Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@19:50:16 GMT

کاداستر، زیرساخت توسعه در بحث زمین و مسکن است

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۳۳۲۵

کاداستر، زیرساخت توسعه در بحث زمین و مسکن است

ایسنا/لرستان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: کاداستر یکی از طرح‌های ملی و زیرساخت توسعه در بحث زمین و مسکن است.

ذبیح الله خدائیان در سفر به لرستان که امروز دهم فروردین‌ماه صورت گرفت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کاداستر یکی از طرح‌های ملی و زیرساخت توسعه در بحث زمین و مسکن است که زمینه مدیریت این بخش را فراهم می‌کند که به عنوان یکی از محورهای توسعه در قوه قضائیه مطرح شده است و ریاست قوه قضاییه تاکید بر تسریع در اجرای این طرح دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویتصریح کرد: در راستای اجرای منویات ریاست قوه قضائیه در سال ۹۹، اقدامات بسیار موثر و امیدوار کننده‌ای در اجرای طرح کاداستر اراضی ملی انجام شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: پارسال چهار برابر چهار دهه گذشته نسبت به اجرای این طرح اقدام شد و بخش بسیاری از اراضی ملی و منابع طبیعی به خصوص سواحل و جنگل‌ها، که مورد تجاوز افراد سود جو قرار می‌گرفت در نظام کاداستر تثبیت و سند مالکیت آنها صادر شد.

خدائیان اضافه کرد: قرار است در ۶ ماه نخست امسال با همکاری سازمان جنگل‌ها تثبیت و سند مالکیت تک برگ کاداستری اراضی منابع طبیعی که ۸۰ درصد اراضی کشور را تشکیل می‌دهد را صادر کنیم تا از تجاوز به آنها جلوگیری شود.

وی بیان کرد: کاداستر کشاورزی در اولویت اقدامات امسال قرار گرفته است و در حال حاضر کشاورزان اراضی را در اختیار دارند که نسق زراعی برای آنها صادر شده، اما هنوز تبدیل به سند شش دانگ نشده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: صدور سند مالکیت شش دانگ برای  اراضی کشاورزی، سرمایه‌ای برای کشاورزان است که موجب ماندگاری آنها در روستاها می‌شود.

خدائیان اظهار کرد: یک رأی در دیوان عدالت اداری صادر شد و خیلی متأسفانه روی آن در فضای مجازی مانور داده شد که نیازی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای سند مالکیت خودرو نیست.

وی تصریح کرد: رأی‌ای که در دیوان عدالت اداری صادر شد، هیچ تأثیری در سند مالکیت خودرو ندارد و بر اساس ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی نقل و انتقال خودرو باید به موجب سند رسمی آن هم در دفاتر اسناد رسمی صورت بگیرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: وظیفه‌ای که نیروی انتظامی بر عهده دارد این است که قبل از صدور سند مالکیت نسبت به تعویض پلاک خودرو و احراز اصالت آن اقدام کند.

خدائیان اضافه کرد: این رأی هیچ ربطی به سند مالکیت خودرو ندارد و مربوط به وکالت در نقل و انتقال خودرو بود که برخی تصور کردند تغییری در صدور سند مالکیت خودرو صورت گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان جنگل ها كاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قوه قضاييه نيروي انتظامي دیوان عدالت اداری لرستان کاداستر نیروی انتظامی ديوان عدالت اداري قوه قضائیه قوه قضاییه رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سند مالکیت خودرو صادر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۳۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدورسندتفکیکی برای دوهزارقطعه از اراضی طرح مسکن ملی درسیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، حسینعلی کریمی با بیان اینکه تامین زمین مهمترین و نخستین اقدام در پیشبرد اهداف طرح نهضت ملی مسکن است، گفت: به منظور تسهیل در امر اخذ پروانه ساختمانی نیز اخذ تسهیلات بانکی در اجرای این طرح مهم بعد از تامین زمین مورد نیاز با همکاری اداره کل ثبت اسناد استان و تهیه صورتجلسه تفکیکی نسبت به اخذ سند این اراضی اقدام کردند.
معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه همواره تلاش همکاران ما بر این بود که اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن استان را علاوه بر اراضی در اختیار این اداره کل از محل شناسایی زمین‌های بلا استفاده و مازاد در اختیار سایر دستگاه‌های دولتی و سایر موارد مورد امکان تامین کنند، افزود: اخذ سند برای ۱۸۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی استان بنام سازمان ملی زمین و مسکن و رفع تصرف حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی دولتی گامی ارزشمندی در تامین اراضی مورد نیاز این طرح ملی در استان بوده است.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۶ طرح ورزشی و آموزشی در اندیمشک
  • ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر
  • زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود
  • میانگین اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کشور ۵۱ درصد است
  • ۷ افسانه و سبدی از «خیال‏‏‌پردازی‏‏‌ها» در بازار اجاره مسکن
  • مشکلات اراضی مردم در استان بوشهر برطرف شود
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است
  • طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی ۹۹ درصد پیشرفت داشته است
  • صدورسندتفکیکی برای دوهزارقطعه از اراضی طرح مسکن ملی درسیستان وبلوچستان
  •  اطلاع‌رسانی نقش مهمی در ترغیب مالکین به اخذ سند دارد