Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-18@06:57:27 GMT

اولین واکنش مجلس به قرارداد ایران و چین

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۶۴۷۲

اولین واکنش مجلس به قرارداد ایران و چین

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مجتبی ذوالنور درباره همکاری راهبردی ایران و چین اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین راه‌های بی‌تأثیر کردن تحریم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران این است که ما با قدرت‌ها و کشورهای بزرگ ارتباط بلندمدت و با کشورهای همسایه و همچنین کشورهای منطقه در ابعاد وسیع و گسترده تعاملات اقتصادی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوالنور بیان کرد: سند راهبردی که بین ایران و چین تنظیم و امضا شد، در حقیقت یک نقشه راه درازمدت است و تضمین‌هایی را برای طرفین ایجاد می‌کند تا انگیزه سرمایه‌گذاری داشته باشند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای مثال اگر چینی‌ها بخواهند پالایشگاهی بسازند که خوراک آن نفت ایران باشد و با نفت ما تناسب داشته باشد، مستلزم امضای یک قرارداد بلندمدت است و اگر یک قرارداد درازمدتی وجود نداشته باشد، طبیعتاً چین این سرمایه‌گذاری را نمی‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر چین، به دنبال آن است که با روسیه هم سندهای دراز مدت و راهبردی منعقد کند که هم تعاملات اقتصادی دوجانبه را تقویت می‌کند و هم در زمینه فعالیت‌های مشترک می‌تواند راهگشا باشد.

ذوالنور بیان کرد: ما به دنبال همکاری‌های مشترک و تعاملات دوسویه با این کشورها در زمینه خدمات ریلی، جاده‌ای، پالایشگاه، پتروشیمی، خودروسازی، نفت، گاز، بنزین، محیط زیست و شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم چراکه می‌تواند در خنثی‌سازی تحریم‌های بیگانه نقش بسیار مؤثری داشته باشد.

وی اظهار داشت: همکاری راهبردی بین ایران و چین در حقیقت یک نقشه راه است و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از وزیر امور خارجه دعوت خواهد کرد تا با حضور در صحن مجلس یا کمیسیون، توضیحات لازم را در این زمینه به نمایندگان ارائه کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس باید سند راهبردی بین ایران و چین را بررسی کند چرا که مطابق با قانون اساسی اگر در معاهدات و قراردادهای بین‌المللی تعهدی برای کشورمان در مقابل کشورهای دیگر ایجاد شده باشد، باید به تصویب مجلس برسد و اگر در این سند هم تعهدی ایجاد شده باشد، باید در مجلس به تصویب برسد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سندهای این چنینی در حقیقت نقشه راه هستند و برای اجرایی شدن این سندها طبیعتاً قراردادهای متعددی بین دستگاه‌های اجرایی منعقد می‌شود و در ادامه راه نیز مجلس باید نقش نظارتی خود را بر روند این قراردادها داشته باشد و دقت کند تا مبادا منفعتی از منافع ملت ما مغفول واقع نشود.

وی تاکید کرد: آنچه مهم است اینکه رویکرد نظام به امضای اسناد راهبردی درازمدت کاملاً مثبت است و طبیعتاً باید اقدامات لازم در جهت تقویت این همکاری‌ها انجام شود.

پربیننده ترین مجلس لایحه رتبه‌بندی معلمان را در سال۱۴۰۰ تصویب می‌کند آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات اولین میان‌دوره‌ای یازدهمین دور مجلس از فردا قطعی شدن ثبت‌نام ۶۶نفر در انتخابات مجلس طی نخستین روز مهمترین مصوبات مجلس یازدهم در ۱۰ماه گذشته نام نویسی داوطلبان برای تعیین تکلیف ۶کرسی مجلس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مجلس یازدهم قرارداد 25 ساله ایران و چین برجام مجلس شورای اسلامی ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۶۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» آغاز معادلات جدیدی برای منطقه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله احمد مبلغی در حمایت از پاسخ کوبنده نظامی ایران علیه رژیم غاصب صهیونیستی پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

باسمه‌تعالی

جنایات رژیم اشغالگر قدس در ماه‌های اخیر علیه مردم مظلوم غزه دارای ماهیت ضدانسانی و ضد جهانی و ضد امت اسلامی است، این رژیم آشکارا ثابت کرد خطری برای ارزش‌های اولیه انسانی است و روشن است وقتی چنین ارزش‌هایی مورد هجوم قرار می‌گیرد ارزش‌های دیگر به‌طریق‌اولی نادیده و مورد هجوم قرار می‌گیرند رژیمی که با گستاخی تمام دست به نسل‌کشی فلسطینیان مظلوم زده است روشن است که دیگر هیچ قاعده و قانونی انسانی و نه بین‌المللی را نمی‌شناسد در همین چهارچوب دست به گستاخی بیش از حد زد و کنسولگری ایران را هدف قرارداد در پی این حمله آیه شریفه «ومکروا و مکر الله والله خیر الماکرین» به‌صورت آشکار تجلی یافت؛ زیرا ایران اسلامی به دست سپاه قدرتمند پاسداران به این گستاخی پاسخ داد ابعاد این پاسخ فراتر رفت و توانست هم‌زمان نتایج و فواید مهمی را در پی‌آورد از جمله اینکه: جان تازه‌ای به مقاومت بخشید، آغاز معادلات جدیدی برای منطقه شد، رژیم صهیونیستی را در ترس دائمی قرارداد و دل مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را شاد و امیدوار نمود.

به لطف الهی جمهوری اسلامی ایران پویاتر و قدرتمندتر در صحنه حاضروناظر است و تحت رهبری مقام معظم رهبری به‌صورت فعال هر توطئه‌ای را خنثی می‌کند.

کد خبر 6079610

دیگر خبرها

  • اولین واکنش نیمار به شکست سنگین الهلال
  • قدردانی وزیر دفاع از حمایت‌های راهبردی رئیس‌جمهور در عملیات «وعده صادق»
  • اولین واکنش آرائوخو: متاسفم، فورزا بارسا!‏
  • اولین واکنش احمدی‌نژاد به حمله تلافی‌جویانه سپاه
  • اولین واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • پرسپولیس و اولین واکنش علیه جرایم چند میلیاردی
  • عملیات «وعده صادق» آغاز معادلات جدیدی برای منطقه شد
  • ببینید | اولین واکنش اسرائیل به حمله سپاه چه بود؟
  • اولین واکنش اسرائیل به حمله ایران چه بود؟ |‌ از پدافند ششم رژیم صهیونیستی چه می‌دانید؟
  • اختصاصی - واکنش رسمی تراکتور به فسخ خمس