Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مرادی معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان عصر دیروز یکشنبه در جلسه شورای سالمندان و قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان زنجان با اشاره به اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزاری هرگونه دورهمی و تجمع در بوستان ها، فضای سبز و پارک های استان زنجان در روز طبیعت ممنوع است،  گفت: طبق دستورالعمل به شهرداری، نیروی انتظامی، صدا و سیمای استان اعلام شده است که در این زمینه برنامه ریزی و اطلاع رسانی های لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: ساعات منع تردد شبانه نیز از ساعت ۲۱ به ۲۲ تا سه بامداد تغییر یافته که در این خصوص اصناف، نیروی انتظامی و سازمان صمت استان زنجان بایستی اطلاع رسانی دقیقی برای گروه‌های هدف انجام دهند تا از بروز مشکلات احتمالی و نارضایتی‌ها جلوگیری شود.

این مسئول با بیان اینکه طبق اعلام معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بررسی‌های انجام شده سالن‌های پذیرایی و رستوران‌ها از جمله مکان‌های زمینه انتقال ویروس کرونا هستند، ادامه داد: در این خصوص دستورالعمل‌های لازم تدوین و ابلاغ شده و در صورتی که مکان‌های یاد شده بر خلاف  دستورالعمل های بهداشتی اقدام کنند، به طور حتم تعطیل خواهند شد.

او با تأکید بر اینکه تجمعات درهر مکانی می‌تواند زمینه ابتلای افراد به کرونا را فراهم کند، گفت: اصناف استان زنجان طی جلسه ای با مدیران رستوران و سالن‌های پذیرایی به این مهم تاکید کنند که در صورت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی با آن ها طبق قانون برخورد خواهد شد.

مرادی با ابراز نگرانی از ورود جمعیت غیربومی به استان زنجان در ایام تعطیلات نوروزی گفت: در شهر‌ها میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مسئول اقامتگاه‌ها است، پیش از این نیز تصویب شد که از ورود مسافر دارای پی سی آر مثبت به استان زنجان جلوگیری شده و نظارت‌ها همچنان مستمر باشد.

او با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اصناف را سالمندان تشکیل می‌دهد، ادامه داد: انتظار بر این است اتاق اصناف استان زنجان بازاریان سالمند مبتلا به ویروس کرونا را شناسایی کرده و نسبت به ارائه خدمات به آن‌ها مبادرت کنند.

این مسئول در خصوص وضعیت کرونایی روستا‌های استان زنجان نیز گفت: فرمانداران، مراکز بهداشتی شهرستان ها، بخشداران و مدیرکل امور روستایی استانداری با همکاری بین بخشی، مداخلات جدی و بهره گیری از ظرفیت‌های ۶۰۰ دهیاری شورا‌های روستایی را انجام دهد تا از بروز بیماری جلوگیری شود.

مرادی بااشاره به اینکه برگزاری هرگونه جلسه آموزشی توسط همه مراکز به ویژه آموزش و پرورش تا اطلاع ثانوی در همه شهر‌ها و روستا‌های استان زنجان ممنوع است، ادامه داد: دستگاه های اجرایی نیز  بایستی با شناسایی کارمندان سالمند مبتلا به ویروس کرونا از ظرفیت مهمانسراها برای قرنطینه معکوس استفاده کنند.

او ادامه داد: ارائه خدمات ضروری به سالمندان در منزل و پیشگیری از مراجعه آن ها به مراکز، ارائه خدمات و بیماریابی سریع با انجام تست و نکته مهم آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جامعه با هدف حساسیت و تکریم سالمندان از سوی خانواده‌ها انجام گیرد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری زنجان کرونا ویروس محدودیت های کرونایی ویروس کرونا استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۴۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فرودگاه امان به ممنوعیت پرواز عراق - ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صبح امروز (۳۱ فروردین) براساس احتمال حمله رژیم صهیونیستی به کشورمان، سازمان هواپیمایی کشور اطلاعیه مبنی بر لغو تمام پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد تا ساعت ۱۰:۳۰ صبح خبر داد.

اما این ابطال پروازی از ساعت ۵:۳۰ آغاز شد و بنا بود تا ساعت ۱۰:۳۰ ادامه‌دار باشد، که براساس عادی شدن وضعیت، لغو پروازها تا ساعت ۷:۳۰ صبح بیشتر طول نکشید.

جواد صالحی مدیر روابط عمومی فرودگاه امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: از ساعت ۷:۳۰ صبح امروز (۳۱ فروردین) محدودیت پروازی فرودگاه‌ها لغو و تمامی پروازها هم‌اکنون درحال انجام است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه امام در ادامه تاکید کرد: هیچ‌گونه محدودیتی در انجام پروازها وجود ندارد و تنها تا اطلاع ثانوی به «دبی» پرواز با توجه به بارش سنگین در این کشور ممنوع است.

وی برخی شایعات مبنی بر لغو پروازهای عراق - ایران را تکذیب کرد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897025

دیگر خبرها

  • واکنش فرودگاه امان به ممنوعیت پرواز عراق - ایران
  • محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران
  • محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در این محور شمالی
  • محدودیت‎های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • آخرین محدودیت ترافیکی فروردین ماه در جاده‌های شمال
  • محدودیت ترافیکی در راه‌های مازندران
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمال