Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به  وضعیت بیمه رانندگان درون شهری و برون شهری، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۶ و در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها دولت پنجاه درصد از حق بیمه رانندگان را در قالب یارانه دولتی پرداخت می‌کند، مشکلی که در این بخش با آن مواجه هستیم این است که اطلاعات رانندگان از سال ۱۳۹۲ به بعد توسط سازمان تامین اجتماعی بروز نشده و این سازمان تا امسال از قبول فهرست‌های جدید و بروز شده خودداری می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر به علت جمع آوری دستی اطلاعات در سنوات گذشته احتمال وجود خطا در آمار‌های در اختیار آن سازمان بالا بود. در این خصوص پس از چندین سال پیگیری، با حمایت‌های مجموعه وزارت کشور تامین اجتماعی پذیرفت تا فرایند به روز رسانی اطلاعات آغاز شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور افزود: برای اجرایی شدن این موضوع از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام آمادگی لازم به منظور برقراری برخط ارتباط فیمابین سامانه‌های مرکزی اطلاعات رانندگان در آن سازمان با سامانه بیمه سازمان تامین اجتماعی اعلام شد تا از این طریق افرادی که در فهرست بیمه قرار دارند و راننده نیستند یا از حوزه حمل و نقل شهری خارج شده اند حذف تا امکان برقراری بیمه برای رانندگان فعال فراهم گردد. در بخش بیمه اقدامات مورد نیاز در حوزه وزارت کشور به عمل آمده است و فهرست افرادی که باید حذف شوند و رانندگان مشمول دریافت بیمه به تامین اجتماعی ارسال شده است. امیدواریم با همکاری سازمان تامین اجتماعی و حل این مشکل در راستای کمک به رانندگان اقدام لازم به عمل آید.

ضامنی درباره مشکلات تاکسی داران با فعال شدن تاکسی‌های اینترنتی، گفت: به نظر من استفاده از تکنولوژی‌های نوین در همه کسب و کار‌ها امری لازم و اجتناب ناپذیر است و در بلند مدت باعث بروز برودن آن حرفه و تداوم آن خواهد شد. ورود تاکسی‌های اینترنتی در عرصه حمل و نقل عمومی شهری کشور در ماه‌های آغازین فعالیت این ناوگان با مقاوت‌ها و اعتراض‌هایی مواجه بود، زیرا فعالیت آن‌ها در سال‌های نخست در چارچوب ضوابط تعریف شده‌ای نبود.

وی ادامه داد: دو نکته در این نوع فعالیت وجود داشت، یکی قوانین و مقرراتی که هر گونه فعالیت در حوزه حمل و نقل عمومی را نیازمند اخذ مجوز از شهرداری‌ها می‌دانست و نکته دوم یکسان نبودن شرایط برای رانندگان و ناوگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی رسمی و تاکسی‌های اینترنتی بود. با برگزاری جلسات متعدد و در راستای مصوبه هیئت وزیران در همکاری مشترک وزارتین کشور و صنعت با معاونت علمی ریاست جمهوری چارچوی فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در قالب دستور العملی تهیه و ابلاغ گردید و این امر تا حدودی مشکلات را در این بخش مرتفع کرد. ولیکن لازم است در حوزه تاکسی‌های رسمی نیز با اصلاح مقرره‌های موجود و حذف برخی قید‌های مازاد بستر فعالیت را برای هر دو گروه عادلانه کرد.

بیشتر بخوانید

همه چیز درباره تخلف راننده اسنپ و فیلم منتشر شده در فضای مجازی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر کمیسیون فرهنگی تاکسی های اینترنتی تامین اجتماعی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۶۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی

سید علی موسوی مدنی گفت: هم‌اکنون به‌طور متوسط ماهانه ۵۰۰ میلیارد تومان توسط تامین اجتماعی استان در ۲ بخش بیمه‌ای و درمان قم هزینه می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی قم عنوان کرد: علی‌رغم چالش‌های موجود در وصول منابع بیمه‌ای، با تدابیر اتخاذ شده در پرداخت تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت تامین اجتماعی در قم تاخیر نداشته‌ایم که این مساله یک گام بزرگ در راستای ارائه خدمات به‌موقع است.

موسوی مدنی با اشاره به این‌که سازمان تامین اجتماعی یک سازمان درآمد هزینه است و بدون دریافت حتی یک ریال از سوی دولت اداره می‌شود، ادامه داد: وصولی به‌موقع، ضامن پرداخت به‌موقع تعهدات بیمه‌ای و درمانی و به‌خصوص پرداخت مستمری به بازنشستگان، از کارافتادگان کلی و بازماندگان است.

به گفته موسوی مدنی، خدمات‌رسانی به جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی در قم از طریق چهار شعبه اصلی، ۲ شعبه اقماری و پنج واحد کارگزاری انجام می‌شود.

جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی قم افزون بر ۸۴۸ هزار نفر می‌رسد که از این تعداد، ۲۶۱ هزار و ۱۹ نفر بیمه شده اصلی و ۶۴ هزار و ۲۷۲ نفر مستمری‌بگیر اصلی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • مدیر عامل تأمین‌ اجتماعی : اعلام « دستمزد» غیرواقعی است/ اولویت تامین اجتماعی برای کسر حق بیمه بر اساس دستمزد واقعی
  • خبر مدیرعامل تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی
  • اعلام دستمزد غیرواقعی حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را ضایع می‌کند