Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:46:43 GMT

دمای هوای آذربایجان غربی افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۵۴۳۶

دمای هوای آذربایجان غربی افزایش می یابد

مهدی کریمی روز دوشنبه در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا افزود: روند کاهشی دما که در هفته جاری شروع شده بود از روز سه شنبه متوقف شده و روند افزایش هشت درجه ای دما آغاز می شود.

وی گفت: تا روز پنجشنبه پدیده ای جز وزش باد ملایم و هوای آفتابی و بهاری برای آذربایجان‌غربی  پیش‌بینی نمی شود.

کریمی با اشاره به وضعیت هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته بدون پدیده بوده است و شهرستان اشنویه با منفی پنج درجه سردترین شهر بود، ارومیه هم دمایی بین سه و ۹ درجه سانتی گراد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیشترین بارش های هفته جاری از شهرستان پیرانشهر با ۹.۳ میلی‌متر گزارش شده‌است، افزود: بارش ها در ۵۰ درصد شهرهای استان گزارش شده‌است ولی شدت و میزان آن کم بوده است.

آذربایجان‌غربی استانی کوهستانی و با مردمانی به صورت عمده با شغل کشاورزی و دامداری است که پیش بینی‌های هواشناسی نقش مهمی در برنامه‌ریزی برای کشت داشت و برداشت محصول ایفا می‌کند.

این استان به طور میانگین سالانه شاهد بارش ۴۰۰ میلیمتر بارن و برف است و شهرستان سردشت با ۱۰۰۰ میلیمتر بارندگی پیشتاز این استان در بارشها است.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا آذربایجان غربی سازمان هواشناسی كشور ایرنا اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا آذربایجان غربی سازمان هواشناسی كشور تغییرات آب و هوا آذربایجان غربی سازمان هواشناسی كشور ایرنا اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اخبار کنکور آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۵۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان

ایسنا/کرمان کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: بیشترین بارش‌ها امروز در نیمه شمالی، مناطق مرکزی، جنوب غربی و برخی مناطق جنوب شرقی استان خواهد بود.

امین دریافر امروز ششم اردیبهشت ماه درباره وضعیت جوی استان کرمان اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، امروز و فردا ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای در اکثر مناطق استان ادامه خواهند داشت.

وی افزود: بیشترین بارش‌ها امروز در نیمه شمالی، مناطق مرکزی، جنوب غربی و برخی مناطق جنوب شرقی استان خواهد بود.

دریافر بیان کرد: با توجه به شدت و نوع بارش‌‎ها، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در مناطق مذکور محتمل است.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان کرمان گفت: فردا از شدت ناپایداری‌ها کاسته خواهد شد و از ابتدای هفته آینده به استثناء ارتفاعات و برخی مناطق مرکزی که رگبار پراکنده باران خواهند داشت، برای اغلب مناطق جوی نسبتا پایدار و آرام گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه دمای هوای شهر کرمان صبح امروز هشت درجه سانتیگراد بود و در گرم ترین ساعات به ۱۸ درجه می‌رسد، گفت: همچنین امروز لاله زار با دمای صفر درجه، سردترین و منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۵ گرم‌ترین نقطه استان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی
  • استقرار هوای خنک و بهاری تا چهارشنبه در گیلان
  • پیش بینی آب و هوای تهران؛ دمای تهران از فردا کاهش می یابد
  • پیش‌بینی هواشناسی/ هوای تهران سرد می‌شود؟