Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا در حالیکه تحریم‌های شدیدی علیه سوریه وضع کرده‌اند، خواستار کمک به مردم این کشور شد.

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن که روز دوشنبه ریاست نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره وضعیت انسانی در سوریه را عهده دار بود، از همان ابتدا خط خود را روشن کرد و بحران ۱۰ ساله سوریه را "قیام" نامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از یک دهه درگیری که مردم سوریه به طرز بی اندازه‌ای رنج برده‌اند، وضعیت همچون همیشه وخیم است. همانطور که شنیده‌ایم ، تخمین زده می‌شود که ۱۳.۴ میلیون نفر - از هر سه سوری دو نفر - به کمک مایحتاج اولیه نیاز دارند. ۶۰ درصد از مردم سوریه در معرض خطر جدی گرسنگی قرار دارند.

وزیر خارجه بایدن ادامه داد: اکنون به یاد داشته باشید که ۱۲.۴ میلیون نفر در سوریه از نظر غذایی ناامن هستند و شما می‌توانید میزان درد و رنج انسان را در این درگیری احساس کنید. با وجود اختلاف‌ها، ما باید راهی برای انجام کاری برای کمک به مردم پیدا کنیم. این مسئولیت ماست و اگر ما آن را رعایت نکنیم شرم آور است.

بلینکن اضافه کرد: توجه به این نکته مهم است که تنها راه حل طولانی مدت این درد و رنج، حل و فصل سیاسی و حل دائمی منازعه مطابق قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل آمده است. آمریکا و متحدان و شرکا، همچنان از تلاش‌های گیر پدرسن فرستاده ویژه سازمان ملل متحد پشتیبانی می‌کنند.

وی بدون توجه به تحریم‌های شدید یکجانبه علیه دولت قانونی دمشق، خاطرنشان کرد: واضح است که این نیازها از جمله داشتن غذای کافی و دسترسی به داروهای اساسی توسط اسد برآورده نمی‌شود. بنابراین، دوباره سوالی که پیش روی ماست این است که شورای امنیت برای کمک به میلیون‌ها سوری که زندگی آنها در تعادل است چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

وزیر خارجه آمریکا که همسو با سایر کشورهای غربی هدف باز شدن مسیر ارسال مایحتاج گروه‌های ضد دولت سوریه را دنبال می‌کرد، افزود: ما باید اطمینان حاصل کنیم که سوری‌ها کمک‌های بشردوستانه مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند. در حال حاضر ، موثرترین راه برای ارسال بیشترین کمک به مردم در شمال غربی و شمال شرقی سوریه، از طریق گذرگاه‌های مرزی است.

بلینکن که حاکمیت دمشق و ضرورت مقابله با ترویست‌ها را به کلی نادیده گرفته بود، ادامه داد: دلیل خوبی وجود ندارد که این گذرگاه‌ها بسته باشند. این گذرگاه‌ها مسیری را برای ارائه کمک‌ها فراهم می‌کردند که مقرون به صرفه‌تر، ایمن‌تر و کارآمدتر بود.

وی مجوز ندادن به عبور از مرزهای سوریه را به نفع مردم این کشور ندانست و اظهار کرد: دسترسی بدون مانع به سوری‌ها نه تنها به دلیل افزایش بحران انسانی بلکه همچنین به دلیل تهدیدهای ناشی از کووید-۱۹، بیش از هر زمان دیگری مهم است.

این مقام آمریکایی ادامه داد: متوقف کردن کمک های بشردوستانه که میلیون ها نفر از مردم سوریه به آن وابسته هستند، یک مساله سیاسی است و چشم امید به شورای امنیت دارند.

موضوع عبور بی ضابطه و بدون هماهنگی با دولت سوریه به بهانه ارسال کمک‌های انسان دوستانه از سوی دمشق و با حمایت روسیه رد شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل سوریه امنیت سازمان ملل سازمان ملل متحد دولت شورای امنیت کشورهای غربی دولت سوریه روسیه سوریه وزیر خارجه آمریکا بلینکن شورای امنیت کمک به مردم مردم سوریه کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۹۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منبع سوری: امیرعبداللهیان امروز ساختمان جدید کنسولگری ایران در دمشق را افتتاح می‌کند

یک منبع سوری اعلام کرد که وزیر خارجه ایران در جریان سفرش به دمشق کنسولگری جدید افتتاح خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، یک منبع دیپلماتیک سوری در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران که به سوریه سفر کرده است در جریان این سفر یک ساختمان کنسولگری جدید برای کشورش در دمشق افتتاح خواهد کرد.

فعالیت بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق بعد از چهار روز از اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی، روز شنبه ازسر گرفته شد.

ساختمان جدید بخش کنسولی سفارت ایران در مجاورت ساختمان قبلی در نظر گرفته شده که پس از توقفی چهار روزه از روز شنبه کار خود را از سر گرفت.

بخش کنسولی یکی از ساختمان‌های دوگانه مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه است که روز دوشنبه گذشته در اثر حمله موشکی رژیم صهیونسیتی به صورت کامل تخریب شد.

در جریان این اقدام تروریستی ۱۳ نفر به شهادت رسیدند.

«حسین اکبری» سفیر ایران در سوریه نیز در مراسم روز قدس گفت: پس از آنکه رژیم صهیونیستی با نقض آشکار تمام قوانین بین‌المللی معاهده وین ۱۹۶۱ و منشور ملل متحد، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را هدف قرار داد و به حاکمیت جمهوری عربی سوریه نیز تجاوز کرد، جمهوری اسلامی ایران با ارائه شکایت به شورای امنیت سازمان ملل خواستار تشکیل جلسه فوق العاده شد اما با توجه به ناکامی شورای امنیت سازمان ملل در اتخاذ تصمیم لازم برای جلوگیری از تکرار چنین جنایت هولناکی از سوی رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای پاسخگویی طبق قوانین بین المللی و عرف‌های متعادل محفوظ می‌دارد.

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه حمله به کنسولگری ایران در دمشق توسط صهیونیست‌ها تلاشی برای فتنه انگیزی و ایجاد تفرقه بین مردم سوریه بود، خاطرنشان کرد: اما این آرزوها به سرانجام نخواهد رسید.

سفیر ایران در سوریه گفت: پس از تهدید ایران به پاسخگویی به حمله صورت گرفته به کنسولگری ایران در دمشق، صهیونیست‌ها وحشت زده شده و به خرید و ذخیره سازی ژنراتور، مواد غذایی و دارو در مناطق امن روی آوردند و این نشان می‌دهد که آن ها از انتقام قاطع ایران به شدت هراس دارند.

اکبری ادامه داد: اما پاسخ ایران آشکار نیست و فقط صهیونیست‌ها از عمق آن مطلع هستند و تلاش می‌کنند که گستاخی که انجام دادند را مخفی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم تسلیحاتی و اقتصادی اسرائیل شد
  • انصارالله یمن بر تداوم حمایت از مردم غزه تاکید کرد
  • دیده‌بان حقوق بشر خواستار تحریم تل‌آویو شد
  • (ویدئو) کارشناس عرب: سوری‌ها گرای ایران را به اسرائیل می‌دهند!
  • کارشناس عرب: سوری‌های گرای ایران را به اسرائیل می‌دهند!
  • مقداد: آمریکا و غرب مسئول تداوم جنایت اسرائیل هستند
  • تنبیه رژیم متجاوز اسرائیل قطعی است
  • امیرعبداللهیان با همتای سوری خود دیدار کرد ‌
  • منبع سوری: امیرعبداللهیان امروز ساختمان جدید کنسولگری ایران در دمشق را افتتاح می‌کند
  • جا زدن یک سوری به جای فلسطینی در تلویزیون!