Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، خواهر رهبر کره شمالی، انتقاد رئیس‌جمهور کره جنوبی از آزمایش موشکی اخیر این کشور را محکوم کرد.

تصاویر | کیم جونگ-اون تهدید بایدن را با آزمایش موشک بالستیک پاسخ داد

رسانه دولتی کره شمالی در خبری نوشت، رئیس‌جمهور کره جنوبی آزمایش موشکی اخیر شمال را «نگران کننده» خواند و پیشنهاد کرد سئول، پیونگ یانگ و واشنگتن موانعی برای گفتگو ایجاد نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، این اظهار نظر جائه این مون را غیر منطقی و گستاخانه دانست و گفت: «کره جنوبی دقیقا همان منطق گانگستری ایالات متحده را دارد.»

کره شمالی هفته گذشته با تأکید بر پیشرفت مداوم در برنامه تسلیحاتی خود و افزایش فشارها بر ایالات متحده، دو موشک بالستیک را در نزدیکی ژاپن به دریا پرتاب کرد.

کیم یو جونگ، سخنان مون را برای توافق با ایالات متحده و محکومیت آزمایش موشکی شمال مورد انتقاد قرار داد و گفت اینکه برنامه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک شمال تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است، کلامی ننگین است.

کره شمالی روز جمعه اعلام کرد نوع جدیدی از موشک بالستیک کوتاه برد را پرتاب کرده است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این خبر گفت این آزمایش ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است، اما راه دیپلماسی با پیونگ یانگ همچنان باز است.

واکنش بایدن به آزمایش موشکی کره شمالی | واشنگتن آماده گفتگو با پیونگ‌یانگ است

کد خبر 592280 برچسب‌ها کره جنوبی دفاع - آزمایش موشکی ایالات متحده آمریکا کره شمالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کره جنوبی دفاع آزمایش موشکی ایالات متحده آمریکا کره شمالی ایالات متحده آزمایش موشکی آزمایش موشک رئیس جمهور کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۱۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امریکا / برنامه تبدیل سکوی نفتی به پایگاه‌‌ موشکی

 نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا پروژه بلندپروازانه‌ای را با هدف تبدیل سکوهای نفتی مازاد به پایگاه‌های دفاع موشکی متحرک در اقیانوس ارام و برای مواجه با تهدیدات چین در دستور کار قرار داده است.

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز، رسانه هندی تایمز آو ایندیا در گزارشی نوشته این ابتکار نوآورانه آمریکا در نمایشگاه دریایی-هوایی-فضایی ۲۰۲۴ در واشینگتن دی سی رونمایی شد و بخشی از یک تلاش گسترده‌تر برای تقویت قابلیت‌های نظامی ایالات متحده در منطقه است. 

این سکوها قرار است در پاسخ به تهدیدات موشکی فزاینده چین در منطقه اقیانوس آرام مستقر شوند. انتظار می‌رود سکوهای تبدیل شده به پایگاه دفاع موشکی نقش مهمی در افزایش قابلیت‌های دفاع هوایی ایالات متحده و کمک به ماموریت‌های ضربتی این کشور ایفا کنند. 

این سکوها با ظرفیت نگهداری ۱۰۰ پرتاب کننده موشک بزرگ افزایش قابل توجهی در قابلیت‌های نیروی دفاعی آمریکا در مقایسه با شناورهای نیروی دریایی این کشور ارائه می‌دهند. 

پلت‌فرم‌های دفاعی متحرک برای تبدیل سکوهای نفتی به پایگاه‌های جزیره‌ای شناور بزرگ طراحی شده که می‌توانند بیش از ۱۲ ماه به طور مستقل عمل کرده و در فاصله‌ای ایده‌آل از ساحل قرار گیرند. سکوهای تبدیل شده به طور بالقوه می‌توانند نقش دوگانه‌ای در تقویت قابلیت‌های دفاع هوایی ایالات متحده و یا کمک به ماموریت‌های ضربتی داشته باشند.

 از دیگر قابلیت‌های این پلت‌فرم‌ها می‌توان به توانایی پشتیبانی از جنگنده‌هایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند و همچنین زیردریایی‌های هسته‌ای نیروی دریایی ایالات متحده اشاره کرد. همچنین این قابلیت جدید از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه‌تر است و می‌تواند با تنها ۱۰ درصد از قیمت دفاع موشکی بالستیک فواید قابل توجهی داشته باشد. 

با این حال امکان‌سنجی اجرای چنین پایگاه‌های شناوری همواره موضوع بحث بوده است. برخی از کارشناسان آسیب‌پذیری این پلت‌فرم‌ها در برابر حملات موشکی و همچنین ناکارآمدی نسبی آنها در مقایسه با قابلیت‌های متعارف را مورد بحث قرار داده‌اند. 

این پروژه بلندپروازانه نشان‌دهنده تغییر استراتژی نظامی است چرا که ایالات متحده با واقعیت‌های جدید ژئوپلتیکی و پیشرفت فن‌آوری در جنگ خود را تطبیق می‌دهد و تلاش می‌کند شکاف‌هایی که بین قابلیت‌های دفاع زمینی و دریایی وجود دارد را از این طریق برطرف سازد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی
  • ماجرای موشکی که جلوی چشم رهبری از آب بیرون آمد | جواب جالب طهرانی مقدم به ژنرال روسی
  • گارد ساحلی ژاپن : موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • امریکا / برنامه تبدیل سکوی نفتی به پایگاه‌‌ موشکی
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • آمریکا سکوهای نفتی را به پایگاه‌‌های موشکی تبدیل می کند
  • تحولات اوکراین| کودکان در مدارس برای جنگیدن آماده می‌شوند
  • ساخت موشک دانگ فنگ-۲۱ چینی برای غرق کردن ناو‌های آمریکا