Web Analytics Made Easy - Statcounter

 
خبرگزاری آریا-وزیر خارجه کشورمان که به تاجیکستان سفر کرده در نهمین نشست کنفرانس بین‌المللی «قلب آسیا» حضور یافت.
به گزارش خبرگزاری آریا،نهمین نشست کنفرانس بین المللی « قلب آسیا» با سخنان امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان و اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان صبح امروز در دوشنبه آغاز شد.

ظریف با همتای هندی خود در تاجیکستان در باره چابهار گفت وگو کرد
شبکه تلویزیونی "نیوز-18" هند روز سه شنبه گزارش داد که سابرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند روز گذشته در دیدار با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود با او در باره همکاری های دوجانبه به ویژه در پروژه تکمیل بندر راهبردی چابهار در ایران مذاکره و گفت وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 سابرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند که برای حضور در کنفرانس "قلب آسیا" در پایتخت تاجیکستان به دوشنبه سفر کرده است، دیدارش با دکتر ظریف را بسیار گرم و صمیمانه توصیف کرد.
وی گفت که گفت وگوهای مفیدی با همتای ایرانی خود داشته و امیدوار است به زودی همکاری های دوجانبه دهلی نو و تهران وارد مرحله جدید و جدی تر شده تا بتوان زیرساخت های احداث کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب از طریق بندر راهبردی چاربهار را تکمیل و نهایی کرد.
براساس این گزارش، جایشانکار در عین حال در حاشیه این کنفرانس چندجانبه در دوشنبه دیدارهای جداگانه ای نیز با همتایان از ترکیه و افغانستان داشته است، چون این کنفرانس با عنوان اصلی روند قلب آسیا- استانبول با هدف خلاقانه در گردآوری کشورهای مهم و کلیدی که در صلح و ثبات پایدار در افغانستان نقش دارند، به راه افتاد.
امنیت افغانستان در منطقه برای همه کشور های این منطقه حائز اهمیت است و در واقع نقش چابهار در این میان نیز اهمیت خاص دارد، چون دهلی نو مدت ها است که ارتباطات اقتصادی خود را از این بندر و راه های مواصلاتی آن با افغانستان با کابل آغاز کرده است.

ظریف با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
وزیر امور خارجه که به تاجیکستان سفر کرده است، در حاشیه کنفرانس قلب‌ آسیا با جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری‌آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد.
محمد جواد ظریف در حاشیه کنفرانس « قلب آسیا» در تاجیکستان امروز با جیحون بایرام اف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار طرفین در مورد آخرین تحولات منطقه قفقاز ، همکاری‌های دو کشور در خزر و سایر موضوعات مورد علاقه در زمینه های سیاسی و اقتصادی تبادل نظر کردند.
وزیر امور خارجه جمهوری روز گذشته با امامعلی رحمان رییس جمهور این کشور دیدار و درباره موضوعات دو جانبه و همکاری‌های ایران و تاجیکستان در حوزه‌های مختلف از جمله مسائل اقتصادی، تجارت، انرژی، صنعت، حمل و نقل، علوم و فرهنگ تبادل نظر کرد.
در دیدار با رییس جمهوری تاجیکستان بر اهمیت نقش کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور تاکید شد.
دیدار و گفت و گو با جایشانکار، وزیر امور خارجه هند، محمد حنیف اتمر ، وزیر امور خارجه افغانستان و کایرات ساریبای ، دبیر اجرایی سیکا از دیگر برنامه‌های وزیر امور خارجه در این سفر بوده است
15 کشور عضو قلب آسیا شامل جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، ،تاجیکستان، پاکستان، چین، روسیه، هند، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه، آذربایجان، عربستان سعودی و امارات متحده عربی هستند. آمریکا، استرالیا ، کانادا، دانمارک، مصر، فرانسه، فنلاند، آلمان، عراق، ایتالیا، ژاپن، نروژ، لهستان، اسپانیا، سوئد و انگلیس هم کشورهای حامی قلب آسیا به شمار می‌روند.
کنفرانس قلب آسیا از سال 2011 تا 2019 در استانبول، کابل، الماتی، پکن، اسلام آباد، امریتسار، باکو و استانبول برگزار شده است.
  بندر چابهار در سواحل جنوب شرقی واقع در استان سیستان و بلوچستان توسط هند، ایران و افغانستان توسعه می یابد تا پیوندها و روابط تجاری را تقویت کند. هند روز یکشنبه در راستای همکاری در توسعه مراکز حمل ونقل 2 جرثقیلِ بندری  140 تنی را به مقامات چابهار تحویل داد. 
هند یکی از مهم ترین کشورها در برقراری صلح و پایداری در افغانستان بوده است و تا کنون 2 میلیارد دلار کمک برای بازسازی در این کشور سرمایه گذاری کرده است. 
هفته گذشته حنیف اتمر،  وزیر امور خارجه افغانستان در سفر به هند پیام سابرامانیام جایشانکارو  را که حاوی تعهد طولانی مدت در قبال ایجاد یک افغانستان با ثبات و پایدار بود دریافت کرد. 
همچنین در حاشیه این کنفرانس روز دوشنبه سابرامانیام جایشانکارو از پروژه  بزرگراه 8 باندی دوشنبه-چورتوت که توسط سازمان راه های مرزی هند (BRO) انجام می شود دیدار و از پیشرفت آن ابراز خرسندی کرد.

دعوت ظریف از سازمان ملل برای تسهیل مذاکرات بین الافغانی
وزیر امور خارجه ایران طی سخنرانی در نهمین نشست کنفرانس بین المللی « قلب آسیا» تنها راه برقراری ثبات دائمی در افغانستان را گفتگوهای بین الافغانی دانست.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) در سخنرانی خود در کنفرانس قلب آسیا - روند استانبول ضمن اشاره به تلاشهای جمهوری اسلامی ایران به منظور همگرایی منطقه ای و ورود افغانستان به تعاملات منطقه، برقراری صلح و ثبات در این کشور را تنها با محوریت گفتگوی بین الافغانی ممکن دانست.
وزیر امور خارجه ضمن دعوت از سازمان ملل متحد برای تسهیل مذاکرات بین الافغانی، تاکید کرد هر گونه موافقتنامه صلح در این کشور باید تضمین کننده حق تعیین سرنوشت مردم افغانستان باشد.
ظریف با اشاره به اتصال راه آهن افغانستان به شبکه راه آهن ایران که در سال 1399 افتتاح شد، این تحول را گام مهمی در تشکیل شبکه راه آهن بین المللی - منطقه ای برشمرد.
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اقدامات ایران در تامین نیازهای افغانستان در مبارزه با کووید- 19، بر ادامه این اقدامات توسط ایران تاکید کرد و از همه کشورها برای همکاری در مبارزه با ویروس کرونا و جنگ دعوت بعمل آورد.
ظریف همچنین با اشاره به دستاوردهای ارزشمند مردم افغانستان در ایجاد حکومت قانون و بویژه تدوین قانون اساسی، تلاش کشورهای منطقه ای برای تسهیل گفتگوهای صلح بین الافغانی را ضروری خواند و راه حلهای تحمیلی خارجی برخی بازیگران فرامنطقه ای که با اهداف سیاسی داخلی ارائه می شود را غیرسازنده شمرد.
وزیر امور خارجه در پایان ، ضمن تاکید بر اینکه تنها راه برقراری ثبات دائمی در افغانستان ، گفتگوهای بین الافغانی است، بر ادامه تلاشهای جمهوری اسلامی ایران در تسهیل این گفتگوها تاکید کرد.
ظریف که شامگاه یکشنبه برای شرکت در این کنفرانس و رایزنی با مقامات تاجیکستان‌ وارد دوشنبه شد و در مدت حضورش ضمن دیدار یا رئیس جمهور تاجیکستان با وزرای خارجه هند، جمهوری آذربایجان و افغانستان و دبیر اجرایی سیکا دیدار و گفت و گو کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دکتر ظریف نشست آسیا کنفرانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۳۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد نانو، نمایندگان ایران به صورت مجازی در جلسات گروه کاری ۳ (سلامت، ایمنی و محیط زیست) و گروه کاری ۴ (ویژگی‌های نانومواد) حضور فعال داشتند. در این نشست ها استانداردهای مصوب می شوند و تصویب موضوعات جدید استاندارد و نظرات تخصصی کشورهای عضو برای استانداردهای در حال تدوین مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

در این اجلاسیه استاندارد ماسک‌های نانویی که با مسئولیت ایران در ایزو در حال تدوین بود ارائه شد و نظرات فنی کارشناسان سایر کشورها از طرف مسئول پروژه پاسخ داده شدند.

این استاندارد در سال ۲۰۲۲ از طرف ایران پیشنهاد شده بود که با تصویب این اجلاس برای رای‌گیری مرحله آخر ارسال شد. استاندارد تعیین خواص و ویژگی‌های نانوامولسیون‌ها که قبلا توسط ایران در حوزه فناوری نانو پیشنهاد شده بود و در دست تدوین می‌باشد نیز در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت که پس از تصویب اجلاس برای رای‌گیری ارسال شد.

همچنین در این نشست دو پیشنهاد جدید استاندارد هم به صورت اولیه ارائه شد. پیشنهاد اول در حوزه نانوذرات اکسید روی بود که پروژه برای مرحله PWI در کارگروه چهارم مصوب شد. استاندارد پیشنهادی دوم ارائه شده در نشست در حوزه نانوحباب‌ها بود.

Nanotechnologies – Zinc oxide nanoparticle for cosmetic applications – Specifications of characteristic and measurement method

Nanotechnologies-nanobubbles- specification of core characteristics and measurement method

تاکنون ۱۰۹ استاندارد در بخش‌های مختلف فناوری نانو در ایزو منتشر شده است که کشورمان با تدوین ۱۲ استاندارد، در جایگاه چهارم فعال‌ترین اعضای ایزو قرار دارد.

تدوین استانداردهای بین المللی معمولا ۲ تا ۳ سال زمان می‌برد. اساس تدوین استانداردهای بین‌المللی در سازمان ایزو، اجماع جهانی توسط کشورهای عضو است. کشورهای عضو کمیته‌های فنی در مراحل مختلف تدوین استاندارد نظرات تخصصی مختلفی را برای تکمیل و توسعه استاندارد ارائه می‌کنند. در کمیته فنی استانداردهای فناوری نانو سازمان ایزو، ۴۰ کشور به عنوان عضو اصلی و ۱۶ کشور به عنوان عضو ناظر وجود دارد.

کد خبر 6085330 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • سرمربی فوتسال تاجیکستان: صعود تیم های فارسی زبان باعث خرسندی است
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • کنعانی: ایران حتما در اجلاس آتی سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد/ «سطح حضور» در بازه زمانی نزدیک به اجلاس اطلاع‌رسانی می‌شود + فیلم
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • برگزاری نشست کمیته مشترک حمل و نقل بین المللی جاده ای ایران و تاجیکستان
  • وزیر خارجه انگلیس در دوشنبه
  • کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شفاخانه های افغانستان را تجهیز کند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد