Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت سند همکاری پکن و تهران، طرح چارچوبی کلان برای همکاری‌های چین و ایران برای آینده فراهم می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت سند همکاری پکن و تهران شامل قرارداد‌ها یا شاخص‌های کمی مشخص نیست، بلکه طرح چارچوبی کلان برای همکاری‌های چین و ایران برای آینده فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه گفت، توافق نامه همکاری جامع امضا شده بین چین و ایران هدف شخص ثالثی نیست.
وانگ یی، مشاور امور خارجه و وزیر امور خارجه چین در دیدار با همتای ایرانی خود محمد جواد ظریف روز شنبه توافق نامه‌ای را برای تقویت همکاری بین دو کشور که از یک مشارکت راهبردی جامع مشترک برخوردارند، امضا کرد.
ژائو در خصوص این سند همکاری، به رسانه‌ها گفت در ژانویه 2016، چین و ایران بیانیه مشترکی در مورد ایجاد مشارکت استراتژیک جامع صادر کردند و توافق کردند که به یک برنامه همکاری جامع برسند. چندی پیش، پس از ارتباطات و گفتگو‌ها، دو طرف در مورد محتوای همکاری جامع خود به توافق رسیدند.
وی گفت: "این طرح بر بهره گیری از پتانسیل‌های همکاری اقتصادی و مردمی بین دو ملت و برنامه ریزی برای چشم انداز‌ها و مسیر‌های همکاری طولانی مدت متمرکز است. این شامل قرارداد‌ها یا شاخص‌های کمی مشخص نیست و هیچ ثالثی هدف قرار نگرفته است. اعتقاد بر این است که این طرح چارچوبی کلان برای همکاری‌های آینده بین چین و ایران فراهم می‌کند ".

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: چین سند جامع همکاری ایران امور خارجه چین چین و ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۱۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: ایران در پیشبرد اهداف جهانی «زمین پاک» تلاش جدی دارد / لزوم توقف فوری اقدامات مخرب صهیونیست‌ها

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به‌مناسبت "روز جهانی زمین پاک" (2 اردیبهشت ماه) در یادداشتی تصریح کرد: دیپلماسی ایران در سطح منطقه‌ای و همسایگان در این زمینه آماده همکاری با سایر کشورهاست و تاکنون تلاش‌های جدّی در مسیر پیشبرد اهداف بین‌المللی مربوط به زمین پاک را در دست اقدام دارد.

متن یادداشت سخنگوی وزارت امور خارجه به‌شرح زیر است:

ما درخت افکن نه‌ایم آنها گروهی دیگرند
با وجود صد تبر، یک شاخِ بی‌بَر نشکنیم!
"شمس‌الدّین محمّد وحشی بافقی"

"روز جهانی زمین پاک" را گرامی می‌داریم.

احترام به محیط زیست از ارزش‌ها و سنت‌های کهن ایرانی است. مقابله با فجایع طبیعی زیست‌محیطی و پیامدهای مخرب آنها، مستلزم همکاری‌های مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی است.

دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه‌ای و همسایگان، اهتمام ویژه‌ای برای برنامه‌ریزی، همکاری و مقابله مشترک با چالش‌های زیست‌محیطی از جمله گردوغبار، سیل و خشکسالی قائل است و در این زمینه آماده همکاری با سایر کشورهاست. در سطح جهانی نیز جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های جدّی در مسیر پیشبرد اهداف بین‌المللی مربوط به زمین پاک را در دست اقدام دارد.

شایسته است در روز جهانی زمین پاک، رفتار غیرانسانی و شرم‌آور رژیم صهیونیستی در تخریب سازمان‌یافته محیط زیست نوار غزه و کرانه باختری و استفاده از عملیات تخریبی برنامه‌ریزی‌شده و هدفمند به‌عنوان ابزار فشار علیه ملت مظلوم فلسطین را شدیداً محکوم کرد و از جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی خواست برای توقف فوری تمامی انواع جنایات و اقدامات ضد انسانی و ضد محیط زیستی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی، اقدام عاجل و شایسته داشته باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • واکنش نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • کنعانی: ایران حتما در اجلاس آتی سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد/ «سطح حضور» در بازه زمانی نزدیک به اجلاس اطلاع‌رسانی می‌شود + فیلم
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • تجاوز دیگری صورت بگیرد قاطع‌تر پاسخ می‌دهیم
  • پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود
  • سخنگوی وزارت خارجه: ایران در پیشبرد اهداف جهانی «زمین پاک» تلاش جدی دارد / لزوم توقف فوری اقدامات مخرب صهیونیست‌ها
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: ایران در پیشبرد اهداف جهانی مربوط به زمین پاک تلاش جدی دارد