Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ شاهرخ شهرام رئیس سازمان صنایع الکترونیک ایران در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان اینکه پشتیبانی از نیرو‌های مسلح عمدتاً در حوزه تجهیزات، آموزش و افزایش مقاومت انجام می‌شود، گفت: حوزه تجهیزات در دو بخش قبل و بعد انقلاب اسلامی قابل بررسی است که تجهیزات تولیدی پس از انقلاب، در زمینه بومی سازی جلوه گر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بومی سازی تجهیزات رزمی اتفاقات خوبی را در زمان جنگ به وجود آورد و موجب خودباوری و بهره مندی از ظرفیت‌های کشور شد.

امیر سرتیپ شهرام اظهار کرد: ۷۰۹ سامانه دفاعی را تولید کردیم که با تیراژ در اختیار نیرو‌های مسلح قرار گرفت. در سال ۹۹ ما ۸۹ سامانه در اختیار نیرو‌های مسلح قرار دادیم که درصد بومی سازی و البته امن سازی این تولیدات هم تا سال ۹۹ بالا می‌رفت.

وی با بیان اینکه سازمان صنایع الکترونیک ایران با حدود ۳۱ دانشگاه صنعتی فعالیت تنگاتنگ و بسیار نزدیکی برای تولید تجهیزات داشته است، تصریح کرد: در این ارتباط‌ها ۲۷۴ قرارداد با دانشگاه‌ها بستیم تا از علم روز دنیا استفاده کنیم.

امیر سرتیپ شهرام افزود: از این قرارداد‌ها در تولید سامانه‌ها استفاده شد که با ۳۶۲ شرکت فناور دانش بنیان در حوزه بومی سازی کار کردیم.

رئیس سازمان صنایع الکترونیک ایران تصریح کرد: ۵۰۸ شرکت صنعتی نیز با حضور بازنشستگان فعال حوزه بومی سازی و بهسازی همکاری داشته اند. به علاوه ۸ درصد اعتبارات فروشمان را بر روی موضوع تحقیقات گذاشتیم که بسیاری این درصد اعتباری را در حدود ۳ یا ۴ درصد می‌دهند.

وی یادآور شد: در حوزه قطعه‌سازی و بومی سازی در سال ۹۹ نسبت به ۹۸ رشد دو برابری داشتیم.

همچنین در ادامه امیر سرتیپ دوم افشین خواجه فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه صنعت هوایی یک پلتفرم است، گفت: در دهه ۶۰ عمدتاً سعی می‌کردیم سامانه هایمان به دلیل جنگ تحمیلی تاب‌آوری بیشتری پیدا کنند. اما در دهه ۷۰ خودکفایی را رقم زدیم.

وی افزود: در دهه ۸۰ به طراحی و ساخت ورود کردیم و آنچه را در قطعه سازی یاد گرفتیم، در دفاتر طراحی گسترده ایجاد شده، به دست طراحی سپردیم.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح اظهار کرد: در دهه ۹۰ وارد زمینه طراحی و تولید شدیم؛ رفته رفته سامانه‌های کشور کاملاً بومی می‌شود و به نحوی پیشرفت کردیم که از ظرفیت‌های آن استفاده کنیم.

امیر سرتیپ دوم خواجه فرد با یادآوری اینکه در صنایع هوایی ناوگان باید عملیاتی بمانند، بیان کرد: به لحاظ طراحی که در کشور و در همه سازمان‌ها شکل گرفته، قابلیت ارتقا هم داریم که در حوزه تجهیزات رزمی بسیار مهم است؛ زیرا تجهیزات رزمی روز به روز باید ارتقا پیدا کند.

وی تأکید کرد: اکنون می‌توانیم توان رزم خود را در به روز بودن، تضمین کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع دفاعی دستاوردهای دفاعی نیرو های مسلح سازمان صنایع امیر سرتیپ بومی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۹۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سامانه هوشمند تجهیزات ساختمانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این سامانه مجهز به هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء؛ از راه دور قابل کنترل است و می‌تواند به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک کند. 
(گزارش)

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم است
  • رسانه‌های آمریکایی: نمایش نسخه جدید باور-373 از توسعه صنایع دفاعی ایران حکایت دارد
  • تولید سامانه هوشمند تجهیزات ساختمانی
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است
  • گزارش تصویری | مراسم بزرگداشت چهل وپنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید محمدولی قرنی
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • با تشکیل سپند شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح خواهیم بود
  • رای مجلس به برخورداری سپند از امتیازات و تخفیفات صنایع دفاعی و سایر مراکز تحقیقاتی
  • بهره مندی سازمان سپند از تخفیف های صنایع نظامی
  • سپند از امتیاز صنایع دفاعی و شرکت‌های دانش‌بنیان برخوردار می‌شود