Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - حدود ۱۰۰ نفر از محکومین امنیتی که ۳۰ نفر از آنان مربوط به مناطق کُردنشین کشور بوده مورد عفو رهبری قرار گرفتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سنندج، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی 16 اسفندماه سال 1397 در حکمی حجت‌الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی را به ریاست قوه‌ قضائیه منصوب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از حکم خود با تأکید بر لزوم تحول در قوه قضائیه و آغاز پرقدرت دوران جدیدی که زیبنده گام دوم انقلاب باشد، خطاب به رئیس جدید قوه قضائیه بر "گسترش عدل و احیاء حقوق عامه و آزادی‌های مشروع و نظارت بر اِعمال قانون که در شمار هدف‌های قوه قضائیه در قانون اساسی است، تأکید و فرموده که این رویکرد موجب اعتماد مردم و دلگرمی آنان به قوه قضائیه در حوادث و منازعات خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه نیز که دارای شخصیتی بی‌حاشیه، پاک‌دست، با تجربه، محبوب و مردمی است، از همان ابتدای کار در لبیک به رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ ارتقای سلامت اداری، احیای حقوق عامه و مبارزه بی‌امان و بی‌وقفه با چپاول‌گران حقوق عامه و  دفاع از آزادی های مشروع،  مبارزه با مفسدین اقتصادی بدون در نظر گرفتن استثناها و جایگاه، حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی، کاهش جمعیت کیفری زندان، عفو و تخفیف مجازات محکومان و زندانیان سیاسی و ... را در دستور کار خود قرار داد و دستورالعمل‌های جدید را برای اجرا به همه رؤسای دادگستری استان‌های کشور ابلاغ کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جریان سفرهای استانی خود، 24 مردادماه سال 98 و 18 دی ماه و 14 اسفند ماه سال گذشته به همراه جمعی از مسئولان عالی قضائی به استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی سفر کرد که یکی از درخواست‌های ماموستاها و علمای اهل‌سنت در دیدار با رئیس قوه قضائیه؛  عفو؛ تخفیف مجازات و بخشش محکومان امنیتی مناطق کُردنشین کشور بود که مورد استقبال وی قرار گرفت.

رئیس قوه قضائیه روز گذشته به مناسبت فرارسیدن ایام فرخنده (ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) و سالروز جمهوری اسلامی ایران) در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات  یک‌هزار و 849 تن از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضائی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی را که از سوی کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند 11 از اصل 110 قانون اساسی مورد موافقت معظم‌له قرار گرفت.

حدود 100 نفر از محکومین امنیتی نیز در این لیست عفو قرار دارند که 30 نفر از آنان مربوط به مناطق کُردنشین کشور است که تعدادی از محکومین حوادث آبان ماه سال 98 را نیز شامل می‌شود.

جمعیت زندانیان استان کردستان کاهش می‌یابد + تصاویرسپاه لبخند را بر لب خانواده‌های زندانیان کردستان آورد/ بازگشت جمعی از زندانیان جرایم غیرعمد به کانون خانواده

به گزارش تسنیم؛ گرچه عملکرد بیش از دوساله رئیسی بارقه‌های امید را در مردم به‌وجود آورده اما یکی از ویژگی‌های عفوهای دو سال اخیر قرار گرفتن نام محکومان امنیتی در لیست عفو بوده که این رویکرد، بیانگر توجه و نگاه مهربانانه نظام مقدس جمهوری اسلامی حتی به فریب‌خوردگان جریان گروه‌های معاند نظام و فرصت دوباره برای اصلاح و بازگشت به جامعه بوده و باعث خوشحالی بیشتر همه اقوام ایرانی شده است.

پیش‌تر نیز در  سال 99 در مناسبت‌های مختلف به درخواست رئیس قوه قضائیه از رهبر معظم انقلاب اسلامی تعدادی از محکومان امنیتی نیز در کنار سایر محکومان، مشمول عفو یا تخفیف مجازات شدند؛ یکی از ویژگی‌های عفوهای اخیر ‌این است که برخی زندانیان مثل محکومین امنیتی که در دوره‌های قبل شامل عفو قرار نمی‌گرفتند در دوره تحول برای اولین بار از این امتیاز بهره‌مند شده و اسامی آنها نیز در لیست زندانیان عفو شده قرار گرفته است.

عفو محکومان امنیتی در ادامه اقداماتی همچون تفکیک جرایم سیاسی و امنیتی از هم و ابلاغ سند امنیت قضائی و اجرای برنامه تحول قضائی از جمله مصادیق مهم تحول‌خواهی در قوه قضائیه محسوب می‌شوند که این رویکرد باعث خوشحالی و تقویت اراده مردمان مناطق کُردنشین کشور در پشتیبانی از نظام و پاسخ «نه» به معاندان نظام شده است.

انتهای پیام/481/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رهبر معظم انقلاب اسلامی رئیس قوه قضائیه محکومان امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۹۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب در دیدار کارگران سراسر کشور: تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد

در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.   به گزارش ایسنا،‌ گزیده سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار به این شرح است:   ***رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.   *** تبیین زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید وظیفه مهم مسئولین است.   *** هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آنها تبعیت کند. معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت بزرگ و با سابقه اسلامی محال است که تسلیم چنین زورگویی شود.   *** یک ملت زنده از دشمنی دشمن هم برای خود فرصت درست می‌کند، نمونه بارز آن در بخش تسلیحات است. در بخش‌های دیگر هم از دل فشارها پیشرفت های بزرگی به دست آمده است.   *** تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد چون دل به کمک خارج از مرزها نبسته‌ است. این روحیه را باید تقویت کرد.   *** ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد.   ***امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است.  امنیت شغلی از وظایف مسئولین است، در دوره‌ای مبتلا به تعطیلی کارخانه‌های بزرگ شدیم، به همت مسئولین در این یکی دوساله خیلی از کارگاه های تعطیل شده راه افتاد و این کار باید ادامه پیدا کند.   از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم / کشورها و فرهنگ های مختلف، همه روز کارگر دارند لکن نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام متفاوت است   خیلی از این جهت خرسندم بنده که این هفته‌ی کارگری وجود دارد که ما بتوانیم در این هفته با جمع کارگران مواجه بشویم، یک تشکر زبانی اقلاً بکنیم.   تشکر زبانی البته کافی نیست. لکن لازم است. بنده صمیمانه تشکر میکنم از زحمات کارگرانمان، از نجابت کارگران، از همت کارگران و از ان‌شاءالله پیشرفت جامعه‌ی کارگری.   کشورهای مختلف، ملت ها، فرهنگ های مختلف، همه روز کارگر دارند. لکن نکته اینجاست که نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام به کارگر متفاوت است.   نگاه دنیای مادی به کارگر، نگاه ابزاری است، مثل پیچ و مهره، مثل خود ماشین. اسلام این جور نیست. اسلام نگاهش به کارگر و ارزشی که برای کارگر قائل است، ناشی است از ارزشی که برای کار قائل است. عمل، عمل. اسلام برای عمل ارزش ذاتی قائل است.   این دیدار صبح چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد یک فعال کارگری: پیشنهاد ترمیم حق مسکن کارگران در نشست غیررسمی وزارت کار مطرح شده خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟

دیگر خبرها

  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: نظام اسلامی محال است که تسلیم زورگویی شود
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • رهبر انقلاب در دیدار کارگران سراسر کشور: تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند
  • فرجام گروه فرقان با پشیمانی و خسران
  • چرا تندروها ظریف را ترسو، واداده، وسط باز، سازشکار و فریب خورده نامیدند؟/ ایرانیان چه زندگی را انتخاب کرده اند؟ / آیا عهدنامه ترکمانچای منفی بود؟