Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@08:20:44 GMT

چین: آمریکا به دنبال ایجاد شکاف بین ما و جهان اسلام است

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۶۳۳۵

چین: آمریکا به دنبال ایجاد شکاف بین ما و جهان اسلام است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین، آمریکا را به تلاش برای ایجاد شکاف میان کشورش و جهان اسلام متهم کرده و گفت، مسلمانان در آمریکا امنیت ندارند.

به گزارش ایسنا، هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رشته توئیتهایی نوشت، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی "واقعا اهمیتی به مسلمانان نمی دهند" اما از مساله مسلمانان قوم اویغور به منظور پاشیدن بذر اختلاف میان چین و جهان اسلام استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این توئیتهایش نیتهای پشت اعلام حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی از اویغورهای منطقه سین کیانگ را زیر سوال برده و به تبعیض گسترده علیه مسلمانان در آن کشورها و همچنین جنگهای تحت رهبری آمریکا علیه کشورهای مسلمان به بهانه مقابله با تروریسم اشاره کرد.

چونیینگ در یکی از این توئیتها با اشاره به حملات ۱۱ سپتامبر بیان کرد: "به وضوح برخی در آمریکا و اروپا واقعا اهمیتی به مسلمانان نمی دهند. چطور آنها توانستند بعد از حملات ۱۱ سپتامبر با این شدت به تعداد زیادی از کشورهای مسلمان به نام مقابله با تروریسم حمله کرده و موجب کشته شدن صدها هزار مسلمان و آوارگی میلیونها تن از آنها شوند؟"

او بر تبعیض علیه مسلمانان در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اشاره و تصریح کرد: "با این حال جالب است که آنها علاقه خاصی به مردم اویغور در سین کیانگ نشان می دهند در حالی ۵۶ گروه قومی در چین وجود دارد."

وی نوشت: "آنها به وضوح چیزی به جز در هم شکست وحدت، امنیت و ثبات چین با هدف مهار خیزش چین و ایجاد شکاف بین چین و جهان اسلام با هدف انحراف توجه از تبعیضهای خودشان علیه آزار مسلمانان نمی خواهند."

او تاکید کرد: "آمریکا برای اکثر مسلمانان مطمئنا کشور امنیت برای زندگی کردن نیست."

از سوی دیگر،‌سخنگوی دولت منطقه خودمختار سین کیانگ چین در یک نشست خبری اعلام کرد، آمریکا، انگلیس، اتحادیه اروپا و کانادا با هدف ایجاد بی ثباتی در چین دست به فریبکاری سیاسی می زنند.

وی ادعاها درباره نسل کشی در منطقه غرب چین را رد و با تحریم هایی که کشورهای اروپایی در خصوص نقض حقوق بشر در سین کیانگ اعلام کردند، مخالفت کرد.

چین روز شنبه در واکنش به تحریم شهروندان و گروههای چینی به بهانه نوع تعامل پکن با اقلیت اویغور در سین کیانگ، تعدادی از اشخاص و نهادها در آمریکا و کانادا را تحریم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چين پکن وزارت امور خارجه چین آمريكا اروپا کشورهای اروپایی جهان اسلام سین کیانگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل اکونومیست؛ ایران تابوی حمله به اسرائیل را شکست

به گزارش همشهری آنلاین، نشریه اکونومیست ضمن انتشار مطلب فوق نوشت: در عملیات‌ موشکی و پهپادی ایران علیه اسرائیل شاهد همکاری دوستان و همسایگان اسرائیل بودیم. آیا همان‌گونه که جو بایدن تاکید می‌کند، اسرائیل باید خود را پیروز تلقی کند و اجازه دهد اقدام ایران بدون پاسخ بماند؟ یا باید انتقام بگیرد و خطر آتش منطقه‌ای را ایجاد کند؟ اسرائیل با دشمنان فراوان، مدت‌هاست که برای ایجاد بازدارندگی عظیم- بعضی‌ها می‌گویند نامتناسب- زمان صرف کرده است. اسرائیل در تلاش برای سرکوب حماس که حمله هفت اکتبر را انجام داد، غزه را ویران کرد. اما در این موقعیت اسرائیل باید دست نگه دارد.

ایران می‌گوید که اسرائیل با حمله به کنسولگری ایران در دمشق و در نتیجه به شهادت رسیدن هفت تن از مستشاران نظامی‌اش که بین آنها دو فرمانده ارشد هم حضور داشتند، تهران را به اقدام واکنشی فراخواند. ایران طی عملیات ۱۴ آوریل، ۱۷۰ پهپاد، ۱۲۰ موشک بالستیک و ۳۰ موشک کروز شلیک کرد. این حمله به نوعی جنگ پنهان طولانی با اسرائیل را آشکار کرد و تابوی حمله آشکار را شکست. این عملیات همچنین یک چالش برای آمریکاست. بایدن بارها به ایران و متحدانش هشدار داده است که «نکن». اما آنها، بایدن را نادیده گرفتند. در هفت اکتبر حماس عملیات علیه اسرائیل را آغاز کرد، دیگر نیروهای محور مقاومت هم به کمک آن شتافتند و اکنون ایران به آن پیوسته است.

همان‌طور که جنگ در اوکراین نشان می‌دهد، پهپادها و موشک‌ها به نفع مهاجم هستند؛ زیرا سرنگونی آنها سخت و پرهزینه است. اما با فناوری و هماهنگی می‌توان آنها را خنثی کرد. نیروهای آمریکایی، بریتانیایی و فرانسوی و به میزان کمتر اردنی‌ها و شاید سعودی‌ها کلاهک‌های جنگی ایران را رهگیری کردند. اما برخی از آنها نیز عبور کرده و خساراتی را وارد آوردند. این حمله باعث آشکار شدن برخی تهدیدها از سوی ایران علیه اسرائیل شد؛ نیروهای محور مقاومت در لبنان، یمن، عراق و سوریه نیز در برخی عملیات‌ها علیه اسرائیل مشارکت دارند. گروه‌های همسو با ایران هواپیماهای بدون سرنشین و موشک را نه‌تنها به سمت اسرائیل، بلکه به سمت عربستان و امارات هم شلیک کرده است.

تسلیحات ایران در جنگ روسیه علیه اوکراین مورد استفاده قرار گرفت. خطر امروز بسیار بیشتر شده و ایران به طرز نگران‌کننده‌ای به داشتن سلاح‌های هسته‌ای نزدیک شده است. با این حال، اسرائیل باید صبر کند. خویشتنداری می‌تواند به بهبود شکاف با آمریکا در مورد هدایت جنگ در غزه کمک کند. همچنین چنین رویکردی به مشارکت نوپا در دفاع هوائی اجازه می‌دهد تا به یک ائتلاف بزرگ‌تر و پایدارتر تبدیل شود. تحریم‌های هماهنگ، انزوای دیپلماتیک، حملات سایبری و نزدیکی اسرائیل و کشورهای عربی ممکن است در مهار ایران بهتر از حملات باشد. اگر اسرائیل عجولانه عمل کند، همسایگانش هزینه سنگینی را در جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر متحمل خواهند شد. آمریکا و اروپا در خصومت‌ و تنش فرو می‌روند؛ قیمت نفت افزایش می‌یابد و تجارت جهانی مختل خواهد شد. ایران از آستانه هسته‌ای عبور کند. برای آمریکا ایجاد ائتلافی با هدف مهار ایران حیاتی خواهد بود. آمریکا و قدرت‌های اروپایی می‌توانند با هماهنگ کردن تحریم‌ها علیه ایران و اجازه دادن به «بازگشت» تحریم‌ها، کمپین ضدایرانی را شروع کنند. دیپلماسی با ایران، مستقیم یا غیرمستقیم، باید ادامه یابد. اگر ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای تلاش کند، آمریکا و اسرائیل- و در حالت ایده‌آل دیگران- باید یک تهدید مدون اما معتبر ایجاد کنند.

با این حال، برای امکان‌پذیر ساختن همه اینها، اسرائیل باید جنگ غزه را با آتش‌بس موقت و تبادل اسرا و گروگان‌ها پایان دهد. هرچه حماس امید خود را برای دامن زدن به یک جنگ منطقه‌ای از دست بدهد، احتمال موافقت با چنین توافقی بیشتر می‌شود. پیشرفت به سوی تشکیل کشور فلسطین، تحت یک تشکیلات خودگردان فلسطینی اصلاح‌شده، قفل جایزه بزرگ یعنی عادی‌سازی با عربستان سعودی است. هیچ‌یک از اینها آسان یا بدون خطر نخواهد بود. اما وضعیت موجود خطر تشدید تنش در یک جنگ بی‌پایان را برجسته می‌کند. همچنین نشان می‌دهد که اسرائیل به تنهائی نمی‌تواند ایران و شبکه آن را شکست دهد. برای مقابله با آن، اسرائیل به ارتباط خود با آمریکا، اروپا و دوستان عرب در حال ظهور نیاز دارد. یک ائتلاف مطمئن‌ترین راه برای پایان دادن به درگیری همیشگی با فلسطینی‌ها و مهار ایران است.

کد خبر 845906 منبع: کیهان برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه
  • سپاه پاسداران مظهر اقتدار جهان اسلام
  • "وعده صادق" آرزوی مسلمانان را محقق کرد/ جدا بودن شیعه و اهل سنت را دشمنان اسلام ایجاد کردند
  • سفر رئیسی به پاکستان حامل پیام وحدت برای منطقه و جهان اسلام است
  • تحلیل اکونومیست؛ ایران تابوی حمله به اسرائیل را شکست
  • اکونومیست: ایران تابوی حمله به اسرائیل را شکست
  • اتحاد کشورهای اسلامی سبب پیروزی امت اسلامی بر رژیم صهیونیستی است