Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@03:01:25 GMT

هوشمندسازی مراکز خرید و فروش خودرو

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۶۵۶۴

هوشمندسازی مراکز خرید و فروش خودرو

خبرگزاری آریا - شهر: به زودی قرار است مراکز خرید و فروش خودرو در تهران هوشمند شوند و به گفته مسئولان شهرداری تهران، این رخداد سبب ایجاد امکان خرید و فروش خودرو در فضای مجازی خواهد شد.
سیدعلی مفاخریان، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه مراکز فروش خودرو به سمت هوشمند سازی حرکت می کند و این امر با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران انجام می شود، افزود: پنج پروژه هوشمندسازی با حضور شهردار تهران اواخر سال گذشته افتتاح شد و چند پروژه نیز سال 1400 به بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
او از هوشمندسازی مراکز خرید و فروش خودرو خبر داد و گفت: هوشمند سازی این مراکز به مراجعه کنندگان این امکان را می دهد که در طول هفته نیز از ظرفیت شبکه مجازی استفاده کند و خودرو را به فروش برسانند. 
مفاخریان در ادامه درباره میزان خرید و فروش خودرو در مراکز موجود گفت: به طور مثال در چیتگر 200 تا 300 دستگاه خودرو معامله می شود. در روزهای مقرر تقریبا سه هزار خودرو به مراکز وارد می شود و 10 درصد از آن ها به فروش می رسد.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره تخلفات صورت گرفته در مراکز خرید و فروش خودرو، گفت: بیشتر تخلفات در این مراکز به شکل واسطه گری و کلاهبرداری اتفاق می افتد، اما با توجه به اصالت سنجی هایی که توسط کارشناسان رسمی آگاهی و دفاتر اسناد رسمی، انجام می شود، همه امور به شکل قانونی پیگیری می شود.
او با اشاره به اینکه در گذشته کاربری مراکز خرید و فروش به خودروهای ایرانی اختصاص پیدا می کرد، اضافه کرد: در حال حاضر خودرو های خارجی نیز در این مراکز معامله می شود.
مفاخریان همچنین از راه اندازی بخش خرید و فروش موتور، با توجه به افزایش قیمت آن ها خبر داد: با افتتاح مرکز خرید و فروش خودرو بوستان ولایت در سال 1400، یک روز به غیر از روز جمعه به خرید و فروش موتور تعلق می گیرد. 
او درباره اقدامات جدید در زمینه خرید و فروش موتور برقی و موتور بنزینی هم گفت: موتور ها کارشناسی و اصالت سنجی می شوند، این امر برای خریداران مهم است. در ادامه قیمت موتور افزایش می یابد و در سطح معاملات تجاری سازی قرار می گیرد.
این مقام مسئول با بیان اینکه بهره برداری از مراکز خرید و فروش خودرو توسط پیمانکاران صورت می گیرد، درباره مبلغ دریافتی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بیان کرد: انتخاب پیمانکاران از طریق مزایده انجام می شود و مبلغ مشخصی از درآمد مراکز خرید و فروش خودرو به واسطه پیمانکاران به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل پرداخت می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مراکز خرید و فروش خودرو شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۶۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخطار به نمایشگاهداران متخلف/کدملی نخرید

به دنبال انتشار برخی از اخبار مبنی بر خرید و فروش کد ملی توسط نمایشگاه داران اتحادیه فروشندگان خودرو در قالب اطلاعیه ای به نمایشگاه داران متخلف اخطار داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امسال نیز با وجود رکود معاملات در بازار خودرو همچنان اخبار مختلفی مبنی بر فروش کد ملی توسط نمایشگاه داران برای خرید خودروهای وارداتی شنیده می‌شود این آگهی‌ها که در فضای مجازی بازار داغی دارد با اعلام قیمت‌های بسیار بالا به متقاضیان اعلام می‌کنند که ما کد ملی شما را برای خرید خودروهای وارداتی با هزینه بالا می‌خریم.

متقاضی نیز با اعلام رقم‌های قابل توجه در این گرداب گرفتار شده و شماره ملی خود را در اختیار افراد متخلف قرار می‌دهد.

اسد کرمی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم می‌گوید از سال گذشته اخطارهای مختلفی را به نمایشگاه داران برای اقدامات غیرقانونی داده‌ایم و حتی اعلام کرده‌ایم اگر توسط نمایشگاه داران خرید کد ملی انجا مشد با آنها برخورد جدی می‌کنیم.

وی اعلام کرد در همین ارتباط مجوز فعایت برخی از نمایشگاه داران باطل شده است اما در قالب نامه‌ای رسماً به تمام صنف اعلام کرده‌ایم که این موضوع تخلف است.

به گزارش تسنیم، در نامه اتحادیه فروشندگان خودرو به اعضای اتحادیه آمده است:

پیرو شایعاتی درخصوص خرید و فروش کد ملی اشخاص حقیقی برای موضوع واردات و ثبت نام خودرو بدین وسیله این اتحادیه ضمن تکذیب این موضوع به مردم هشدار می‌دهد هرگونه واگذاری کد ملی و سایر مدارک مرتبط تحت هر عنوان و قرارداد به شخص ثالث تخلف و موجب سوءاستفاده افراد سودجو می‌باشد و عواقب سنگین حقوقی کیفری و مالیاتی در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرایط فروش اقساطی KMC T8 ، جک J4 و بک X3 کرمان موتور در فروردین 1403
  • آغاز فروش اقساطی ۲ محصول کرمان موتور + جدول فروش
  • آغاز فروش اقساطی 2 محصول کرمان موتور (+جدول فروش)
  • اعلام شرایط فروش اقساطی ۳ محصول کرمان موتور
  • جایگزینی تاکسی‌های فرسوده تهران با تاکسی‌های برقی کرمان موتور
  • اخطار به نمایشگاهداران متخلف؛ کدملی نخرید
  • اخطار به نمایشگاهداران متخلف/ کدملی نخرید
  • اخطار به نمایشگاهداران متخلف/کدملی نخرید
  • جایگزینی تاکسی های فرسوده تهران با تاکسی های برقی کرمان موتور / ارائه تسهیلات ویژه برای خرید خودرو
  • فروش خودرو با دلار برای فرار از مالیات