Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:29:03 GMT

۷۷ درصد مردم استان همدان از ماسک استفاده می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۳۳۱۸

۷۷ درصد مردم استان همدان از ماسک استفاده می‌کنند

«لیدا رفعتی» روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی های انجام شده در یک هفته گذشته نشان می دهد که کمترین میزان استفاده مردم استان همدان از ماسک در نانوایی، سوپرمارکت ها، مراکز خرید(پاساژ) و آرامستان ها است.

وی اظهار داشت: درهمین خصوص ۸۲ درصد خدمات دهندگان در سطح استان همدان از ماسک استفاده می کنند که پایانه های برون شهری، مهدهای کودک، سوپرمارکت ها، نانوایی و رستوران ها نیز کمترین میزان استفاده خدمات دهندگان از ماسک را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان با اشاره به فعالیت ۳۵ هزار و ۴۵۷ واحد صنفی، خدماتی و صنعتی در استان، گفت: چهار هزار و ۷۲۶ واحد صنفی استان در یک هفته گذشته توسط تیم های نظارتی بهداشتی مورد بازدید قرار گرفته است.

رفعتی افزود: بهداشت فردی در سه هزار و ۹۷۸ واحد از این تعداد معادل ۸۴ درصد رعایت می شود که با این وجود کمترین میزان توجه به این مولفه نیز مربوط به پایانه مسافربری برون شهری و  مهدکودک ها است.

به گفته وی، در سه هزار و ۵۶۱ مرکز خدماتی و مکان عمومی نیز که مورد بازدید تیم های نظارتی استان همدان قرار گرفته، میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز ۷۵ درصد برآورد شده است.

وی، میزان رعایت پروتکل فاصله گذاری در واحدهای کشاورزی و دامپروری استان همدان را ۴۳ درصد، آرامستان ها را ۵۵ درصد، پایانه مسافری برون شهری را ۶۴ درصد، مهدهای کودک را ۶۷ درصد و مراکز شماره گذاری و معاینه فنی را نیز ۶۷ درصد اعلام کرد.

رفعتی افزود: برای ۳۲۲ واحد متخلف استان همدان در یک هفته گذشته اخطاریه صادر و متصدیان آن نیز به مرجع قضایی معرفی شدند که بیشترین موارد آن با ۱۲۸ مورد مربوط به سوپرمارکت ها و پس از آن واحدهای تولیدی با کمتر ار ۲۵ نیرو با ۶۶ مورد، ۵۸ نانوایی و ۲۶ رستوران است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان اظهار داشت: درهمین مدت ۲۴ واحد صنفی و خدماتی متخلف استان شامل ۱۴ سوپرمارکت، ۶ رستوران و چهار نانوایی به دلیل بی توجهی به پروتکل های بهداشتی پلمب شده است.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ماسک ویروس کرونا همدان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ماسک ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ماسک ویروس کرونا همدان اخبار کنکور استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۳۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج

اصلانی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آوج گفت: در راستای نظارت‌های بهداشتی بازرسان اداره دامپزشکی شهرستان آوج از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، یک باب قصابی به دلیل کشتار غیر مجاز دام پلمب شد.

وی افزود: ذبح دام فقط باید در کشتارگاه انجام شود تا مراحل معاینه دام زنده قبل از کشتار و بازرسی بهداشتی لاشه دام در کشتارگاه انجام و پس از تایید سلامت وارد مراکز عرضه شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آوج به عموم مردم توصیه کرد: در هنگام خرید گوشت قرمز به مندرجات لیبل روی لاشه دقت کنند که تاریخ مصرف آن منقضی نشده باشد و در صورت مشاهده تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ با اداره کل دامپزشکی در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • امحای ۱۵۳۹ کیلو گرم مواد عذایی غیر بهداشتی در هشترود
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت