Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@16:51:28 GMT

آیا تابستان قطعی آب خواهیم داشت؟

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۵۱۵۵

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران از احتمال قطع شدن آب در تابستان در استان تهران خبر داد. ناطقان: محمد شهریاری مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به تنش آبی در تهران در تابستان ۱۴۰۰ گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون ۱۹۱ میلی متر بارندگی در پایتخت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به سال گذشته ۲۵۲ میلی متر یعنی نزدیک ۲۴ درصد کاهش نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: در حال حاضر باتوجه به شرایط بودجه برفی، شرایط آبی برای تابستان نرمال نیست، ولی در سد‌های پنجگانه استان تهران وضعیت آبی سد لار مناسب است اما شرایط سد‌های دیگر مطلوب نیست به طوری که در مجموع مخازن آبی سد‌های تهران ۵۶۶ میلی متر است.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران اضافه کرد:باتوجه به کاهش بارندگی در فصل زمستان امیدواریم امسال شرایط بارش باران در ماه‌های فروردین و اردیبهشت مطلوب باشد.

شهریاری تصریح کرد:در حال حاضر در شرایط نرمال از نظر بارش باران مواجه نیستیم و با توجه به شرایط استراتژیک که در آن قرار داریم، امیدواریم در تابستان ۱۴۰۰ با بحران آبی مواجه نشویم.


او اضافه کرد:امسال  میزان بارش ها به ۵.۲ میلی‌متر رسیده است و این یعنی بیش از ۹۰ درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم که همین موضوع بر روی روان‌آب‌ها اثر گذاشته و میزان آب ورودی به سد‌ها کم شده و بر همین اساس شاهد کاهش ۶۴ میلیون متر مکعبی ذخیره آب در مخازن سد‌ها هستیم.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران  در ادامه در خصوص جیره بندی آب در تابستان در تهران گفت:در حال حاضر برنامه‌ریزی و مدیریت مخازن سد‌ها به نحوی است که تا انتهای سال آبی جاری با چالش جدی مواجه نشویم و ذخیره مخازن سد‌ها به نحوی است که ما را دچار مشکل نکند، ولی در صورت نیاز در خصوص حجم استراتژیک ذخیره آب مخازن سد‌ها در انتهای شهریورماه تجدیدنظر می‌کنیم.

شهریاری اضافه کرد:  با توجه به ظرفیت ذخیره سد‌ها و پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته مشکل جدی در تامین آب شرب تابستان سال آینده و پیک مصرف نداشته باشیم، اما ممکن است در تابستان قطعی آب داشته باشیم. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: تابستان ، قطعی اب ، تهران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تابستان قطعی اب تهران مخازن سد ها میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۵۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجری پیامک ذخیره‌سازی آب چه بود؟

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی آبفای تهران، طی روز‌های گذشته برای تعدادی از مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران پیامک «ذخیره‌ سازی آب» ارسال شد. 

متن این پیامک این بود که با توجه به مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان فراهم‌سازی مخزن ذخیره آب با گنجایش حداقل ۷۵ لیتر برای هر نفر الزامی است. لطفاً اقدامات لازم را در این خصوص به عمل‌آورید.»

واقعیت این است که این پیامک ارتباطی به قطعی و نوبت‌بندی آب در تهران ندارد؛ از آنجا که سال گذشته بروشور اطلاعیه فوق بین شهروندان توزیع شده بود، مجدداً با آغاز سال جدید، به وسیله پیامک به شهروندان اطلاع‌رسانی شده است.

ماجرا از این قرار است که همه ساختمان‌ها براساس ابلاغیه مبحث ۱۶ قانون مقررات ملی ساختمان باید نسبت به تجهیز پمپ و مخزن اقدام کنند.

ذکر این نکته ضروری است که برخی ساختمان‌ها به جهت افت فشار آب فقط از پمپ استفاده می‌کنند که این اقدام نه تنها باعث پایمال شدن حقوق دیگر همسایه‌ها می‌شود و بیشترین ظرفیت آب شبکه کوچه و محله را به سمت ساختمان خود هدایت می‌کنند، بلکه تخلف محسوب می‌شود. 

چراکه نصب و قراردادن پمپ بعد از کنتور آب غیرقانونی است؛ بنابراین شهروندان ابتدا با نصب مخزن بعد از کنتور و سپس نصب پمپ، اقدام قانونی، فنی و تأسیساتی انجام داده و باعث پایداری فشار آب می‌شوند.

لازم به ذکر است با شروع تابستان و استفاده از کولر‌های آبی در روز‌های گرم، به جهت اینکه ساختمان‌ها دچار افت فشار آب نشوند، پیامک «ذخیره‌سازی آب» ارسال شده است، بحث کمبود و قطعی آب مطرح نیست و در صورت لزوم هرگونه برنامه درخصوص نوبت‌بندی و قطعی آب حتماً از سوی شرکت آبفای تهران اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کدام مناطق پایتخت در جدول تصادفات صدرنشین هستند؟
  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 
  • ماجری پیامک ذخیره‌سازی آب چه بود؟
  • تأمین بهینه برق صنایع در تابستان با همکاری در مدیریت مصرف
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • ثبت ۷ میلی متر بارش باران در بوئین زهرا
  • بارش‌های جنوب کشور در تابستان هم ادامه خواهد داشت