Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس - اردبیل: سال ۱۳۹۹ با تمام فراز و نشیب‌ها و خاطرات خوب و بد به پایان رسید و جای خود را به سال ۱۴۰۰ داد. مثل همه سال‌ها، در سال ۹۹ نیز رویدادهای گوناگونی اتفاق افتاد که منجر به اخبار خوب یا بد شد و بر خروجی رسانه‌ها قرار گرفت. قصد ما نگاهی به اخبار و اتفاقات خوب استان در سال گذشته است؛ در مطلب پیش رو برخی از اخبار خوب استان اردبیل را در دی‌ماه سال ۱۳۹۹ مرور خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوانی که در اوج تحریم‌ها دومین کارخانه بزرگ توپ جهان را ایجاد کرد

روز ۶ دی ۹۹ خبر رسید که صفا مهدی‌زاده، کارآفرین برتر اردبیلی است که بدون دریافت ریالی وام، صاحب دومین کارخانه بزرگ تولید توپ در جهان بوده و در این مسیر ماجراهای جالبی را پشت سر گذاشته است.

تولیدهای توپ فوتبال، فوتسال، والیبال، بسکتبال، هندبال و مدیسین بال از جمله تولیدات این شرکت موفق بوده و بیشتر تولیدات آن علاوه بر تامین نیاز داخلی صادر می‌شود، مجموعه «بتا» در مدت بسیار کوتاهی به موفقیت‌های بزرگ و کسب گواهینامه استاندارد ملی ایران و سایر استانداردهای معتبر بین‌المللی دست یافته است.

یکی از بارزترین آن‌ها، تولید و صادرات توپ‌های مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا بود که با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی موجود توانست توپ‌های مورد نیاز بازی‌های آسیایی را تولید و تامین کرده و حدود ۱۵ هزار توپ با آرم مخصوص مسابقات و طبق استانداردهای فیفا به امارات، صادر کند.

ثبت دو شهر استان اردبیل به عنوان شهر ملی صنایع دستی

استاندار اردبیل روز ۱۶ دی ۹۹ اظهار کرد: برای نخستین بار در تاریخ استان، دو شهر از اردبیل به عنوان شهر ملی صنایع دستی به ثبت رسید تا شهر عنبران به عنوان شهر ملی گلیم و شهر اصلاندوز به عنوان شهر ملی ورنی در سطح کشور معرفی شود.

آغاز احداث کارخانه کنسانتره مس و مولیبدن مشگین‌شهر

رئیس سازمان صمت استان اردبیل روز ۱۴ دی ۹۹ در مراسم آغاز احداث کارخانه کنسانتره مس و مولیبدن مشگین‌شهر بیان کرد: با احداث کارخانه کنسانتره مس و مولیبدن در شهرستان مشگین‌شهر که با ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام می‌شود، در مرحله اول برای ۳۵۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

کشف پرونده ۴ هکتاری زمین‌خواری در اردبیل

فرمانده انتظامی استان اردبیل روز ۲۰ دی ۹۹ از کشف پرونده ۴ هکتاری زمین‌خواری به ارزش ۲۷ میلیارد و ۶۳۸ میلیون ریال در روستای بنفشه‌درق شهرستان اردبیل خبر داد.

رنگ باختن کرونا طی ۵۰ روز کار جهادی در طرح شهید سلیمانی

روز ۲۲ دی ۹۹ خبر رسید که پس از ۵۰ روز از آغاز اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، موج سوم بیماری کرونا مجبور به رنگ باختن و عقب‌نشینی در برابر اراده و اقدام جهادی سربازان حاج قاسم شد و وضعیت استان اردبیل در ابتدای اجرای طرح با ۷ شهرستان قرمز و نارنجی پس از ۵۰ روز اجرای طرح همراه با اعمال محدودیت‌ها، به ۱۱ شهرستان با وضعیت زرد و آبی رسید.

توزیع هزاران پرس غذای گرم میان نیازمندان

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل روز ۱۴ دی ۹۹ گفت: طی برنامه تبرکات فاطمی تعداد ۱۴ دیگ غذا در امام‌زاده عبدالعزیز(ع) نیار طبخ گردید که یک هزار و ۲۰۰ پرس غذا در بین نیازمندان نیار توزیع شد. همچنین روزانه نزدیک به یک هزار پرس غذای گرم در امام‌زاده سیدصدرالدین(ع) تهیه و در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

مسؤول ستاد مردمی فرهنگی و مذهبی یاس کبود پارس‌آباد نیز روز ۲۴ دی ۹۹ اظهار کرد: به‌مناسبت سالگرد شهادت سردار دل‌ها و گرامیداشت ایام فاطمیه، ۸۰۰۰ پرس غذای گرم در مناطق مختلف شهرستان پارس‌آباد توزیع می‌شود.

همچنین فرمانده سپاه شهرستان اردبیل روز ۲۸ دی ۹۹ بیان کرد: بیش از ۱۲ هزار پرس غذای گرم تاکنون بین نیازمندان اردبیل توزیع شده است.

بزرگترین واحد مرغ مادرگوشتی خاورمیانه در اردبیل احداث می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل روز ۲۰ دی ۹۹ گفت: بزرگترین واحد مرغ مادر گوشتی سه طبقه برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه در استان اردبیل احداث می‌شود.

وی افزود: این واحد برای اولین بار در ایران و خاورمیانه در سه طبقه و با حدود ۲۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری باظرفیت ۹۱ هزار قطعه در حال ساخت است.

نجات از قصاص جوان مخترع اردبیلی با فراخوان «چاووشی»

روز ۲۲ دی ۹۹ خبر رسید که بخش بزرگی از هزینه نهایی آزادی و نجات مخترع اردبیلی از قصاص توسط کمپین محسن چاووشی، خواننده محبوب کشورمان و هوادارانش، ظرف چند ساعت تأمین شد.

تخصیص اعتبار برای اجرای پروژه‌های رفاهی و فرهنگی در حاشیه شهر اردبیل

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران روز ۲۵ دی ۹۹ در سفر به اردبیل اظهار کرد: در محله‌های حاشیه‌ای شهر نیز پروژه‌های رفاهی و فرهنگی درحال اجرا بوده که برای هر محله مبلغ ۲۵ میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت راه و شهرسازی اختصاص یافت.

علی نیکزاد، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز روز ۲۴ دی ۹۹ از تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی بازار و بخشی از بافت فرسوده محلات ۱۳گانه اردبیل خبر داد.

نجات جان چندین بیمار با اهدای اعضای بدن

روز ۲۴ دی ۹۹ خبر رسید که اعضای بدن شایان محمودی سرباز ۲۰ ساله پارس‌آبادی که دچار مرگ مغری شده بود، اهدا شد.

روز ۳۰ دی ۹۹ نیز خبر اهدای اعضای بدن سمانه کوهی هیر، مادر ۲۳ ساله اردبیلی منتشر شد. با توجه به رضایت فداکارانه خانواده بیمار جهت اهدای کلیه اعضای واجد شرایط، قلب، کلیه‌ها، کبد و نسوج بیمار، با این اهدا، جان ۸ بیمار از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

پروژه ساخت ۱۰۰۰ واحد «مسکن برکت» در اردبیل

روز ۲۹ دی ۹۹ خبر رسید که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور را با عنوان «مسکن برکت» برای نیازمندان آغاز کرده که سهم استان اردبیل در این طرح ۱۰۰۰ واحد مسکونی است و پیشرفت ۳۰درصدی واحدهای در حال ساخت، استان اردبیل را به استان پیشرو در مسکن برکت تبدیل نموده است.

کارآفرین برتر کشور که با سرمایه ۴ میلیونی کار را شروع کرد

حسن مددی کارآفرین و فناور اردبیلی است که با سرمایه ۴ میلیونی وارد حوزه تولید شده و امروز بدون دریافت ریالی تسهیلات برای بیش از ۱۵۰ نفر اشتغال‌زایی کرده و به طراحی و ساخت دستگاه‌ها و ماشین‌آلات متعدد پرداخته است.

احداث اولین شهرک صنعتی غیردولتی گیاهان دارویی در استان اردبیل

استاندار اردبیل روز ۲۷ دی ۹۹ از احداث و راه‌اندازی اولین شهرک صنعتی غیردولتی گیاهان دارویی در استان اردبیل خبر داد.

وی افزود: در فاز اول طرح  پالایشگاه گیاهان دارویی به عنوان مواد اولیه پایه تولید گیاهان دارویی،  تولید مایعات دارویی به شکل شربت و قطره،  قطعات بسته بندی دارویی از جنس پلاستیک راه‌اندازی و فاز دوم این طرح به مساحت ۸۰ هزار متر مربع برای تولید انواع گیاهان دارویی و دمنوش است.

استاندار اردبیل بیان کرد: پرونده صدور مجوز شهرک صنعتی غیردولتی این مجموعه به مساحت ۲۲ هکتار در مرحله نهایی بوده و هم اکنون زیرساخت‌هایی همانند برق و گاز، جدول گذاری و روشنایی معابر به اتمام رسیده و تخصیص آب مورد نیاز و ایجاد شبکه تلفن و فیبر نوری نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/س

منبع: فارس

کلیدواژه: اخبار خوب سال 1399 سال 1400 دی ماه 99 مسکن برکت اردبیل مشگین شهر پارس آباد عنوان شهر ملی استاندار اردبیل گیاهان دارویی استان اردبیل پرس غذای گرم اردبیل روز مسکن برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۴۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛فرماندار شهرستان اردل گفت: همچنین کلنگ عملیات اجرایی طرح هادی روستای آلیکوه به زمین زده و یک واحد مسکونی روستایی به نمایندگی از همه متقاضیان ۲۰۰ واحد مسکونی افتتاح شد.
شکوهی افزود: برای احداث هر ساختمان ۱۶۰ مترمربع زمین اختصاص داده شده است و متقاضیان این طرح‌ها تأیید نهایی دارند.
وی گفت: هم‌اکنون روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر اردل همزمان در پنج مکان مسکونی در حال اجرا است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است