Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد در تاریخ ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۸ اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری ثبت شد آن هم در شرایطی که این استان با محدودیت‌های شدیدی از جمله کافی نبودن لوازم حفاظت فردی همانند ماسک، الکل و کمبود تخت‌های آی سی یو و نبود دستگاه‌های اکسیژن ساز در بیمارستان‌ها مواجه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین برهه به دلیل تازگی شیوع این ویروس همه‌گیر و نبود اطلاعات کافی از آن در مردم ترس و نگرانی زیادی ایجاد شد که در همین زمان گروه‌های جهادی این استان برای کمک به کادر درمان اقدام به ایجاد کارگاه‌های ماسک و گان‌سازی نموده و شروع به ضدعفونی و گندزدایی معابر کردند.

اولین شهید مدافع سلامت به نام ذبیح‌الله کاویانی در تاریخ ۵ فروردین ۱۳۹۹ به دلیل ابتلا به این ویروس منحوس در چهارمحال و بختیاری به درجه رفیع شهادت رسید

با افزایش آمار مبتلایان به این ویروس و نبود کیت‌های تشخیص کرونا در استان کادر درمان در شرایط سختی قرار گرفت و اولین شهید مدافع سلامت به نام ذبیح‌الله کاویانی در تاریخ ۵ فروردین ۱۳۹۹ به دلیل ابتلا به این ویروس منحوس به درجه رفیع شهادت رسید.

سنگ تمام گروه‌های جهادی، ان جی اوها و بچه‌های هیئتی

با فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر مواسات و کمک مومنانه همه گروه‌های جهادی، دانشجویان و بچه‌های هیئتی استان پایه کار آمدند و زیر نظر سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) کمک‌های جمع‌آوری شده خود را به دست آسیب‌دیدگان شیوع ویروس کرونا رساندند.

با وجود همه محدودیت‌هایی که استان چهارمحال و بختیاری در زمینه دارو، تجهیزات، تعداد پرسنل و... داشت تا مهرماه سال گذشته با همکاری گروه‌های جهادی که تعدادی از آن‌ها در بیمارستان‌ها مستقر شده و یاری‌گر کادر درمانی شدند مدیریت این ویروس به خوبی انجام شد و این استان جزو 7 استان برتر مدیریت اپیدمی کویید 19 قرار گرفت.

در همین برهه تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه 50 درصد افزایش یافت، کیت‌های تشخیص بیماری کرونا وارد استان شد و تعدادی دستگاه اکسیژن‌ساز خریداری و در برخی از بیمارستان‌های استان از جمله هاجر و کاشانی نصب و مورد استفاده قرار گرفت که در حال حاضر تعداد این دستگاه‌ها به 7 عدد رسیده‌ است.

در اواسط مهرماه آمار مبتلایان به ویروس کرونا افزایش یافته و  تمامی شهرستان‌های استان قرمز شدند

به گفته مسؤولان علوم‌پزشکی در اواسط مهرماه به دلیل خستگی مردم از رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری مراسمات ترحیم و عروسی وضعیت استان چهارمحال و بختیاری از نظر شیوع ویروس کرونا رو به وخامت رفته و تمامی شهرستان‌های این استان قرمز شدند.

تا این تاریخ تعداد یک هزار 200 نفر از کادر درمانی استان به این ویروس منحوس مبتلا و 4 نفر از آن‌ها به درجه شهادت رسیده بودند و با افزایش تعداد مبتلایان روز به روز خسته‌تر و فرسوده‌تر می‌شدند که در همین برهه مجوز اعمال محدودیت‌های سختگیرانه صادر شد.   

از ابتدای آذرماه محدودیت‌های ممنوعیت تردد از مبادی ورودی شهرها و ممنوعیت رفت‌وآمد شبانه از ساعت 9 تا 4 صبح اعمال و از فعالیت  ۶۰ قهوه‌خانه، ۷۵ باشگاه ورزشی، ۱۴ استخر سرپوشیده، ۲۷ مراسم فرهنگی و مذهبی، ۱۰۷ آموزشگاه که با وجود اعمال محدودیت قصد ادامه فعالیت داشتند جلوگیری و اخطاریه کتبی به متخلفان داده شد.

شروع فعالیت قرارگاه  سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در چهارمحال و بختیاری

گفتنیست در همین زمان قرارگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تشکیل و تیم‌های شناسایی مبتلایان، نظارت و حمایت از آسیب‌دیدگان با همکاری گسترده سپاه و علوم‌پزشکی سازماندهی شدند و در این راستا 3 هزار و 291 نفر در قالب یک هزار و 97 تیم، فعالیت خود را در 155 محله استان آغاز کردند.

 در همین زمان 10 هزار کیت تست سریع کرونا در مراکز بهداشت شهرستان‌ها توزیع و در اختیار این قرارگاه، قرار گرفت تا روند شناسایی و قرنطینه مبتلایان سریع‌تر انجام شود.

شایان ذکر است تعداد مراکز بهداشت و آزمایشگاه‌های تست کرونا از 17 مرکز به 45 مرکز افزایش یافت و درصد مثبت شدن نمونه‌های سرپایی در چهارمحال و بختیاری 36 درصد ارزیابی و با اعمال محدودیت‌های جدید میزان ابتلا روند کاهشی پیدا کرد.

کاهش آمار مبتلایان و خروج همه شهرستان‌ها از وضعیت قرمز در ابتدای دی‌ماه

گفتنیست تا ابتدای دی‌ماه با فعالیت گسترده قرارگاه شهید سلیمانی و رعایت محدودیت‌های سختگیرانه تمامی شهرستان‌های استان از وضعیت قرمز خارج و روند ابتلا به ویروس کرونا کاهش چشمگیری پیدا کرد به طوری که در اواسط دی‌ماه شهرستان‌ها از وضعیت نارنجی وارد وضعیت زرد می‌شدند و طبق رنگ‌بندی جدید شهرستان کوهرنگ در وضعیت کم‌خطر یعنی آبی قرار گرفت.

از برکات اجرای طرح شهید سلیمانی تا ابتدای بهمن‌ماه کاهش ۷۷ درصدی بیماران بستری در مراکز درمانی و کاهش ۷۶ درصدی مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان بود

 

به گفته مسؤولان علوم‌پزشکی از برکات اجرای طرح شهید سلیمانی تا ابتدای بهمن‌ماه کاهش ۷۷ درصدی بیماران بستری در مراکز درمانی و کاهش ۷۶ درصدی مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان بود.

ورود اولین محموله واکسن کرونا به چهارمحال و بختیاری

در تاریخ ۲۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ اولین محموله حاوی ۱۵۰ دوز واکسن کرونا وارد استان شد که به ۱۵۰ نفر از کادر درمانی مشغول در بخش‌های مراقبت‌های ویژه و بخش بستری بیماران کرونایی تزریق شد و تا به امروز بیش از ۴۰ درصد از پرسنل بیمارستانی، ۷۸ درصد از سالمندان مقیم در آسایشگاه‌ها و ۱۰۰ نفر از جانبازان شیمیایی بالای 50 درصد چهارمحال و بختیاری در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

با ورود ویروس کرونای جهش‌یافته انگلیسی به کشور و شیوع آن در استان خوزستان که در همجواری چهارمحال و بختیاری بوده و مراودات بالایی بین این 2 استان وجود دارد اولین موارد ابتلا به این ویروس که دارای سرعت انتقال و کشندگی بیشتر نسبت به مورد چینی است در تاریخ ۱۰ اسفندما ۱۳۹۹ چهارمحال و بختیاری مشاهده و ۲ نفر از مسافران خوزستانی و یک نفر مسافر عراقی به دلیل ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در بیمارستان کاشانی شهرکرد بستری شدند.

هر فرد دارای ویروس کرونا در استان مبتلا به ویروس جهش‌یافته انگلیسی تلقی خواهد شد

 3 روز پس از مشاهده اولین موارد ابتلا به ویروس جهش‌یافته انگلیسی سه مورد دیگر ابتلا به این ویروس در میان مردم ساکن استان کشف شد که به گفته معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی فرم جهش‌یافته این ویروس وارد جامعه شده و از این تاریخ هر فرد دارای ویروس کرونا در استان مبتلا به ویروس جهش‌یافته انگلیسی تلقی خواهد شد.

متاسفانه با نزدیک شدن به ایام نوروز و شروع میهمانی‌ها و حضور مردم در بازار مجددا آمار مبتلایان به این ویروس در سطح استان افزایش یافت و در ایام پایانی سال گذشته شهرستان سامان به دلیل ورود مسافر در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

در حال حاضر  پس از گذشت 9 روز از سال ۱۴۰۰ و حضور یک سال و یک ماهه ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری تعداد ۲۶ هزار ۱۷۷ نفر مورد قطعی مبتلا به ان ویروس شناسایی و متاسفانه ۸۰۴ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به این ویروس از دست دادند که ۵ نفر از آنان شهدای کادر درمانی استان هستند.

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۹ نفر از هم‌استانی‌ها مبتلای قطعی به ویروس کرونا شناخته شدند، همچنین تعداد ۱۲۱ بیمار در مراکز درمانی استان تحت مراقبت بوده که ۱۶ نفر آن‌ها دارای شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتا بد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۳

منبع: فارس

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری قرارگاه شهید سلیمانی حاج قاسم سلیمانی گروه جهادی کادر درمان طرح محله محور چهارمحال و بختیاری ابتلا به ویروس کرونا ویروس کرونا در استان ابتلا به این ویروس جهش یافته انگلیسی دلیل ابتلا گروه های جهادی آمار مبتلایان شهید سلیمانی کادر درمانی شهرستان ها علوم پزشکی قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه سوم چهارمحال و بختیاری در صدور پرونده‌های الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، تهمتن عبداللهی گفت: تا کنون از تعداد ۴۵هزار و ۴۵۵ مجوز معتبر کاغذی در استان تعداد ۹هزار و ۷۷۶ مجوز به الکترونیکی تبدیل شده است.  
وی افزود:بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، صاحبان همه مجوز‌های قدیمی و کاغذی باید، مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند و کسب وکار‌هایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی بدون مجوز محسوب می‌شوند.
عبداللهی گفت:متقاضیان می‌توانند تا بیست و پنجم اردیبهشت ️از طریق گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوز‌ها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • جایگاه سوم چهارمحال و بختیاری در صدور پرونده‌های الکترونیکی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • نجات جان بیمار ۷۰ ساله در چهارمحال و بختیاری
  • بازگشت به زندگی مرد ۷۰ ساله در فارسان
  • نخستین مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند