Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@09:03:23 GMT

تماس تلفنی بن سلمان با سران سه کشور عربی

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۴۷۸۷

به گزارش خبرگزاری دولتی سعودی (واس)، «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی یکشنبه شب با «نواف الاحمد الجابر» امیر کویت درباره «طرح سبز خاورمیانه» گفت وگو کرد که هدف از آن شراکت با کشورهای منطقه برای کاشت ۵۰ میلیارد درخت به عنوان بزرگترین برنامه جنگل کاری در جهان، تقویت کارایی تولید نفت، افزایش مشارکت در انرژی های تجدید پذیر، تلاش های متعدد برای حفاظت از زیست دریایی و ساحلی و افزایش مناطق حفاظت شده طبیعی عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برپایه این گزارش، در این تماس تلفنی درباره "اهمیت طرح سبز خاورمیانه برای مقابله با چالش های زیست محیطی در منطقه و جهان و نقش آن برای بهبود کیفیت زندگی و بهداشت عمومی بحث و تبادل نظر شد".

امیر کویت در این تماس تلفنی «آمادگی خود برای همکاری با عربستان برای تحقق اهداف این طرح را ابراز و از تلاش های بن سلمان حمایت کرد.»

در همین پیوند، ولیعهد سعودی تماس تلفنی مشابهی با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین داشت.

شاه بحرین در این تماس تلفنی «آمادگی این کشور را برای حمایت از همه تلاش ها برای تحقق اهداف این طرح ابراز داشت.»

بن سلمان همچنین با شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر درباره طرح سبز خاورمیانه تلفنی گفت وگو کرد.

به نوشته واس، در این تماس تلفنی دو طرح موسوم به «طرح سبز عربستان» و «طرح سبز خاورمیانه» و «اهمیت همکاری مشترک در منطقه برای مقابله با چالش های زیست محیطی منطقه و تدوین یک نقشه راه منطقه ای روشن برای مقابله با آن از جمله در دستور کار قرار دادن انرژی های پاک، درخت کاری، ایجاد مناطق حفاظت شده طبیعی به منظور کاهش گسترده کربن و حفاظت از تنوع زیستی و تقویت بهداشت عمومی و کیفیت زندگی» مورد بحث قرار گرفت.

برپایه این گزارش، امیر قطر در این تماس حمایت کشورش را از همه تلاش ها برای تحقق اهداف طرح سبز خاورمیانه ابراز داشت.

رسانه های سعودی هدف بن سلمان از ارایه دو طرح موسوم به طرح سبز عربستان و طرح سبز خاورمیانه را «افزایش جنگل کاری و پوشش گیاهی و کاهش گاز کربن و مبارزه با فرسایش و آلودگی خاک و حفاظت از آبزیان» اعلام کرده اند.

به نوشته این رسانه ها، این طرح از جمله «شامل کاشت ۱۰ میلیارد اصله درخت در عربستان سعودی در طول دهه های آینده است و ریاض آمادگی برای همکاری با شرکای منطقه ای خود درباره طرح سبز خاورمیانه را ابراز داشته است.»

منبع: ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: تماس تلفنی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۴۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روکش آسفالت و خط‌کشی ترافیکی خیابان سلمان انجام شد + فیلم

مدیر شهرداری منطقه ۱۵ اصفهان گفت: آسفالت خیابان سلمان به مساحت ۲۲ هزار مترمربع با اعتباری معادل ۴۰ میلیارد ریال به پایان رسید و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها، ایجاد و مدیریت معابر است که تسهیل در تردد شهروندان و وسایل نقلیه را در پی دارد و ترافیک را روان می‌سازد.

وی با بیان اینکه خیابان سلمان یکی از خیابان‌های مهم منطقه ۱۵ و به‌نوعی درگاه ورودی منطقه ۱۵ از سمت شمال منطقه است، افزود: در راستای افزایش رضایت‌مندی شهروندان و ارتقای کیفیت زندگی شهری، اجرای آسفالت این خیابان، اواخر سال گذشته در دستور کار این منطقه قرار گرفت که با توجه به تعطیلات نوروزی، این پروژه در هفته جاری به بهره‌برداری رسید.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه علاوه بر اجرای آسفالت خیابان سلمان به طول ۱.۵ کیلومتر، خط‌کشی ترافیکی این خیابان نیز به میزان ۵ هزار متر انجام شده است، ادامه داد: این پروژه با استفاده از ۲۵۰۰ تن آسفالت در مساحتی حدود ۲۲ هزار متر مربع با اعتباری معادل ۴۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

نظری‌پور افزود: پروژه اجرای آسفالت بلوار میلاد نیز با استفاده از ۶۵۰ تن آسفالت، در عرصه شش هزار متر مربعی اجرا شد.

وی تصریح کرد: اجرای آسفالت خیابان سلمان و بلوار میلاد با اعتباری معادل ۵۵ میلیارد ریال به پایان رسیده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

کد خبر 747726

دیگر خبرها

  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • روکش آسفالت و خط‌کشی ترافیکی خیابان سلمان انجام شد + فیلم
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!
  •   همۀ دوستان و دشمنانِ خاورمیانه در روایت نیویورک تایمز
  • تماس توخل با سران منچستریونایتد