Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@02:10:37 GMT

بحران سوریه راه حل نظامی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۵۵۱۱

بحران سوریه راه حل نظامی ندارد

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه با ایراد سخنانی در کنفرانس «آینده سوریه و منطقه» تصریح کرد که بحران این کشور راه حل نظامی ندارد.

«گیر پدرسون» روز سه‌شنبه در دومین روز از کنفرانس آینده سوریه و منطقه بیان داشت که با گذشت ده سال از آغاز درگیری‌ها در سوریه، این کشور همچنان دوپاره است. مردم بر اثر نقض قوانین بین‌المللی رنج زیادی کشیده اند و این در حالیست که همه‌گیری کرونا فشار مضاعفی را روی جامعه و اقتصاد کشوری وارد کرده که در طول این مدت بر اثر جنگ ویران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود؛ چیزی که امروز سوریه به آن نیاز دارد پاسخ به چالش‌ها و انتظارات مردم برای رسیدن به صلح از طریق وحدت بین‌المللی است. پدرسون تصریح کرد: منظورم از وحدت کمک‌های مالی بین‌المللی و حمایت از تلاش‌های سازمان ملل متحد برای تسهیل اجرای تمامی ابعاد قطعنامه ۲۲۵۴ است. وحدت برای ترویج شناسایی گام‌های متقابل که این مسیر را تضمین کند.

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد خاطر نشان کرد که نشست امروز گواهی بر توجه بین المللی به موضوع سوریه است. «باید نشان دهیم که سوریه همچنان در مرکز توجه ما قرار دارد و مصمم هستیم تا روند سیاسی در این کشور را پیگیری کنیم.»

پنجمین دور از کنفرانس «حمایت از آینده سوریه و منطقه» دیروز با میزبانی اتحادیه اروپا و مشارکت سازمان ملل متحد، نهادهای مدنی منطقه‌ای، سازمان‌های مردم نهاد، نهادهای اروپایی، آژانس‌های سازمان ملل، نمایندگان سیاسی دولت‌های همسایه سوریه بدون حضور نماینده این کشور آغاز به کار کرد.

هدف از این کنفرانس دو روزه جمع آوری کمک‌های مالی برای خدمات بشردوستانه و همچنین زمینه سازی برای پیشبرد مذاکرات سیاسی به منظور تضمین صلح باثبات در سوریه عنوان شده است. پرداختن به وضعیت آوارگان سوری که در کشورهای همسایه مانند اردن، لبنان، ترکیه، مصر و عراق پناه داده شده‌اند نیز از دیگر مسائل در دستور کار این اجلاس بشمار می‌رود.

اجلاس این دوره به دلیل محدودیت‌های کرونایی و موج سوم کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کمیساریای عالی‌ پناهندگان و برنامه توسعه و دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد دیروز در بیانیه‌ای مشترک از جامعه جهانی خواستند ۱۰ میلیارد دلار برای ۲۴ میلیون سوری نیازمند تامین کنند.

مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد نیز در نشست روز گذشته شورای امنیت که درباره وضعیت انسانی سوریه برگزار شد،  تصریح کرد: اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه اقدامی زیانبار است و فقط بحران این کشور و آلام مردم آن را که از دشواری‌های دیگری چون شیوع کرونا هم رنج می‌برند، طولانی‌تر می‌کند.

/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان ملل متحد بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۵۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال تهران از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش بس در غزه

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش بس در نوار غزه را پس از شش ماه ناکامی و ناتوانی در اتخاذ تصمیمی‌بازدارنده در مقابل جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونستی علیه شهروندان فلسطینی، گامی مثبت، اما ناکافی دانست.

کنعانی افزود: گام مهم‌تر از تصویب این قطعنامه، اقدام مؤثر برای اجرای آن و توقف کامل و پایدار حملات رژیم متجاوز صهیونیستی علیه نوار غزه و کرانه باختری، رفع کامل محاصره ظالمانه غزه و بازگشایی گذرگاه‌ها به منظور ارسال گسترده و بدون تبعیض کمک‌های انسان‌دوستانه بین‌المللی و تامین کمک‌ها و منابع مالی بین‌المللی برای آغاز فوری بازسازی ویرانی‌های باریکه غزه اعم از منازل، زیرساخت‌های حیاتی بویژه مراکز بیمارستانی و خدماتی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی واکنش رژیم کودک‌کُش صهیونیستی نسبت به این قطعنامه را گویای عصبانیت آشکار این رژیم از شکست غیرقابل ترمیم در عرصه میدانی و سیاسی و بین‌المللی دانست و افزود: انتظار می‌رود شورای امنیت سازمان ملل متحد این رژیم را نسبت به جنایات شش ماهه گذشته علیه مردم بی‌پناه فلسطین و احتمال تداوم آن برخلاف قطعنامه مصوب شورای امنیت پاسخگو نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • مقام سازمان ملل: تحمیل قحطی در غزه، جنایت جنگی است
  • تحمیل قحطی در غزه، جنایت جنگی است
  • لزوم تحریم همه جانبه علیه رژیم صهیونیست
  • اعتراف نظامی صهیونیست به بمب گذاری دفاتر آنروا
  • لبنان: ۲۲ شکایت‌نامه علیه اسرائیل به سازمان ملل ارائه کردیم
  • شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران در سوریه
  • شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران
  • پاکستان اجرای فوری قطعنامه شورای امنیت را درباره غزه خواستار شد
  • استقبال تهران از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش بس در غزه
  • پیامدهای جنگ حماس و اسرائیل بر غرب آسیا/ رادیکالیسم دامن غرب را خواهد گرفت؟