهای لازم برای مشارکت مردمی در تولید و تحقق شعار است.

علی آبادی با بیان اینکه تلاش داریم که در سال ۱۴۰۳ نیز گره گشایی از تولید داشته و مسیر را برای تحقق شعار سال فراهم تر سازیم، گفت: عزم جدی در وزارت صمت برای رونق و جهش تولید وجود دارد.

کد خبر 6081415

دیگر خبرها

  • برنامه مدون اقتصادی همدان منطبق با تحقق شعار سال تکلیف شد
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا
  • شعار سال باید در ابعاد مختلف تحقق یابد
  • برنامه ریزی شركت نفت و گاز كارون برای تحقق شعار سال
  • توسعه مشارکت‌های مردمی در صنعت اولویت وزارت صمت است
  • «وقف رضوی» راهکاری برای تحقق شعار سال 1403
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • برنامه‌ریزی نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • برنامه ریزی شرکت نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال