Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت ایتالیا محدودیت‌های سفر سختگیرانه‌ای را برای مسافران از اتحادیه اروپا به این کشور در دستور کار قرار داده و روند افزایشی آمار مبتلایان جدید به کرونا در آلمان هم همچنان ادامه دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعمال محدودیت های سفر برای شهروندان اروپایی از طرف ایتالیا

جدیدترین اخبار کرونا دراروپا حاکی از آن است که ایتالیا می خواهد قرنطینه 5 روزه اجباری را برای همه مسافران از کشورهای اروپایی در دستور کار قرار دهد. بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت ایتالیا مسافران از کشورهای اروپایی قبل از ورود به این کشور باید تست کرونا بدهند و پس از ورود به این کشور به مدت 5 روز در قرنطینه اجباری قرار گیرند و در پایان این دوره هم دوباره یک تست کرونا بدهند.

هشدار وزارت خارجه آلمان به شهروندان برای سفرهای غیر ضروری به ایتالیا

وزارت امور خارجه آلمان هم درباره سفرهای توریستی غیر ضروری به ایتالیا به شهروندان خود هشدار داده است.

تداوم مناقشات واکسنی بین انگلیس و اتحادیه اروپا

خبرها همچنین حاکی از آن است که در مناقشات بر سر واکسن کرونا بین اتحادیه اروپا و انگلیس همچنان هیچ توافقی به دست نیامده است. روز سه شنبه محافل کمیسیون اروپایی اعلام کردند که بحث ها درباره همکاری های بیشتر در این راستا همچنان در آغاز راه قرار دارد. درباره صادرات واکسن آسترازنکا لز هلند به انگلیس هم هنوز مذاکراتی انجام نشده است.

آلمان کنترل های مرزی با چک را تمدید کرد

آلمان هم کنترل های مرزی با جمهوری چک برای مهار کرونا را به مدت 14 روز دیگر تمدید کرده و به کنترل های مرزی با منطقه تیرول اتریش هم پایان داد. این خبر را هوریست زیهوفر، وزیر کشور آلمان روز سه شنبه در برلین اعلام کرد. وی اعلام کرد : شرایط کرونا در تیرول اتریش بهتر شده است. اما در جمهوری چک شرایط همچنان ناپایدار است. از این رو کنترل های مرزی با جمهوری چک برای مدت 14 روز دیگر تمدید می شود.

انگلیس: صادرات واکسن تنها بعد از پایان روند واکسیناسیون بزرگسالان ممکن است

انگلیس هم اعلام کرده که تازه وقتی همه بزرگسالان در کشور خود را واکسینه کرد واکسن را به کشورهای دیگر صادر می کند. وزیر اقتصاد انگلیس اعلام کرده که تمرکز باید روی حمایت از انگلیس باشد؛ لندن البته می خواهد با دیگر کشورها همکاری کند.

وی تاکید کرد : اگر مازاد واکسن وجود داشته باشد می تواند به کشورهایی مانند ایرلند صادر شود؛ اما هنوز هیچ واکسن اضافی وجود ندارد ما باید همچنان تعداد زیادی را واکسینه کنیم.

تداوم روند افزایشی مبتلایان جدید به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز ( سه شنبه) اعلام کرد که در عرض24 ساعت 9549 مورد ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده که 2064 نفر بیشتر از این روز در هفته گذشته بوده است. به این ترتیب نرخ مبتلایان به ازای 100 هزار نفر از 134.4 در روز دوشنبه به 135.2 افزایش پیدا کرده است. 180 نفر دیگر هم در 24 ساعت گذشته در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

تمدید محدودیت ها در پایتخت اتریش

در وین ، پایتخت اتریش هم محدودیت های کرونایی تا 11 آوریل تمدید شد. این خبر را وزیر بهداشت اتریش اعلام کرد.

افزایش بستری شدگان در اورژانس های آلمان

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان شمار بیماران کرونایی بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه آلمان هم با 116 مورد افزایش به 3573 مورد افزایش پیدا کرده است.

خسارت بالای بخش توریسم پاریس

به دلیل بحران کرونا شهر پاریس سال گذشته 15.5 میلیارد یورو از درآمد مربوط به بخش گردشگری خود را از دست داد.

بر اساس گزارش کمیته گردشگری منطقه تعداد بازدیدکنندگان از اماکن دیدنی پایتخت فرانسه در سال کرونایی 2020 حدود دو سوم کاهش داشته و به 17.5 میلیون نفر رسید.

به دلیل محدودیت های سفر برای مقابله با بحران کرونا به ندرت توریست ها از رود سن در مرکز شهر پاریس دیدن کردند. در ماه های تابستانی جولای و آگوست گردشگران آلمانی با 18 درصد در صدر لیست توریست های بازدید کننده از این منطقه قرارگرفتند و هلندی ها و انگلیسی ها هم در جایگاه های بعدی قرار گرفتند. درآمد حاصل از گردشگری برای این شهر بالغ بر حدود 6.4 میلیارد یورو بود.

کرونا در اروپا| از هشدار درباره پر شدن بیمارستان‌های پاریس تا افزایش موارد بیماری در میان جوانان آلمانیمحدودیت های کرونایی جدید در اروپا تهدیدی برای صنعت نفت استکرونا در اروپا|از افزایش بیماران اورژانسی در فرانسه تا درخواست مقام‌های آلمانی برای تایید واکسن روسی

برای جاذبه های گردشگری پاریس از جمله کاخ سلطان خورشید لوئی چهاردهم در ورسای هم خسارت قابل توجهی به بار آمد. بر اساس اطلاعات رسمی در این سال حدود 2.7 میلیون بازدید کننده به موزه لوور پاریس آمدند که کاهش 72 درصدی را نشان می داد. قبل از بحران کرونا پاریس در سال حدود 50 میلیون بازدید کننده داشت

افزایش بستری ها در اورژانس های فرانسه

شمار بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه فرانسه هم به بالاترین حد در موج دوم کرونا در پاییز رسیده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی فرانسه روز یکشنبه حدود 4872 بیمار کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه این کشور بستری بودند که تعداد آن ها 81 مورد بیشتر از روز قبل از آن بود. در نقطه اوج موج دوم کرونا در اواسط ماه نوامبر در بخش های مراقبت های ویژه فرانسه حدود 4903 بیمار بستری بودند

شمار بستری بیماران کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه فرانسه روز گذشته هم افزایش پیدا کرد و از شمار بستری ها در نقطه اوج موج دوم کرونا هم فزونی پیدا کرد. در عرض 24 ساعت شمار بستری ها در بخش های مراقبت های ویژه فرانسه با افزایش 102 نفر به 4974 مورد رسید.

مقامات بهداشتی پاریس هم درباره شرایط کرونایی این شهر هشدار داده اند. رئیس کمیسیون پزشکی بیمارستان های دولتی پاریس در این باره گفته است: طی 10 تا 15 روز و سه هفته خطر پر شدن بیمارستان های این شهر وجود دارد.

تشدید محدودیت های برای مسافران هوایی به آلمان

همه مسافرانی که به صورت هوایی به آلمان سفر می کنند بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از روز سه شنبه باید یک تست منفی کرونا ارائه دهند. این قاعده فعلا تا 12 ماه می ادامه دارد.

هماهنگ کننده امور لهستان در دولت آلمان هم از کشور لهستان فهم برای تشدید قواعد سفر برای مسافران از این کشور را درخواست کرده و اعلام کرد: ما برای ایجاد تعادل بین حفاظت از سلامت و مقررات عملی برای تردد در مرزها تلاش می کنیم. وی بازگشت به وضعیت نرمال را از اهداف دولت آلمان ارزیابی کرد.

دولت آلمان به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا این کشور را در لیست مناطق پر خطر کرونایی خود قرار داده و از 21 ماه مارس سفرها از این کشور همسایه به آلمان تنها با یک تست منفی کرونا امکان پذیر است.

تشدید محدودیت ها در ترکیه

با توجه به افزایش چشمگیر آمار مبتایان به کرونا در ترکیه دولت برای بیشتر استان ها برای تعطیلات آخر هفته محدودیت های کرونایی در نظر گرفته است. این محدودیت ها بخصوص در ماه مبارک رمضان هم برقرار خواهد بود.

واکسینه شدن 11 درصد شهروندان آلمانی

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم اعلام کرده که تا صبح سه شنبه 11درصد شهروندان آلمانی حداقل اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند که شامل حدود 9.2 میلیون نفر از شهروندان این کشور است. حدود 4 میلیون نفر از شهروندان هم دومین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در رومانی

شب گذشته هزاران نفر در رومانی علیه محدودیت ها برای مهار کرونا اعتراض کردند. این اعتراضات در بخارست پایتخت این کشور و هم زمان 17 شهر دیگر برگزار شد. در برخی مناطق معترضان به سمت نیروهای پلیس سنگ و مواد آتش زا پرتاب می کردند.

مجارستان بالاترین سرعت واکسیناسیون در بین کشورهای اروپایی را دارا است اما همچنان بیشترین آمار مرگ های کرونایی به نسبت جمعیت خود را دارا است. بر اساس اطلاعات مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری ها با کمک واکسن های چینی و روسی تا به حال حدود 21.6 درصد حدود 10 میلیون سکنه این کشور واکسینه شده اند.

جدیدترین آمار مبتلایان در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4337696 نفر به کرونا مبتلا شده و 126615 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در فرانسه هم تا به حال 4554683 نفر به کرونا مبتلا شده و 94956 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال 3270825 نفر به کرونا مبتلا شده و 75199 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 3544957 نفر به کرونا مبتلا شده و 108350 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال 2796400 نفر به کرونا مبتلا شده و 76599 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا بخش های مراقبت های ویژه فرانسه نفر به کرونا مبتلا شده محدودیت های کرونایی کنترل های مرزی محدودیت های سفر بر اساس اطلاعات محدودیت ها تا به حال داده اند آلمان هم سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۴۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی قطارهای جدید «شب بخیر» در اروپا

به گزارش جماران به نقل از  یورونیوز، مسافران اروپایی می‌توانند با راه افتادن سرویس جدید قطارهای شبانه، در بروکسل به خواب رفته و در پراگ از خواب بیدار شوند.

اولین سرویس «قطار شب بخیر» بر پایه طرح استارت‌آپ یوروپین اسلیپر (European Sleeper) عصر دیروز (۲۵ مارس) از پایتخت بلژیک به سمت جمهوری چک حرکت کرد. در مسیر، از آمستردام، برلین و سایر شهرهای اروپایی عبور خواهد کرد.

این مسیر تازه از دیگر شبکه‌های قطارهای شبانه در اروپا است که پیشتر از سوی همین شرکت مسیرهایی را از بروکسل به برلین در ماه مه ۲۰۲۳ راه‌اندازی کرده بود. 

النا فن بورن از بنیانگذاران این شرکت در این رابطه می‌گوید: «هدف ما این است که هر سال یک مسیر جدید اضافه کنیم تا بتوانیم به ایجاد یک شبکه حمل و نقل اروپایی یکپارچه تر و پایدارتر کمک کنیم.» این شرکت هیچ برنامه‌ای برای توقف مسیر خود ندارد و در عین حال به دنبال گسترش این طرح‌های درون اروپایی نیز است. 

پیشتر در سال ۲۰۲۱ ما در یورونیوز با این کارآفرین اروپایی در مورد چشم‌انداز این طرح گفتگو کرده بودیم: 

او در خصوص اینکه چه عواملی باعث می شود که این قطارها بیشتر مورد توجه قرار گیرند گفته بود: «این خط جدید با ایده «شرم پرواز (flight shame) تغذیه می‌شود، اصطلاحی که در سوئد برای شرمسار کردن افرادی که با پرواز، ردپای کربن خود را افزایش می دهند، استفاده می‌شود. باید جایگزین خوبی برای پرواز یا استفاده از ماشین وجود داشته باشد»، و یورپیِن اسلیپر راهی برای انجام این کار با سرمایه گذاری نسبتا کم فراهم می‌کند.»

او می‌افزاید که برخلاف فرودگاه‌های خارج از شهر، قطارها اغلب بدون دردسرتر از پرواز هستند، زیرا از مراکز شهر حرکت می‌کنند و شما را به مراکز شهر می‌رسانند. فن بورن با اشاره به این که قصد دارد قطارهای شبانه بیشتری راه‌اندازی کند، می‌افزاید: «مردم می‌توانند در حین حمل و نقل بخوابند و استراحت کنند و سپس برای یک جلسه کاری به موقع در یک شهر جدید از خواب بیدار شوند. این نوعی جادو است.»

مارتین کوپکا، وزیر حمل و نقل جمهوری چک از این که کشورش در حال پیوستن به این طرح است خوشحال است.

او می گوید: «قطارهای شبانه اکنون در سراسر اروپا در حال بازگشت هستند و من بسیار خوشحالم که جمهوری چک از قافله عقب نمانده است.»

قطار شب بخیر همچنین از آنتورپ، روتردام و درسدن عبور می‌کند و کشورهایی چون بلژیک، هلند و آلمان را در می‌نوردد تا خود را به جمهوری چک برساند.

 

دیگر خبرها

  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • راه‌اندازی قطارهای جدید «شب بخیر» در اروپا
  • اعمال کنترل های موقت در تمام مرزهای آلمان
  • وضعیت وخیم ترافیکی در آزادراه تهران - شمال؛ محدودیت اعمال شد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در آزادراه تهران-شمال
  • اعمال محدودیت تردد در بزرگراه شهید باقری برای ۵ روز
  • کشف ۵ جسد پناهجویان توسط گارد ساحلی تونس
  • اعمال محدودیت ترافیکی در محور‌های شمالی البرز
  • اعمال محدودیت ترافیکی در محورهای شمالی البرز