Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محمدجواد آذری جهرمی در یکی از اتاق‌های گفت وگوی فضای مجازی کلاب هاوس که درباره فعالیت مسیریاب‌های بومی تشکیل شده بود، درباره فیلتر شدن «ویز» (Waze) برای رشد مسیریاب‌های بومی گفت: این مسیریاب خارجی فیلتر نشده بلکه ایران را تحریم کرده است. تحریم نیز به این دلیل است که این اپلیکیشن دیتاهای خود را روی کلادهایی (Cloud فضای ابری) برده است که IP های ایران (آدرس اینترنت) را بسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارتباطات مدعی شده: دو مسیریاب بومی «بلد» و نشان در یک فضای واقعا رقابتی رشد کردند نه بر اساس فیلترینگ یک اپلیکیشن خارجی.

آذری جهرمی با تاکید بر این که عمده از دسترس خارج شدن «ویز» موضوع بستن ip های ایران است، گفت: البته معنای حرف من این نیست که سیاست‌های فیلترینگ در کشور حساب و کتابی دارد، بلکه موضوع «ویز» فیلتر نیست. موضوع بعدی این است که برخی مسئولان اذعان می‌کنند که مسیریاب‌ها می‌توانند نقاط ترافیکی را به سمت‌های خاص سوق دهند و ایجاد ترافیک کنند یا جایی را در مناطق شهری به نوعی با سر ریز کردن ترافیک‌ها مختل کنند، صاحبان مسیریاب‌ و نقشه‌های بومی باید درباره این مسئله صحبت و آن را شفاف کنند. دو مسیریاب نشان و بلد نمونه‌های خوبی از رقابت درست استارتاپ‌ها در ایران هستند که بقیه استارتاپ‌ها می‌توانند از آن‌ها الگو بگیرند.

فیلترینگ منسوخ خواهد شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از برنامه‌های دولت در زمینه اینترنت‌رسانی به تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار و فراهم کردن بستر توسعه تجارت الکترونیک و ادامه دورکاری و حذف فیلترینگ در آینده خبر داد و گفت: توسعه تکنولوژی و بلاک‌چین واینترنت ماهواره‌ای و.. باعث منسوخ شدن فیلترینگ می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا، «محمد جواد آذری‌جهرمی» گفت: ما برنامه داشتیم که تا پایان دولت تمام روستاهای کشور را به شبکه اینترنت متصل کنیم که همه‌گیری کرونا سرعت کار را بالا برد و لازم شد که مناطق محروم‌تر با نیاز ضروری‌تر به صورت پروژه ویژه تعریف شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری در توضیح تامین و تقویت اینترنت مناطق روستایی برای فراهم شدن ادامه تحصیل مجازی دانش آموزان و دانشجویان روستایی گفت: اینکه مناطقی با دسترسی محدود باشد، بسیار کم است و الان ۹۸ درصد جمعیت کشور دسترسی به اینترنت دارند و تنها ۱۰ درصد از روستاها با جمعیت دو درصد کل کشور هنوز متصل نشده که برای این موارد هم کارگروه ویژه تشکیل دادیم.

آذری‌جهرمی در رابطه با افزایش بهره‌وری دورکاری در دوران کرونا نیز گفت: برنامه ما یکی توسعه پهنای باند در کشور است که انجام شده و دوم هم حمایت از کسب‌وکارهایی است که خدمات مربوط به دورکاری ارائه می‌دهند. ما از طریق طرح نوآفرین حمایت از این کسب‌وکارها را انجام دادیم. اما مهم‌ترین برنامه ما و دولت حرکت در مسیر دولت الکترونیک است که ستاد کرونا هم آن را موردتاکید قرارداده است. او ادامه داد: همه دستگاه‌ها باید سه خدمت پرطرفدار و پرمراجعه خود را در بستر اپلیکیشن «دولت همراه» ببرند که رشد قابل توجهی هم داشته است.

وزیر ارتباطات در رابطه با اینترنت ماهواره ای و احتمال فیلترینگ آن نیز گفت: توسعه تکنولوژی و سربرآوردن بلاک‌چین واینترنت ماهواره‌ای و.. باعث منسوخ شدن فیلترینگ خواهد شد. اصولا باید فیلترینگ فراموش شود و اگر فناوری جدیدی در راه است، در فکر فیلترینگ آن نباشیم.

او افزود: آن چه اصالت دارد رقابت برای به دست آوردن بازار است که باید اصول خدمت‌رسانی و کسب سهمی از این بازار را در برنامه قرار دهیم. باید به سمت رقابت آزادانه در این فضا برویم تا بتوانیم سهمی از بازار آینده در این حوزه داشته باشیم

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر ارتباطات تحریم اپلیکیشن ویز فیلتر اینترنت وزیر ارتباطات آذری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۵۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها

در آستانه مذاکرات مهاجرتی بین آمریکا و کوبا، دولت هاوانا از واشنگتن خواست تا تحریم‌ها علیه این کشور را کاهش دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دولت کوبا در آستانه برگزاری مذاکرات مهاجرتی در سطح عالی با مقامات آمریکا، از واشنگتن خواست تا تحریم ها علیه این کشور را کاهش داده و به توجه خاص به موضوع ورود غیرقانونی کوبایی ها به خاک آمریکا پایان دهد.

براساس این گزارش، نشست دوسالانه بین دو کشور که از دوران ریاست جمهوری ترامپ به حالت تعلیق درآمده بود، بار دیگر از سال 2022 و در بحبوحه ثبت رکوردی بی سابقه از ورود غیرقانونی حدود نیم میلیون کوبایی به خاک آمریکا از سال 2021، آغاز شده است.

نشست دوسالانه این مرتبه قرار است امروز در شهر واشنگتن برگزار شود.

برگزاری این نشست در حالی است که کوبا در یک بحران اقتصادی عمیق که به دلیل کمبود کالاهای اساسی در کشور، تورم فزاینده و تحریم ها ایجاد شده، گرفتار شده است. هدف از مذاکرات پیش رو با مقامات آمریکا، بهبود مهاجرت ایمن، قانونی و منظم بین دو کشور است.

معاون امور آمریکا در وزارت امور خارجه کوبا با اشاره به عدم دستیابی به این اهداف اظهار کرد انجام این مذاکرات همچنان یکی از موارد تماس و گفتگو با دولت جو بایدن است. تحریم ها نیز وزن و فشار زیادی بر شرایط مهاجرتی دو جانبه دارد.

براساس این گزارش، دولت کمونیست کوبا سال های زیادی است که مدعی است تحریم های فلج کننده آمریکا، باعث ایجاد خفقان شدید در این کشور شده و قانون تعدیل سال 1966 کوبا، نیز که حقوق ویژه‌ای را برای کوبایی هایی که وارد کشور می شوند و به محض ورود از آنها حمایت می کند، باعث تشویق جوانان به مهاجرت شده است.

اما آمریکایی ها به عنوان مقصد اصلی مهاجران کوبایی، در پاسخ به این ادعاهای مقامات کوبا اظهار می کنند که نبود آزادی های مدنی و حقوق بشر در کوبا با وضعیت اقتصادی تحت سلطه باعث اجبار شهروندان این کشور برای مهاجرت شده است.

این در حالی است که دولت آمریکا مسیرهای قانونی برای مهاجرت کوبایی ها را با هدف مبارزه با مهاجرت غیرقانونی افزایش داده از جمله از طریق دسترسی به ویزای آمریکا در هاوانا، پیوستن دوباره اعضای خانواده های جدا افتاده و برنامه های حقوق بشری.

اما معاون امور آمریکا در وزارت امور خارجه کوبا معتقد است تا زمانی که تحریم ها پابرجاست، این قوانین تاثیری در حل مشکل ندارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نام کوبا را در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار داده بود و جو بایدن رئیس جمهور فعلی نیز با وجود آنکه بسیاری از قوانین دوران ترامپ را لغو کرده اما هیچ اقدامی برای خارج کردن نام کوبا از این لیست انجام نداده است.

پیشتر کوبا نگرانی خود را از قرار گرفتن نام کشورش در لیست سیاه کشورهای حامی تروریسم و تحریم های اعمال شده بر این کشور از سوی آمریکا را اعلام کرده بود. 27 کشور عضو اتحادیه اروپا نیز به عنوان شریک تجاری کوبا، بارها این تحریم ها را محکوم کرده اند. کوبا و منتقدان تحریم های اقتصادی معتقدند این تحریم ها از دسترسی هاوانا به غذا، دارو و دیگر ذخایر توسعه ای مهم جلوگیری می کند.

دولت بایدن پیشتر اعلام کرده بود براساس قوانین آمریکا معافیت ها و مجوزهایی برای صادرات غذا، دارو و دیگر اقلام بشردوستانه به کوبا وجود دارد.

سفیر پیشین آمریکا به جرم جاسوسی برای کوبا محکوم شد

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • سفر وزیر ارتباطات به میامی/ مطالبات گردآوری شدند
  • افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
  • نصب و راه اندازی تکنولوژی نسل ۴ همراه اول در روستای مسلمیه اهواز
  • روستای مسلمیه اهواز ‌تحت‌ پوشش دیتای پرسرعت همراه قرار گرفت
  • توضیح وزیر درباره وضعیت اینترنت؛ از شورای عالی فضای مجازی بپرسید
  • توضیح وزیر در مورد گزارش وضعیت اینترنت: زمان مشخصی وجود ندارد/ از شورای عالی فضای مجازی بپرسید/ انشاا... بهتر می‌شود
  • آخرین وضعیت کارگروه رسیدگی به وضعیت اینترنت اعلام شد
  • دولت عراق آسمان این کشور را مسدود کرده است
  • دولت عراق آسمان این کشور را مسدود کرده و تمام پروازها تا صبح یکشنبه لغو شده‌اند (فیلم)