Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ذبیح الله خدائیان امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه یکی از طرح‌های ملی که زیرساخت توسعه در بحث زمین و مسکن است و زمینه مدیریت این بخش را فراهم می‌کند، اجرای طرح ملی «کاداستر» در کشور است اظهار داشت: این طرح یکی از محورهای توسعه در قوه قضائیه مطرح شده است.

وی با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه هم تاکید بر تسریع در اجرای این طرح دارند عنوان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های جدی که از ناحیه همکاران صورت گرفت و در راستای اجرای منویات ریاست قوه قضائیه در سال ۹۹، اقدامات بسیار مؤثر و امیدوار کننده‌ای در اجرای طرح «کاداستر» در اراضی ملی و… انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان داشت: در سال گذشته به تنهایی، چهار برابر چهار دهه گذشته، موفق شدیم نسبت به اجرای این طرح اقدام کنیم، بخش اعظمی از اراضی ملی و طبیعی که مورد تجاوز افراد سود جو قرار می‌گرفت، به خصوص سواحل و جنگل‌ها، در نظام «کاداستر» تثبیت شود و سند مالکیت آنها صادر شود.

خدائیان افزود: در سال جاری به خصوص تاکید ما بر این است با همکاری سازمان جنگل‌ها، تمام اراضی منابع طبیعی که ۸۰ درصد از اراضی کشور را تشکیل می‌دهد را در شش ماهه ابتدای امسال تثبیت کنیم و سند مالکیت تک برگ «کاداستری» آنها را صادر کنیم تا از تجاوز به آنها جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همچنین «کاداستر» کشاورزی را امسال در دستور کار داریم گفت: در حال حاضر کشاورزان اراضی را در اختیار دارند، «نسق زراعی» برای آنها صادر شده، اما هنوز تبدیل به سند شش دانگ اراضی کشاورزی نشده است، صدور سند مالکیت شش دانگ برای اراضی کشاورزی سرمایه‌ای برای کشاورزان است که موجب ماندگاری آنها در روستاها می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه تقاضای ما از وزارت جهاد کشاورزی این بوده که با همکاری هم بتوانیم بحث «کاداستر» کشاورزی را به جایی برسانیم و سند ملکیت اراضی کشاورزی را در اختیار کشاورزان قرار دهیم گفت: این امر تبدیل به سرمایه برای کشاورزان به خصوص در سال جاری خواهد بود.

کد خبر 5177865

منبع: مهر

کلیدواژه: ثبت اسناد و املاک خرم آباد کاداستر ویروس کرونا نیمه شعبان شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه امام زمان حضرت مهدی عج سانحه تصادف عکس استانها گرگان تردد وسایل نقلیه اردبیل مسافران نوروزی اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۱۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کردو بر اساس وظیفه ذاتی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی انجام یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی یک هکتار از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید این ماموریت با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظتی شرکتی انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری