Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهروندان ترکیه و جمهوری آذربایجان از ابتدای ماه آینده میلادی می توانند بدون نیاز به گذرنامه به کشورهای یکدیگر سفر کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بنابر توافقنامه امضا شده بین باکو و آنکارا در دسامبر سال 2020 روند تایید داخلی پروتکل سفر بین دو کشور به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، از روز اول ماه آینده میلادی(آوریل) شهروندان دو کشور ترکیه و جمهوری آذربایجان می توانند سفر گردشگری به مقصد کشورهای یکدیگر بدون نیاز به گذرنامه داشته باشند. برای این سفر تنها نیازمند کارتهای جدید هویتی هستند.

در این بیانیه آمده است: اجرایی شدن این مصوبه، شعار دو دولت یک ملت را تقویت خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، مدت این اقامت نیز در دو کشور از 30 روز به 90 روز افزایش یافته است.

پس از جنگ قره باغ روابط ترکیه و جمهوری آذربایجان در ابعاد مختلف افزایش چشمگیری داشته است.

یکی از این ابعاد، موضوع سفر شهروندان دو کشور بدون ویزا و با کارت ملی بوده است که تفاهم آن منعقد شد و از ماه آینده عملیاتی می‌شود.

مدتی پیش مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با انتشار پیامی در صفحه توییترى خود اعلام کرد که بر اساس موافقت نامه امضا شده بین رجب طیب اردوغان و الهام علی اوف روسای جمهوری ترکیه و جمهورى آذربایجان، اتباع دو کشور می‌توانند بدون پاسپورت و بدون ویزا و تنها با ارایه کارت ملی کشور خود، به کشور مقابل سفر کنند.

سفر شهروندان ترکیه و جمهوری آذربایجان بدون ویزا امکان پذیر شد

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه ترکیه ترکیه و جمهوری آذربایجان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۶۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در دیدار محمدحسن حبیب‌اله‌زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، گزارشی از آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه ایران و ترکیه و نیز فعالیت‌ها و اقدامات سفارت و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکیه برای پیشبرد اهداف تعیین شده ارایه گردید.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های سفارت و با اشاره به اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه و همکاری‌های دو‌جانبه و منطقه‌ای دو کشور، رویکرد توسعه همه جانبه مناسبات با این کشور در چهارچوب سیاست همسایگی دولت سیزدهم و اراده جدی مسئولان عالی دو کشور را مورد تاکید قرار داد و توصیه‌های لازم در خصوص پیگیری اسناد و تفاهمات فیمابین دو کشور و عملیاتی کردن آنها را ارائه نمود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست شهروندان تهرانی برای ترمیم روکش آسفالت برخی از معابر در منطقه ۳ + تصاویر
  • باج جدید پاشینیان به علی‌اف: ۴ روستای منطقه «قزاق» به آذربایجان واگذار شد
  • مشکل تجمع وانت بار‌ها در ابتدای جاده رشت - فومن
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • سلطه شیر بختیاری بر کشتی جهان؛ میرزازاده غول ترکیه‌ای را به زیر کشید
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان برای پیگیری اسناد و تفاهمات بین ایران و ترکیه
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با امیرعبداللهیان
  • بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیان
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد