Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- منابع عراقی از حمله جدید به کاروان لجستیک ارتش آمریکا در این کشور خبر دادند و به جزییات آن اشاره کردند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، صابرین نیوز از هدف قرار گرفتن یک کاروان دیگر لجستیک ارتش آمریکا در عراق خبر داد.
یک منبع امنیتی عراقی صبح امروز سه شنبه از انفجار بمب در مسیر کاروان لجستیک ائتلاف آمریکایی در جنوب عراق خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این منبع اعلام کرد: بمبی در مسیر ستون لجستیک وابسته به نیروهای ائتلاف بین المللی در شهر ناصریه مرکز استان ذی قار عراق منفجر شده است.
منبع مذکور اعلام کرد که این انفجار تلفاتی به دنبال نداشته است.
گفتنی است که روز گذشته هم حملاتی به کاروان لجستیک ارتش آمریکا در بابل عراق، دیوانیه و ناصریه انجام شده بود.

3 کاروان آمریکا در عراق هدف قرار گرفت
روز گذشته منابع عراقی گزارش دادند که 3 کاروان حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان آمریکا در مرکز و جنوب عراق هدف حمله قرار گرفته است.
سه کاروان تجهیزات لجستیک ارتش آمریکا در استان‌های بابل (مرکز عراق)، استان «الدیوانیه» (جنوب عراق) و شهر «الناصریه در استان «ذی قار» (جنوب شرق عراق) هدف حمله قرار گرفته است.
بر اساس مصوبه پارلمان عراق در دی ماه 98 که دو روز بعد از به شهادت رسیدن سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهید «ابومهدی المهندس» نایب سابق رئیس سازمان الحشد الشعبی به تصویب نمایندگان عراق رسید، حضور نظامیان آمریکایی و غیرآمریکایی در این کشور غیرقانونی است و باید هرچه سریعتر خاک عراق را ترک کنند.
بسیاری از گروه‌های عراقی بر اساس این مصوبه، نیروهای آمریکایی حاضر در این کشور را اشغالگر می‌دانند و بر خروج فوری این نیروها از خاک کشورشان تاکید دارند.

اعلام زمان دور جدید گفت‌و‌گوی راهبردی واشنگتن با بغداد
وزارت خارجه آمریکا ضمن مشخص کردن موضوعات آتی گفت‌و‌گو با بغداد، اعلام کرد که گفت‌و‌گوی راهبردی با عراق ماه آوریل برگزار می‌شود.
بخش امور خاورمیانه وزارت خارجه آمریکا، بامداد امروز (سه‌شنبه)، در حساب کاربریش در شبکه توئیتر زمان آغاز دور جدید گفت‌وگوی راهبردی با دولت عراق را اعلام کرد.
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: «ایالات متحده و جمهوری عراق بحث‌هایی را از طریق اینترنت درباره گفت‌و‌گوهای راهبردی در هفتم ماه آوریل (هجدهم فروردین ماه) مطابق با توافق چارچوب راهبردی سال 2008 میان دو کشور برگزار می‌کنند».
در ادامه این بیانیه درباره موضوعاتی که در گفت‌و‌گوی یادشده مورد بررسی قرار خواهد گرفت، آمده است: «این بحث‌ها، موضوع امنیت، مبارزه با تروریسم، اقتصاد، انرژی، مسائل سیاسی، و همکاری‌های پرورشی و فرهنگی را پوشش می‌دهد».

اصابت موشک به مرز استان های اربیل و کرکوک عراق
منابع خبری عراق از اصابت چند موشک به مواضع نیروهای پیشمرگه در مرز استان های اربیل و کرکوک خبر می دهند.
برخی منابع خبری محلی عراق از شلیک 6 تا 8 موشک به مواضع نیروهای گروه پیشمرگه خبر داده اند؛ نوع این موشک ها کاتیوشا و منطقه هدف قرار گرفته "التون کوبری" عنوان شده است.
رسانه کُردی "رووداو" به نقل از مسوول امنیت محور غرب کرکوک تعداد موشک ها را 3 عدد اعلام کرد و این حمله را بدون تلفات برشمرد.
طبق گفته منابع امنیتی استان کرکوک هنوز نقطه شلیک موشک ها معلوم نیست اما محل اصابت آنها کوه های مخمور در حد فاصل بین دو استان ذکر شده است.
در همین خصوص چند منبع محلی گفتند که پس از شلیک موشک ها، بطور مداوم صدای شلیک گلوله و تیراندازی مستمر شنیده می شود که تا لحظه ارسال این خبر ادامه دارد.
هنوز هیچ منبع رسمی در خصوص تلفات و خسارات احتمالی اظهار نظر نکرده است.
اربیل که از استان های شمالی عراق است در ماه های گذشته شاهد حملات جنگنده های ترکیه به مواضع گروهک پ.ک.ک هم بوده است.

نخستین واکنش الحشد الشعبی به حمله راکتی علیه پیشمرگه در نزدیکی کرکوک
سازمان الحشد الشعبی در نخستین واکنش پس از انتشار خبر حمله راکتی علیه مقرهای پیشمرگه در نزدیکی کرکوک، تاکید کرد که مبدأ این حمله از مناطق تحت کنترل نیروهای این سازمان نیست.
مقامات مسئول نظامی در منطقه کردستان عراق می‌گویند که شب گذشته (دوشنبه - 29 مارس) مقرهای نیروهای پیشمرگه در مرزهای میان دو استان کرکوک و اربیل، هدف حملات راکتی از سوی طرف‌های ناشناس قرار گرفته است.
«حمه علی» مسئول نیروهای پیشمرگه در محور «بردی نوری» در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی کُردی گفت: افراد ناشناس به راکت کاتیوشا به سوی نیروهای پیشمرگه در مرز میان دو استان کرکوک و اربیل شلیک کردند که این راکت‌ها به نزدیکی مقر نیروهای پیشمرگه مستقر در این منطقه اصابت کرد.
وی در گفت‌وگو با شفق‌‌نیوز گفت: سه راکت به سوی منطقه «شیراوه» در نزدیکی ناحیه بردی در مرزهای کرکوک و اربیل شلیک شده است و هیچ خسارت جانی نداشته است.
«محمد خورشید»، مقام مسئول در شعبه سوم حزب دموکرات کردستان عراق در کرکوک در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای محلی کُردی نیز گفت: این راکت‌ها به سوی مقرهای استقرار نیروهای پیشمرگه در شهرک «التون کوبری» در نزدیکی استان کرکوک شلیک شد اما هیچ خسارات جانی به همراه نداشت.
مقامات مسئول کرد تا به این لحظه در خصوص این حمله راکتی، به صراحت اتهامی را به هیچ طرفی وارد نکرده‌اند اما تاکید دارند که راکت‌های مذکور از سوی محوری شلیک شده که در آن گروه‌های مسلح عراقی حضور دارند. یک مقام مسئول در دولت منطقه کردستان به «العربی الجدید»، گفت: این راکت‌ها به سوی نیروهای پیشمرگه شلیک شده، اما تا به این لحظه ما نمی‌توانیم به هیچ طرفی اتهام وارد کنیم. اما منطقه‌ای که از آن، این راکت‌ها شلیک شده تحت نفوذ گروه‌های مسلح وابسته به الحشد الشعبی قرار دارد. دولت تحقیقات لازم را انجام خواهد داد و ما منتظر نتایج تحقیقات برای شناسایی عاملان شلیک این راکت‌ها هستیم.
در نخستین واکنش از سوی سازمان الحشدالشعبی در خصوص این حمله راکتی به مرزهای میان کرکوک و اربیل، «علی الحسینی» سخنگوی این سازمان در محور شمال عراق در گفت‌وگو با «شفق نیوز» تصریح کرد: تا به این لحظه ما اطلاعاتی در خصوص واقعیت حمله راکتی علیه نیروهای پیشمرگه در مرز اربیل و کرکوک در دست نداریم و نمی‌دانیم چه طرف یا گروهی این حمله راکتی را انجام داده است.
وی تاکید کرد: گروه‌های وابسته به الحشد الشعبی از این محور دور هستند و تاکنون شاهد شلیک هیچ راکت یا خمپاره‌ای نبودند. احتمال دارد که این حمله از سوی مناطق دارای شکاف امنیتی یا مناطق تحت کنترل ارتش یا نیروهای پیشمرگه صورت گرفته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات عراق نیروهای پیشمرگه در مرز لجستیک ارتش آمریکا حمله راکتی علیه کاروان لجستیک کرکوک و اربیل الحشد الشعبی گفت وگو استان کرکوک راکت ها شلیک شده موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۳۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنگره آمریکا به پاسخ کوبنده ایران علیه اسرائیل

مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که لایحه تحریم‌های خرید نفت خام ایران از سوی موسسات چینی را به رای می‌گذارد.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، مجلس نمایندگان آمریکا در چند ساعت آینده در زمینه لایحه ممنوعیت خرید نفت خام ایران از سوی چین رای‌گیری می‌کنند.

بر اساس این لایحه که بخشی از قانون ۵۹۲۳ کنگره مبنی بر تحریم‌های انرژی ایران و چین در سال ۲۰۲۳ است، تحریم‌های علیه ایران را گسترش می‌دهد تا تمامی معاملات بین موسسات مالی چینی و بانک‌های ایرانی برای خرید نفت و فرآورده‌های نفتی را پوشش دهد.

این قانون همچنین دولت آمریکا را ملزم می‌کند که درباره اقدامات و فعالیت‌های تجاری شرکت‌های چینی در قبال تحریم‌های صورت گرفته نظارت شدیدتری اعمال کنند.

این گزارش مدعی است که حدود ۸۰ درصد از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام تولیدی ایران به پالایشگاه‌های کشور چین موسوم به تیپات ارسال می‌شود.

این لایحه که توسط مایک لاولر، نماینده جمهوری‌خواه ایالت نیویورک ارائه شده است، تصریح می‌کند که هرگونه معامله توسط موسسات مالی چینی برای خرید نفت از ایران به عنوان یک معامله مالی هدف تحریم‌ها به حساب می‌آید.

این لایحه که در ماه نوامبر به اتفاق آرا توسط کمیته خدمات مالی مجلس تصویب شد، یکی از چندین لایحه مرتبط با ایران بشمار می رود که قرار است روز دوشنبه تحت یک رویه شتاب گرفته، مورد بررسی قرار گیرد؛ رویه ای که به شکل معمول برای تصویب سریع قوانینی که از حمایت دو حزبی برخوردار است، استفاده می شود.

گفتنی است که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در تماس تلفنی به جوسپ بورل گفت: حمله نظامی رژیم صهیونیستی علیه اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، نقض آشکار کنوانسیون وین و عبور از خط قرمز جمهوری اسلامی ایران بشمار می‌رود.

وی افزود: در برابر انفعال دیپلماتیک سازمان ملل متحد و شورای امنیت در صدور حتی یک بیانیه در محکومیت این اقدام، جمهوری اسلامی ایران راهی جز تنبیه رژیم صهیونیستی در چارچوب دفاع مشروع نداشت.

وزیر امور خارجه ایران ضمن تاکید بر موفقیت آمیز بودن اقدام نظامی کشورمان در چارچوب دفاع مشروع خاطرنشان کرد: پس از پایان عملیات، این پیام داده شد که از نظر جمهوری اسلامی ایران موضوع پایان یافته است، اما در صورت اقدام متقابل رژیم صهیونیستی، پاسخ جمهوری اسلامی ایران فوری، گسترده و حداکثری خواهد بود.

دیگر خبرها

  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • ارتش غافلگیر شده بود؟ /سند سِری ارتش درباره آغاز جنگ تحمیلی
  • رزمایش کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی
  • السودانی: موشک‌های ایرانی از خاک عراق شلیک نشده
  • اوکراینی‌ها رفته‌رفته به عهدشکنی آمریکا پی برده‌ و مایوس شده‌اند
  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت آمریکا از اوکراین
  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت مشابه آمریکا از اوکراین
  • عراق نگران است منطقه به جنگ گسترده‌تری کشیده شود 
  • واکنش کنگره آمریکا به پاسخ کوبنده ایران علیه اسرائیل
  • کربی: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست