Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@09:39:17 GMT

جشن تولد ۱۱۸۷ سالگی حضرت مهدی (عج) در کربلا +عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۴۶۷۵

جشن تولد ۱۱۸۷ سالگی حضرت مهدی (عج) در کربلا +عکس و فیلم

‍‍‍‍‍‍

همزمان با نیمه شعبان، جمعی از عاشقان اهل بیت (ع) با روشن کردن شمع و هوا کردن بادکنک جشن میلاد حضرت مهدی (عج) را در کربلا برپا کردند و این شب پرفضیلت را با دعا و نیایش احیا کردند.

به گزارش مشرق، همزمان با شب میلاد حضرت مهدی (عج) منجی عالم بشریت، کربلا به ویژه حرم سیدالشهدا (ع) و مقام امام زمان (عج) چراغانی و تزئین شد و جمعی از عاشقان اهل بیت (ع) در کربلا و حرم امام حسین (ع) حضور یافتند؛ تا جایی که کربلا و به ویژه بین‌الحرمین مملو از جمعیت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرم حسینی به مناسبت ولادت امام دوازدهم چراغانی و گل‌آرایی شده و پارچه‌های سبزرنگ مزین به نام و القاب حضرت مهدی (عج) در صحن حرم ارباب نصب شد.

همچنین در شب میلاد امام زمان (عج)، جمعی از زائران که توفیق تشرف به کربلا را داشتند، در بین‌الحرمین شمع‌هایی روشن کرده و به احیای این شب پرفضیلت پرداختند.

دانلود

جشن میلاد امام زمان (عج) در کربلا

قبل از اذان مغرب نیز کاروان‌های شادی در خیابان‌های منتهی به حرم‌ اباعبدالله (ع) تشکیل شد و موکب‌های مهدوی نیز با پخش مولودی، ولادت حضرت مهدی (عج) را جشن گرفتند و بادکنک‌های سبز وسفید به سوی آسمان فرستادند.

با توجه به اینکه عاشقان اهل بیت (ع) از شهرهای مختلف با پای پیاده و طی کردن مسیر زیاد به حرم امام حسین (ع) مشرف شده بودند، خیابان‌های منتهی به حرم امام حسین (ع) در هر لحظه پذیرای زائران بسیاری بود و موکب‌ها نیز از زوار با ارائه غذای گرم، شکلات و شیر پذیرایی می‌کردند.

در مقام حضرت قائم (عج) نیز جشن میلاد امام زمان (عج) برپا شد و زوار با روشن کردن شمع، تولد یک هزار و ۱۸۷ سالگی حضرت مهدی (عج) را تبریک گفتند و بدون در نظر گرفتن کرونا در کنار یکدیگر، این شب پرفضیلت و مبارک را جشن گرفتند.

برخی نیز با قرائت دعای فرج، برای ظهور منجی عالم بشریت دعا کردند و در حرم امام حسین (ع) به دعا و نیایش پرداخته و با نوای لبیک یا مهدی (ع) به سوی ضریح حرم ارباب حرکت کردند.

دانلود

حضور زوار در کربلا و تشرف به سوی ضریح حرم حسینی در نیمه شعبان

 امسال همچون سال گذشته در نیمه شعبان، هیچ زائری از ایران عازم عتبات نشد و حتی خروج کاروان‌های غیرمجاز عتبات که پیش از این  به عراق سفر می‌کردند، با مصوبه ستاد کرونا ممنوع شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا حج کربلا امام حسین حضرت مهدی نیمه شعبان جشن نیمه شعبان امام زمان عج جشن میلاد امام زمان ولادت حضرت قائم حرم امام حسین امام زمان حضرت مهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۴۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر | رابطه با اسرائیل حرام است

پایگاه خبری جماران، حضرت امام خمینی (س) در هفدهم خرداد سال 1346 که مطابق با سالروز رحلت حضرت محمد مصطفی (ص) بود، در پیامی خطاب به سران دولت های اسلامی بر تحریم روابط تجاری و سیاسی میان کشورهای اسلامی و رژیم اشغالگر قدس تاکید کردند. بخشی از متن پیام امام به شرح زیر است: «... کمک به اسرائیل چه‌‎ ‎‌فروش اسلحه و مواد منفجره و چه فروش نفت حرام و مخالفت با اسلام است، رابطه با‌‎ ‎‌اسرائیل و عمال آن چه رابطۀ تجاری و چه رابطۀ سیاسی حرام و مخالفت با اسلام است،‌‎ ‎‌باید مسلمین از استعمال امتعۀ‌‎ اسرائیل خودداری کنند. از خداوند تعالی نصرت اسلام‌‎ ‎‌و مسلمین را خواستار است. «والسلام  علی من اتبع الهدی».‌

‌‌روح الله الموسوی الخمینی‌، صحیفه امام؛ ج 2، ص 139

طرح: محمود عارفی قوچانی

 

 

دیگر خبرها

  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟
  • جشن تولد برای میلاد کی‌مرام/ از سینمای قهرمان محور حمایت کنید
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان
  • پوستر | رابطه با اسرائیل حرام است
  • عکس| پیام ناراحت‌کننده جواد کاظمیان برای تولد ۴۳ سالگی
  • سرمربی پورتو: تولد دوباره طارمی؟ او همیشه متعهد و حرفه ای بوده است
  • علت بازی نکردن طارمی از نظر سرمربی پورتو ؛ تولد دوباره مهدی؟