Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، مقاومت فراگیر را گزینه ملت فلسطین اعلام کرد. - اخبار بین الملل -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العهد، اسماعیل هنیه گفت ما بر حق خود در تمام سرزمین فلسطین و پایتخت آن، قدس چنگ می‌زنیم و آماده جانفشانی و فداکاری بیشتری هستیم تا برنامه آزادی،  استقلال و بازگشت برای ملت ما محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد مقاومت فراگیر و در راس آن، مقاومت نظامی گزینه ملت فلسطین است، ما بر چنگ زدن خود به مقاومت تا آزادی سرزمین فلسطین تاکید می‌کنیم.

خبر دیگر اینکه جنبش حماس روز گذشته فهرست انتخاباتی خود را برای انتخابات مجلس قانونگذاری به کمیسیون مرکزی انتخابات ارائه داد.خلیل حیه از رهبران حماس این لیست را به مقر کمیسیون مرکزی انتخابات در شهر غزه ارائه داد.

فهرست انتخاباتی حماس با شعار القدس موعدنا(قدس وعده‌گاه ما است)ارائه شده است.

از سوی دیگر داود شهاب مسئول دفتر اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که توطئه‌ها برای به زانو درآوردن ملت فلسطین در برابر پایداری و مقاومت این ملت شکست خورده و راه به جایی نبرده است.

داود شهاب تصریح کرد که مقاومت کارآمدترین سلاح و بهترین راه برای تحقق وحدت و خروج از بحران داخلی است.

شهاب تاکید کرد که راه رهایی ملت فلسطین، اجماع بر سر پروژه آزادسازی است و هر اقدامی که متکی بر اصول ملی و مقاومت نباشد، بی‌نتیجه خواهد بود

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فلسطین حماس فلسطین حماس ملت فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۴۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد

منابع مطلع از پیشنهاد کشورهای عربی به جنبش حماس، با هدف خلع سلاح آن در مقابل دریافت امتیازهای سیاسی پرده برداشتند. این پیشنهادات اما با مخالفت قاطع مقاومت روبرو شده است.

به گزارش مشرق، منابع بلندپایه فاش کردند که جنبش حماس در هفته‌های اخیر پیشنهادهای زیادی برای تسهیل روند دستیابی به توافق آتش‌بس جامع در نوار غزه و تعیین خطوط سیاسی گسترده برای روند صلح فراگیر در منطقه دریافت کرده است.

این منابع به روزنامه «رای الیوم» گفتند یکی از برجسته‌ترین پیشنهاداتی که جنبش حماس از کشورهای عربی بانفوذ در منطقه دریافت کرده، خلع سلاح کامل تسلیحات نظامی خود و آماده‌سازی آن برای ورود به یک روند سیاسی بزرگ بوده است.

طبق گفته این منابع، پیشنهاد خلع سلاح جنبش حماس جدید نیست، اما اخیرا به اجبار به میز مذاکره بازگردانده شده است. طبق پیشنهادات دریافتی، حماس در ازای خلع سلاح، امتیازات سیاسی «معتبر» مربوط به اوضاع سیاسی داخلی فلسطین و همچنین حمایت قابل توجه کشورهای عربی را به دست خواهد آورد.

این منابع همچنین فاش کردند که جنبش حماس این پیشنهادها را قاطعانه رد کرده و آنها را عبور از خطوط قرمز خود می‌داند.

حماس در پاسخ به این پیشنهادها اعلام کرد آنچه در حال وقوع است، تحولات خطرناک و بی‌سابقه عربی در پرونده مسئله فلسطین است که در راستای شروط «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش می‌رود.

«اسامه حمدان» از رهبران ارشد جنبش حماس نیز در سخنانی ایده خلع سلاح مقاومت را ساده‌لوحانه توصیف کرده و گفت: ایده خلع سلاح مقاومت ساده‌لوحانه است و حقایق را در نظر نمی‌گیرد و صحبت از کنار گذاشته شدن مقاومت فقط یک توهم است.

در همین راستا، «ابراهیم المدهون» نویسنده و محقق سیاسی عرب‌زبان تاکید کرد: صحبت درباره خلع سلاح دقیق نیست و طبیعی است که وقتی کشور فلسطینی تشکیل شود، هیچ جناح مسلحی وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود گفت: هدف حماس ایجاد کشور فلسطین است، اما نمی‌خواهد اشتباهاتی را که دیگر طرف‌های فلسطینی قبلا مرتکب شده‌اند، انجام دهد و مقاومت، اعطای امتیازات بزرگ را نمی‌پذیرد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد
  • پیام هشدارآمیز القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • حمله موشکی گردان‌های المجاهدین به سرزمین‌های اشغالی
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • ۳۰ژنرال و افسر اسرائیلی در اسارت حماس/حضور سنوار در مناطق عملیاتی
  • وحشت ایالات‌متحده از شعار آزادی فلسطین در آمریکا
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • هنیه: یمن اقتصاد اسرائیل را فروپاشید/حمایت قدرتمندانه ایران
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود