Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@18:47:21 GMT

شرط«بلینکن» برای خروج آمریکا و ناتو از افغانستان

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۷۹۰۷

شرط«بلینکن» برای خروج آمریکا و ناتو از افغانستان

خبرگزاری تسنیم: «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا درباره خروج نظامی از افغانستان گفت که آمریکا با اعضای ناتو وارد افغانستان شده است و در صورت لزوم با این سازمان نیز این کشور را ترک خواهد کرد.

 

وی در گفت‌وگو با سی.ان.ان اظهار داشت آمریکا با توجه به شرایط و ایجاد یک راه حل سیاسی افغانستان را ترک خواهد کرد و «جو بایدن» نیز به خروج نظامی از این کشور همچنان متعهد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلینکن ضمن ابراز نگرانی از احتمال ازسرگیری حملات طالبان تصریح کرد که اقدامات آمریکا پس از مشاوره با اعضای ناتو انجام می‌شود.

وزیر امور خارجه آمریکا درباره طرح صلح کشورش مبنی بر حکومت مشارکتی نیز گفت که پیشنهادهای آمریکا را با مقامات دولت کابل و طالبان مطرح کردیم و از آنها نیز برای نشست صلح ترکیه دعوت کردیم. در این نشست سازمان ملل و همسایگان افغانستان حضور دارند که برای ایجاد صلح ضروری است.

بیشتر بخوانید

وزیر دفاع آمریکا: هنوز تصمیمی درباره خروج نیروها از افغانستان گرفته نشده است

ناتو: خروج نیروهای ما از افغانستان به شرایط بستگی دارد/ طالبان باید به تعهداتش عمل کند

دیپلمات پاکستانی: تاخیر در خروج نیروهای خارجی، روند صلح افغانستان را به خطر می‌اندازد

طالبان: ترورهای هدفمند تلاش برای جلوگیری از خروج نیروهای خارجی است

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که تنها 33 روز به مهلت خروج 10 هزار نیروی خارجی مستقر در افغانستان باقی مانده است و گزارش‌ها حاکی از احتمال تمدید 6 ماهه حضور نیروهای خارجی در این کشور است.

بر اساس توافقنامه‌ آمریکا و طالبان در دوحه، باید تا اول ماه می سال جاری میلادی همه نیروهای خارجی افغانستان را ترک کنند.

از سوی دیگر، طالبان نیز هشدار داده‌ است که اگر نیروهای خارجی افغانستان را ترک نکنند، حملات علیه آنها را از سر می‌گیرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: افغانستان بلینکن خروج آمریکا و ناتو نیروهای خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۷۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان

درحالی که حکومت طالبان همواره نقض حریم هوایی افغانستان را محکوم می‌کنند، منابع محلی از ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان ولایت‌های جنوبی افغانستان خبر می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع محلی از ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس این بار در ولایت‌های قندهار و کاپیسا خبر دادند.

هرچند تاکنون هیچ کشوری مالکیت این پهپادها را به عهده نگرفته اما حکومت طالبان همواره تأکید داشته است گشت‌زنی مستمر هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در فضای افغانستان نقض آشکار حریم هوایی این کشور است.

براساس گزارش منابع محلی در قندهار، دوشنبه (سوم ‌حمل) هواپیماهای بدون‌سرنشین در آسمان قندهار به طور مداوم در حال پرواز بودند.

برخی منابع محلی در کاپیسا نیز تصاویری از پرواز پهپادهای ناشناس در آسمان حصه اول و حصه دوم شهرستان «کوهستان» ثبت کردند و اذعان داشتند این پهپادها حدود ساعت 14 روز سه‌شنبه نیز مشاهده شده‌اند.

پیش از این گشت‌زنی هواپیماهای بدون سرنشین در برخی ولایت‌های افغانستان از جمله پکتیکا، کنر، بدخشان، پنجشیر، نیمروز و هرات قابل مشاهده شده بود.

ادامه گشت‌زنی هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان افغانستانطالبان: گشت زنی پهپادهای آمریکایی در آسمان افغانستان نقض آشکار حریم هوایی استفیلم| خالی شدن آسمان افغانستان پس از تصرف کابل توسط طالبان

«شیرمحمد عباس استانکزی» معاون سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان نیز پیش از این در اظهاراتی تصریح کرده بود: گشت زنی مداوم پهپادهای آمریکا در فضای افغانستان نقض آشکار حریم هوایی این کشور است و باید متوقف شود.

استانکزی به آریانانیوز نیز گفته بود: در آسمان افغانستان هواپیماهای بدون سرنشین حضور دارند و ما بارها درباره این موضوع به آمریکایی‌ها اعتراض کردیم.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • دولت رئیسی متوجه ظرفیت ظریف نیست
  • ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان