Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@03:21:08 GMT

هتل پر حاشیه چهارباغ در حال کوتاه شدن

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۷۵۰۱

هتل پر حاشیه چهارباغ در حال کوتاه شدن

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، نادر طاهری معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: سال گذشته طی جلساتی که در دفتر معاونت عمرانی استانداری اصفهان، همچنین مدیرکل میراث فرهنگی و مدیرکل راه و شهرسازی استان برگزار شد، توافقاتی با مالک و سرمایه‌گذار این هتل به‌منظور کاهش تأثیر منظری ساختمان هتل برِ خیابان چهارباغ عباسی صورت گرفت و قرار شد که بخش‌های مشرف به خیابان حذف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: در حال حاضر قسمت‌هایی از طبقه آخر هتل از محل دیوار برشی مشرف به سمت خیابان چهارباغ تا پشت سینما فلسطین در حال حذف و برچیده شدن است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در پاسخ به این سؤال که آیا مشکل غیرقانونی بودن ساخت هتل به دلیل ابلاغ نشدن مجوز ساخت از سوی اداره کل راه و شهرسازی نیز با این حذف حل خواهد شد یا خیر؟ گفت: ساخت هتل غیرقانونی نبود. مراحل اخذ پروانه انجام‌شده بود و در ابلاغ مصوبه نیز اداره کل راه و شهرسازی مسئولیت دارند و صاحب‌نظر هستند.

بیشتر بخوانید:

ساخت هتل چهارباغ اصفهان به کجا رسید؟ / از دغدغه‌های فعالان فرهنگی تا مجوز‌های صادر شده میراث!

طاهری یادآور شد: قبلاً درخواست توقف داشتیم و طی جلسات کارشناسی و تائید در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با همکاری و تعاملاتی که صورت گرفت تا حد زیادی موضوع اشرافیت به خیابان چهارباغ با حذف بخش اشاره شده، مرتفع خواهد شد.

او، از همکاری مالکین و سرمایه‌گذاران این هتل به‌صورت ویژه تشکر کرد، چراکه با وجود صرف هزینه‌های زیاد در راستای تعامل حاضر به همکاری و حذف بخشی از ساختمان خود شدند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری ساخت و ساز غیرمجاز میراث فرهنگی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۷۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی خورابلو با اعلام این مطلب گفت: در این نمایشگاه ۲۵ نفر شرکت‌کننده در حوزه‌های مختلف صنایع‌دستی، گردشگری، آشپزی و عفاف و حجاب حضور داشتند که به همت سازمان منطقه آزاد ماکو و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو برگزار شده بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو افزود: در این نمایشگاه ۲ غرفه صنایع‌دستی در رشته‌های‌ چوب و کالاهای چوبی، گره‌چینی، خراطی و کنده‌کاری چوب دایر شده بود.

او تصریح کرد: پخش موسیقی‌های سنتی آشیقی و پاپ، اجرای مسابقات پرسش و پاسخ، پخش مستندهای مختلف فرهنگ عامه، اجرای برنامه‌های آیینی و سنتی از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه هستند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • کشف و ضبط سه دستگاه فلزیاب در کبودارهنگ و اسدآباد
  • کشف سه دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • سیلاب و خطر خروج تمساح پوزه کوتاه
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است
  • شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم