Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در این باره اظهار کرد: یکی از نکات مهمی که در خصوص صنعت فولاد کشور و حرکت در جهت تحقق اهداف شعار امسال وجود دارد، توجه بیشتر به طرح‌های توسعه‌ای در این صنعت است که از نمونه‌های بارز آن می‌توان به پروژه نورد گرم ۲ فولاد مبارکه اشاره کرد.

سید رسول خلیفه سلطانی با بیان این مطلب به ایراسین گفت: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۰،  هرگونه مانعی که پیش روی صنعت فولاد کشور به ویژه پروژه نورد گرم ۲ شرکت فولادمبارکه قرار دارد باید برطرف شود و به سرعت به سمت عملیاتی شدن و بهره برداری برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا این طرح می‌تواند جهش فناوری و صنعتی در ایران به همراه خواهد داشته باشد. همچنین به میزانی که ورق مازاد در کشور تولید شود، منجر به اضافه شدن صنعت در کشور و تولید بیشتر خواهد شد.

به گفته وی، در حال حاضر اگر صنعت لوازم خانگی، خودروسازی و... در کشور فعالند و توانستند نیاز داخلی کشور را تامین کنند، به این دلیل است که ورق مورد نیاز آنها توسط شرکت فولاد مبارکه تامین می‌شود. البته این موضوع برای صنعت قطعه سازی، بلند مرتبه‌سازی و ساخت و ساز نیز صدق می‌کند و به نوعی تمامی این صنایع برای فعالیت خود وابسته به صنعت فولاد به ویژه فولاد مبارکه هستند.

خلیفه سلطانی افزود: در واقع زنجیره صنایع پایین دستی در صنعت فولاد که بسیار بی شمار است صنعت کل کشور را در بر می‌گیرد و متکی به ورقی است که در کشور تولید می‌شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تاکید کرد: موارد یادشده حاکی از آن است که باید همه عزم خود را برای به پیش بردن و عملیاتی کردن طرح‌های فولاد مبارکه به ویژه واحد نورد گرم ۲ جزم کنند و به دنبال رفع مشکلات سد راه آن باشند.

شایان ذکر است کلنگ پروژه نورد گرم ۲ شرکت فولاد مبارکه در سال گذشته توسط سرپرست وزارت صمت به زمین زده شده و طبق پیش بینی های انجام شده، با راه اندازی و بهره برداری از این پروژه استراتژیک، میزان تولید ورق در کشور به بالای ۷ میلیون تن خواهد رسید و کشور را از واردات انواع ورق بی نیاز خواهد کرد.

پربیننده ترین اونس طلا محرکی برای صعود به ۱۹۰۰دلار خواهد یافت؟ قاچاق سیگار ۲۲درصد کاهش یافت پرطرفدارترین صنایع در شهرک‌های صنعتی چه بود؟ نگاهی به بازار ورق در سالی که گذشت انسداد کانال سوئز قیمت برخی فلزات اساسی را بالابرد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فولاد مباركه اصفهان برجام فولاد مبارکه صنعت فولاد نورد گرم ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۶۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان در بازدید از روند اجرای طرح‌های آموزشی مبارکه گفت: سال گذشته ۴۵۰ کلاس درس در قالب ۸۳ آموزشگاه، با بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه با مشارکت خیران به دانش آموزان استان تحویل داده شد.
ناصر فتحی افزود: در این مدت، ۷۰۰ کلاس استانداردسازی شده و ۹۰ میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده و دراختیار مدارس قرار گرفت که بخش عمده‌ی آن متعلق به هنرستان‌ها است.
وی، امسال نیز حدود ۱۰۰ طرح آموزشی و کلاس درس را در استان، در دست احداث دانست و گفت: در شهرستان مبارکه ۱۶ طرح نیمه تمام است که در سال جاری اعتبار مورد نیاز بخشی از این طرح‌ها تامین خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تقدیر باشگاه سپاهان از تیم فوتبال و حمایت هواداران
  • محدودیت‌های پروازی فرودگاه‌های کشور رفع شد
  • خبر سازمان هواپیمایی کشور درباره از سرگیری پروازها
  • گلر ذخیره تراکتور در مرز آمادگی (عکس)
  • خبر فوری سازمان هواپیمایی کشور درباره از سرگیری پروازها
  • تامین برق ۳۸۰ روستای سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • شهرآورد همیشه شرایط و جذابیت‌های خاص خودش را دارد
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان