Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: شب گذشته ۱۵۰ تن مرغ کشتار شد که مازاد بر مصرف مردم استان است اما مشکل کمبود مرغ به دلیل خارج کردن آن به استان همجوار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شهرکرد ، الله‌کرم نصیری ظهر امروز در ستاد تنظیم بازار استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بازرسی‌های بازار چهارمحال و بختیاری از بیست‌وهشتم اسفندماه سال گذشته آغاز و کار خود را به صورت مستمر ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در زمینه بازرسی انجام شد، افزود: برخی بازرسان همکاری کردند و برخی نه اما ضروری است همه در امر بازرسی همکاری لازم را داشته باشند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: به منظور جلوگیری از انحرافات در بازار مرغ باید از مرحله تولید تا کشتار و مصرف کنترل شود، شب گذشته 150 تن مرغ کشتار شد که مازاد بر مصرف مردم استان است و مشکل کمبود مرغ به دلیل خارج کردن آن به استان همجوار است.

نصیری با بیان اینکه نیاز روزانه مردم استان بین 80 تا 90 تن است، تصریح کرد: تعزیرات حکومتی استان باید به پرونده‌های تخلفاتی در زمینه توزیع مرغ رسیدگی کند. توزیع دو مرحله‌ای مرغ(صبح و بعدازظهر) ادامه داشته باشد و توزیع در فروشگاه‌های بزرگ، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و منتخب مدنظر قرار گرفته و با واحدهای متخلف برخورد شود.

وی با اشاره به تصمیم‌گیری برای ممنوعیت یا محدودیت بسته‌بندی مرغ به دلیل افزایش قیمت و کمبود آن در بازار، یادآور شد: جهاد کشاورزی، سازمان صمت و دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری باید برای این موضوع چاره‌اندیشی و گروهی برای ارزیابی کشتار و توزیع مرغ در استان تشکیل شود چراکه جهاد کشاورزی اعلام می‌کند 2 میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام و 350 هزار قطعه آماده کشتار داریم اما در بازار با کمبود مرغ مواجه هستیم که باید مسائل مشخص و از سوءاستفاده‌های احتمالی در اختصاص نهاده‌های دامی نیز جلوگیری شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ذخیره 550 تن میوه پیش از عید امسال، خاطرنشان کرد: بیش از 400 تن میوه توزیع و 90 تن دیگر موجود است که باید بررسی‌های لازم برای اختصاص تخفیف به یارانه آن‌ها صورت گیرد.

نصیری اضافه کرد: جزو استان‌هایی هستیم که در ذخیره‌سازی محصولات استراتژیک دچار کمبود بوده و به منظور جلوگیری از کمبود گندم باید ذخیره‌سازی این محصول به ویژه گندم وارداتی انجام شود.

چرا خرید مرغ در بازار قزوین صفی شد؟قالیباف: بخش عمده مشکل مرغ و تخم مرغ به توزیع برمی‌گردد/ در بودجه 1400 به بخش کشاورزی توجه ویژه‌ای شده استسال تمام شد ولی صف‌های کرونایی مرغ در زنجان تمام نشد/ اظهار بی‌اطلاعی استاندار از ناپدید شدن 95 تن مرغ گرم در بازار زنجان

وی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور بیان کرد: چالش‌هایی مانند کمبود مرغ باید به صورت فرا استانی برطرف و نباید فقط استانی مسئله را دید،  باید توزیع مرغ منجمد که دارای قیمت پایین‌تر است در صورت داشتن تاریخ مصرف مناسب در ماه رمضان یا زمان‌های بحرانی انجام شود. 

انتهای پیام/7540/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری کمبود مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۴۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن گلریزان در بروجن

آقای صیادی رئیس ستاد دیه چهارمحال و بختیاری گفت: به‌همت نوع دوستان شهرستان بروجن، ۸ میلیارد ریال به‌منظور آزاد‌ی زندانیان جرائم غیر‌عمد در جشن گلریزان امسال جمع‌آوری و زمینه آزادی تعدادی از آن ها و بازگشت به خانواده فراهم شد. 

بیشتر بخوانید

چشم انتظاری ۶۵ زندانی جرایم غیرعمد چهارمحال و بختیاری برای کمک خیران

وی افزود: هم‌اکنون ۱۷ زندانی جرائم غیر‌عمد در این شهرستان با ۲۲ میلیارد تومان بدهی، نیازمند کمک‌های مردمی جهت آزاد‌سازی می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله دوم زندگی با آیه‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۳۱ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در مرمت بنا‌های تاریخی
  • پیش‌بینی رگبار باران در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری جشن گلریزان در بروجن
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • پیش بینی آسمانی صاف تا کمی ابری در چهارمحال و بختیاری
  • بهره مندی بیش از ۱۸۵هزار نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری
  • تداوم بارش‌های پراکنده در چهارمحال و بختیاری