Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس از نوشهر، علی امانی شهردار نوشهر بعدازظهر امروز از نخستین جزیره مصنوعی کشور در دریای خزر رونمایی کرد و گفت: جانمایی این جزیره در منطقه زیبا با چشم‌انداز رویایی از جنگل و دریا در ورودی شرقی این شهرستان مقابل پارک نگین قرار دارد که طرح مطالعاتی و طراحی آن توسط شرکت طراحان بندر سازه پارس صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در سال جدید مقدمات برگزاری فراخوان جهت تعیین سرمایه‌گذار بخش خصوصی و شروع کار در دستور کار قرار می‌گیرد چرا که مجوز آن توسط اداره سازمان بنادر و دریانوردی و میراث فرهنگی و گردشگری مازندران صادر شد.

شهردار نوشهر اضافهکرد: در طراحی این جزیره منحصر به‌فرد که به شکل گل اُرکیده از گل‌های زیبا و خاص منطقه نوشهر است، الهام گرفته شد و دو برج آن نیز برگرفته میوه بلوط جنگل‌های هیرکانی است و در ساخت آن تمام مسائل محیط زیستی اعمال خواهد شد.

شهردار نوشهر تاکید کرد؛ این جزیره در فاصله یک کیلومتری ساحل در عمق چهار و نیم متر تا هفت متر آب که با یک پل و عرشه به ساحل وصل می‌شود، همچنین وسعت این جزیره ۱۸ هکتار است که در طراحی آن امکاناتی همچون اسکله با  قابلیت پذیرش ۳۰۰ شناور تفریحی، هتل پنج ستاره، رستوران دریایی، شهر بازی، مجوعه ورزشی و تفریحی، استخر، سالن همایش،باند فرود بالگرد و غیره در نظر گرفته شده است.

این مسوول با اشاره به اینکه برای احداث این جزیره از رسوبات و ماسه‌های دریایی استفاده خواهد شد، بیان کرد: حوضچه آرامش جزیره قابلیت پذیرش کشتی تفریحی تا طول ۴۰ متر را دارد و از مزایای آن می‌توان به تحول صنعت توریسم و جذب گردشگران، اشتغال‌زایی به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم و کمک به اقتصاد پایدار شهر اشاره کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۱۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی‌‎ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در شورابیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل شهردار اردبیل گفت: طولانی‌ترین دوچرخه سواری هوایی روی آب کشور در ۴ لاین به طول ۱۵۰ متر توسط بخش خصوصی طی چندماه آینده در مجموعه گردشگری و تفریحی دریاچه شورابیل راه اندازی می‌شود.
محمود صفری: بیان اینکه توسعه مجموعه گردشگری و تفریحی به عنوان تنها دریاچه طبیعی داخل شهر کشور در برنامه‌های کاری شهرداری قرار دارد، افزود: لاین دوچرخه هوایی، جنب اسکله قایقرانی دریاچه شورابیل و با ارتفاع ۸ متری روی آب توسط بخش خصوصی راه اندازی می‌شود که در حال حاضر این طرح در مرحله اخذ مجوز از اداره کل استاندارد است.
شهردار اردبیل ادامه داد: عملیات عمرانی ایجاد لاین دوچرخه هوایی به زودی آغاز و تلاش می‌کنیم این طرح را ظرف مدت چندماه آتی تحویل شهروندان دهیم.
صفری با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مجموعه گردشگی و تفریحی شورابیل اضافه کرد: این مجموعه با توجه به موقعیتش دارای ظرفیت‌های بسیاری جهت سرمایه‌گذاری است و شهرداری ازهرگونه طرح و ایده سرمایه‌گذاران استقبال و حمایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • آشنایی با جزیره پالم جمیرا، جزیره مصنوعی جدید دبی
  • ۳۰ دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند
  • آغاز فاز دوم مرمت و بهسازی محوطه باغ کیهانی + تصاویر
  • طولانی‌‎ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در شورابیل راه‌اندازی می‌شود
  • زمین چمن مصنوعی مدرسه ماندگار شهید چمران افتتاح شد
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • بهره‌برداری از ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی
  • مدل دانشگاهی تمدن ایرانی الگوی ۲۰۰ دانشگاه در دنیا است
  • راه‌اندازی طولانی‌‎ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در شورابیل اردبیل
  • زننده سریع‌ترین هت‌تریک کامل در تاریخ جزیره؛ یک گلزن در انگلیس متولد شده است