Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضاییه در سفر استانی خود به لرستان، از کارخانه ماشین‌سازی و مجموعه کشت و صنعت لرستان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه صبح امروز، ۱۰ فروردین‌ماه در بیست و پنجمین سفر استانی خود به همراه جمعی از مسئولان عالی قضایی وارد شهرستان خرم آباد در مرکز استان لرستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس قوه قضاییه در بدو ورود به فرودگاه خرم آباد طی سخنانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بویژه نیمه شعبان، گفت: ان‌شاءالله که خداوند متعال در سال جدید برکات خود را بر مردم استان لرستان، کشور عزیزمان، نظام مقدس جمهوری اسلامی و امت اسلامی نازل کند.


آیت‌الله رئیسی همچنین مردم استان لرستان را مردمی متدین، شهیدپرور، باصداقت و باصفا توصیف و به مفاخر بزرگ و نام‌آور این استان ادای احترام کرد و ضمن ابراز تاسف از تاخیر در انجام سفر به لرستان به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجازه حضور در اجتماعات مردمی مرکز استان لرستان و شهرستان‌های آن را به ما نمی‌دهد لکن امیدواریم در فرصتی دیگر شرایطی فراهم شود که بتوانیم در خدمت مردم عزیز این استان باشیم و از نقطه نظرات ارزشمند آن‌ها بهره‌مند شویم.


رئیس قوه قضاییه با اشاره به بررسی مسائل و وضعیت قضایی استان لرستان از سوی هیئت ۲۲ نفره قضایی طی هفته‌های گذشته عنوان کرد: در جلسه شورای قضایی لرستان که در استان با حضور نماینده مقام معظم رهبری و استاندار و سایر مسئولان برگزار می‌شود، مشکلات احصا شده طرح و نسبت به رفع آن دسته از مشکلات که در استان قابل حل است تصمیمات مقتضی اتخاذ و پیگیری سایر مسائل در مرکز دنبال خواهد شد.


وی با بیان اینکه دیدار با قضات و کارکنان قضایی، حضور در جلسه شورای اداری و همچنین دیدار با نمایندگان اقشار مختلف مردم از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در سفر به استان لرستان هستند، متذکر شد که این دیدار‌ها از آنچه که ما باید در خدمت مردم عزیز استان لرستان باشیم کفایت نمی‌کند.


رئیس قوه قضاییه ضمن ابراز امیدواری از اینکه سفر به استان لرستان منشأ گشایش برای زندگی مردم و کارکنان قضایی این استان باشد، گفت: امیدواریم این سفر در راستای ماموریت اصلی دستگاه قضا که همان اجرای عدالت است موثر واقع شود.


وی ضمن ادای احترام به ۶ هزار و ۳۰۰ شهید استان لرستان و خانواده‌های معزز آن‌ها و ایثارگران و جانبازان این استان، از آن‌ها به عنوان سندهاى زنده جان‌فشانى و مقاومت و ایستادگى در راه حق یاد کرد.


ضرب‌الاجل ۹ ماهه رئیس قوه قضاییه برای فعالسازی خط تولید کارخانه ماشین‌سازی لرستان

در ادامه این سفر، آیت‌الله رئیسی از کارخانه ماشین‌سازی استان لرستان بازدید کرد. این کارخانه از جمله شرکت‌هایی است که در جریان خصوصی‌سازی به گروه امیرمنصور آریا واگذار شده بود.

 


ماشین‌سازی لرستان که با قدمتی بیش از ۴۰ سال، ساخت پل‌های شناور دوران دفاع مقدس را در کارنامه خود داشت بیش از ۴ سال است که تعطیل شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بازدید رئیس قوه قضاییه از کارخانه ماشین‌سازی لرستان و گفتگو با رئیس کارخانه


آیت‌الله رئیسی در جریان این بازدید به سازمان بازرسی و دادستانی کل کشور دستور داد ضمن نظارت و پیگیری جهت تسریع در روند واگذاری کارخانه ماشین سازی لرستان به مالک جدید و رفع مانع از تصرف وی بر کارخانه، مالک جدید حداکثر ظرف ۹ ماه آینده کارخانه را به خط تولید برگرداند.


احکام صادره در خصوص پرونده‌های مربوط به قاچاق چوب باید بازدارنده باشند


در ادامه، رئیس قوه قضاییه در جلسه احیا حقوق عامه در حوزه کشاورزی که با حضور مسئولان استانی و نخبگان حوزه کشاورزی استان لرستان برگزار شد، استان لرستان را یکی از قطب‌های کشاورزی کشور دانست و گفت: بکارگیری ظرفیت‌های کشاورزی در استان لرستان نقش بسزایی در افزایش تولید و اشتغال و کاهش بیکاری دارد.


آیت‌الله رئیسی با اشاره به منابع آبی فراوان، هوای مساعد، زمین بسیار حاصلخیز و از همه مهمتر نیروی انسانی مستعد و آماده برای کار و تلاش و افزایش تولید در استان لرستان، تصریح کرد: اگر بستر برای کار و تولید در کشور آماده نشود خسارت بسیار بزرگی ایجاد خواهد شد.


وی با تاکید بر ضرورت افزایش بهره وری و تولید و همچنین اجرای کشاورزی دانش بنیان با استفاده از فناوری‌های روز، به بازدید امروز خود از دستاورد‌های فناورانه در راستای اجرای سیستم‌های کشاورزی دانش بنیان اشاره کرد و گفت: بکارگیری فناوری‌های روز در امور کشاورزی، افزایش بهره وری، ایجاد ارزش افزوده، ارتقاء کیفیت محصول، صرفه جویی در آب و همچنین صادرات محصولات کشاورزی را در پی خواهد داشت.


رئیس قوه قضاییه مجموعه کشت و صنعت را نمونه‌ای از خصوصی سازی بد و خوب عنوان کرد و گفت: در مقطع نخست واگذاری مجموعه کشت و صنعت لرستان به بخش خصوصی این مجموعه به یک ویرانه تبدیل شد در حالی که در مقطع دوم خصوصی سازی، همگان شاهد آبادی کامل این مجموعه بودند.


وی با تاکید بر اینکه اصل در خصوصی سازی آن است که بخش خصوصی، مجتمع‌ها و کارخانه‌های تولیدی کشور را آباد کند، افزود: علاوه بر دولت و سازمان جهاد کشاورزی، همت سرمایه گذاران و مردم منطقه نیز در آباد کردن کارخانه‌های تولیدی بسیار مهم است.


رئیس قوه قضاییه در ادامه با تاکید بر ضرورت استمرار اعطای تسهیلات به بخش کشاورزی عنوان کرد: اعطای تسهیلات به همه بخش‌های کشاورزی باید به نحوی باشد که در نهایت محصول کشاورزی به صورت ارزان و با کیفیت به دست مصرف کننده برسد.


وی با بیان اینکه بسیاری از صاحب نظران و متخصصان معتقدند که درآمد توسعه گیاهان دارویی می‌تواند از درآمد نفت برای کشور بیشتر باشد، استان لرستان را منطقه‌ای مستعد برای توسعه کاشت گیاهان دارویی دانست و گفت: در نتیجه توسعه کاشت گیاهان دارویی در این منطقه می‌تواند برای هزار‌ها نفر اشتغالزایی انجام شود.


رئیس دستگاه قضا با اشاره به لزوم محافظت از جنگل‌های زاگرس و درخت‌های بلوط در استان لرستان، عنوان کرد: محافظت از جنگل‌ها و درخت‌های بلوط در مناطق حاشیه‌ای زاگرس، می‌تواند تا حد قابل توجهی از سیلاب‌ها و بسیاری از مخاطرات مربوط به امور کشاورزی جلوگیری کند.


وی با تاکید بر ضرورت برخورد بازدارنده با پدیده «قاچاق چوب»، به دادگستری‌ها و تعزیرات توصیه کرد که احکام صادره از سوی آن‌ها در زمینه مقابله با قاچاق چوب و سرعت رسیدگی آن‌ها در این زمینه بازدارنده باشد تا شاهد افزایش قاچاق چوب در کشور نباشیم.

 


رئیس قوه قضاییه بر ضرورت بازنگاهی در قانون تنفس جنگل از سوی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد و گفت: باید مشاهده کرد که اجرای این قانون تا کنون چه آثاری را در پی داشته است.


وی ضمن انتقاد از معطل ماندن برخی پرونده‌ها به مدت زیاد در کمیسیون‌های رفع اختلاف، بر تسریع رسیدگی به پرونده‌ها در این کمیسیون‌ها و همچنین افزایش شعب کمیسیون‌های رفع اختلاف تاکید کرد و گفت: به هیچ وجه معنا ندارد که پرونده یک کشاورز به مدت ۵ سال در کمسیون رفع اختلاف معطل بماند؛ در صورت تسریع در رسیدگی به پرونده‌های موجود در کمیسیون‌های رفع اختلاف، بسیاری از این پرونده‌ها به دستگاه قضایی کشیده نمی‌شوند.


رئیس قوه قضاییه در خصوص اجرای طرح کاداستر در کشور نیز عنوان کرد: ان شاالله تا آخر سال جاری، اجرای طرح کاداستر در کشور به نتایج خوبی خواهد رسید.


وی با بیان اینکه شورای عالی آب به عنوان مرجع تقسیم عادلانه آب در کشور، باید به سرعت در خصوص دعاوی موجود در این زمینه اقدام کند، تصریح کرد: مردمی که در مجاورت منابع آبی زندگی می‌کنند نباید در دسترسی به این منابع با محدودیت روبرو باشند.


رئیس قوه قضاییه در ادامه کشاورزی گلخانه‌ای در محوطه‌های درون شهری را اقدام بسیار پسندیده‌ای عنوان کرد و گفت: استان لرستان در این زمینه می‌تواند به عنوان یک الگو به تمام کشور معرفی شود.


رئیس قوه قضاییه ضمن تاکید بر ضرورت حفظ حریم رودخانه‌ها در کشور عنوان کرد: سیل دو سال پیش استان لرستان نشان داد که عدم رعایت چارچوب‌های مربوط به ساخت و ساز و رعایت نکردن حریم رود‌ها و رودخانه‌ها، می‌تواند آثار منفی جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.


آیت‌الله رئیسی همچنین بر ضرورت توسعه سدسازی و آبخیزداری در استان لرستان تاکید کرد و گفت: در صورتی که اعتبارات کافی برای سدسازی وجود نداشته باشد، باید مقوله آبخیزداری بیش از پیش جدی گرفته شود. اینکه یک فوق لیسانس کشاورزی سر خود را بالا بگیرد و در زمین‌های کشاورزی به کار و تلاش بپردازد، یک افتخار برای او و همه ما محسوب می‌شود.



انصاف نیست که برخی واحد‌های تولیدی با تعطیلی یا تاخیر در کار مواجه شوند

رئیس قوه قضاییه در ادامه این سفر با نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف مردم لرستان هم دیدار کرد و گفت: امروز از چند کارخانه بازدید کردم؛ ثروتی در این استان اینگونه بلاتکلیف مانده است. در بخشی، خصوصی سازی انجام شده که نماد خصوصی سازی بد است و در بخشی خصوصی سازی خوب است. در ابتدا به کسانی واگذار کرده اند که ویران کرده اند و سپس به کسانی واگذار کرده اند که آباد کرده اند.

 


آیت الله رئیسی با اشاره به بازدید‌های انجام شده از واحد‌های تولیدی در جریان سفر‌های استانی گفت: انصاف نیست که برخی واحد‌های تولیدی با تعطیلی یا تاخیر در کار مواجه شوند، در حالی که زمینه برای کار وجود دارد. شعار سال صرفا شعار نیست و حکایت از یک نیاز در کشور است تا همه کشور بدانند که نیاز کشور چیست. همه بخش‌ها باید همت کنند چرا که مسئله تولید مسئله اصلی ما است.


وی ادامه داد: آنچه که ما را در مقابل دشمن سرافراز و بی نیاز می‌کند «تولید» و «ایجاد اشتغال» است. اگر عرصه کار باشد یک دنیا امید در دل مردم ایجاد می‌شود. سازمان‌های نظارتی و سازمان‌های مردم نهاد نقش بسیار زیادی در رابطه با اجرای عدالت دارند. امروز کارخانه‌ای را دیدیم که جز یک سوله و تجهیزات فرسوده، چیزی از آن نمانده بود؛ سازمان‌های نظارتی باید فعال عمل کنند و سمن‌ها نیز باید فعال باشند و نارسایی‌ها را به مسئولان مربوطه گوشزد کنند.


رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: بنای ما برای برخورد با فساد، جدی است و در این زمینه به هیچ وجه مماشات نخواهیم کرد. هر کجا فساد پیدا شد باید مستند و با دلیل باشد. باب اتهام زنی را باید بست. اگر کسی سندی مبنی بر فساد و تخلف داشت، ارائه کند و یقین داشته باشد دستگاه قضایی برخورد خواهد کرد.


وی گفت: آبروی افراد مانند کعبه محترم است، اما اگر کسی فساد کرد آبروی خود را بر باد داده است. نسبت به مسئله صیانت از مطالبات مردم در سند تحول، تضمین‌های لازم پیش بینی شده که مردم چگونه بتوانند مطالباتشان را مطرح کنند تا شنیده شوند.


آیت الله رئیسی بیان کرد: با اجرای عدالت، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود. پیشگیری از وقوع جرم، مقدم بر برخورد است. در خصوص تعیین افراد و قضات هم برای ما، صلاحیت فرد مهم است. ما بومی‌هایی داریم که با برادر خود رودربایستی ندارند که این موضوعی بسیار ارزشمند است. در انتخاب افراد نه ضرورت بر بومی بودن است و نه ضرورت بر بومی نبودن، بلکه آنچه مهم است صلاحیت فرد است.

 

اظهارات دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی لرستان در دیدار با رئیس دستگاه قضا

علی جابری، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان لرستان هم در جلسه مذکور به نمایندگی از دانشجویان گفت: جناب آقای رئیسی، دانشجویان استان لرستان از حضرتعالی انتظاراتی دارند. انتظارات ما از حضرتعالی، انتظارات پیچیده‌ای نیست و همان چیز‌هایی است که امامین انقلاب در طول عمر زعامت با برکت خودشان بار‌ها و بار‌ها آن‌ها را مطرح کرده اند.


جابری افزود: از حضرتعالی انتظار می‌رود که در مقابل سرمایه داران زالو صفت از درِ مسامحه و لبخند وارد نشوید و انقلابی در مقابل اژد‌های هفت سر فساد بایستید تا مردم کشور بیش از پیش طعم شیرین عدالت اسلامی را احساس کرده و به نظام اسلامی امیدوار شوند. همچنین از حضرتعالی انتظار داریم تا در مقابل فتنه‌ها ساکت نباشید.


دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان لرستان در خصوص مسائل مربوط به استان لرستان ادامه داد: جناب آقای رئیسی اولین مسئله مربوط به تولید است. امسال، سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها است و بنده و شما و تمام دوستان حاضر در سالن همه و همه در مواجهه این موضوع مسئول هستیم.


وی گفت: استان لرستان در بحث تولید مشکلات زیادی را تجربه کرده است. از کارخانه پارسیلون خرم آباد تا صنایع غذایی گهر در شهرستان دورود، از عظیم خودرو شهرستان بروجرد تا معاون تعطیل شده استان لرستان. همانطور که می‌دانید استان لرستان قطب سنگ ساختمانی در کل خاورمیانه است لکن متاسفانه از ۱۰۰ درصد ظرفیت معادن استان فقط و فقط ۳۰ درصد آن فعال بوده و آن هم با یک سوم ظرفیت به کار خود ادامه می‌دهد.


جابری افزود: من امروز یکی از بنگاه‌های تولیدی استان لرستان را به عنوان نمونه انتخاب کرده و موضوع آن را بسط می‌دهم. مسئله کارخانه نساجی بروجرد را مطلع هستید. این واحد تولیدی در سال ۱۳۸۹ (در حالی که در دو سال قبل از آن فروش خوبی را داشت) در آتش خصوصی سازی‌های غیر عقلانی گرفتار و به طرز وحشت آفرینی به بخش خصوصی واگذار شد. کارخانه‌ای که صد‌ها میلیارد تومان ارزش آن بود (در یک تخمین ۳۰۰ میلیارد تومان ارزش داشت) را ۳۶ میلیارد تومان ارزش گذاری کردند. در شرایطی واگذاری با این قیمت اتفاق افتاده که به گزارش نهاد‌های نظارتی و امنیتی، فقط و فقط موجودی انبار تکمیل این کارخانه ۲۴ میلیارد تومان بوده است.


وی ادامه داد: در نتیجه، آن خصوصی سازی خلاف قانونی که اتفاق افتاد تا امروز ۴ مرتبه کارگر‌های این واحد تولیدی اخراج شده و در آتش شیوه غلط طعمه قرار گرفتن کارگر توسط کارفرما برای جذب اعتبار سوخته اند. از حضرتعالی تقاضامندیم که نسبت به این موضوع ورود جدی و انقلابی داشته و با قاطعیت واگذاری کارخانه نساجی بروجرد را فسخ کرده و آن را به شرایط قبل از آن برگردانید.


جابری گفت: مسئله بعد لزوم مقابله با ترک فعل مسئولین است. تکلیف آن مسئولی که در قوه قضاییه، نهاد اجرایی دولت، قوه مقننه و دیگر نهاد‌های حکومتی مسئولیتی بر گردن او گذاشته شده و به جهت تخطی آن مسئول از آن وظایف قانونی خود، خسارت و زیانی به جامعه وارد شده است چه می‌شود؟ آیا برخورد با این دسته از افراد به عهده حضرتعالی و نهاد ذیل شما نیست؟ بنده می‌دانم که شما بر لزوم برخورد با این دسته تاکید داشته اید لکن از شما درخواست می‌کنیم که نسبت به برخورد با این دسته از مسئولان اهتمام بیشتری بورزید و با آنان انقلابی برخورد کنید.


وی تصریح کرد: مسئله بعد صیانت از مطالبات مردمی است. آقای رئیسی، مردم جامعه ما انقلابی هستند. آنان در برهه‌های مختلف نشان داده اند که پای انقلاب و اسلام ایستاده و از آن دفاع می‌کنند؛ آن مردمی که نسبت به فلان مسئول بی کفایت، نسبت به فلان قانون تبعیض آفرین و یا نسبت به فلان ساختار غیر مردمی انتقاد داشته و می‌خواهند اعتراض خود را به گونه درست مطرح کنند باید چه کار کنند؟ قوه قضاییه برای این مهم چه تدبیری را اندیشیده است؟ نقش قوه محترم قضاییه در حمایت و تقویت نهی از منکر چیست؟

 

بازدید رئیس دستگاه قضا از مجموعه کشت و صنعت لرستان

ناگفته نماند، رئیس دستگاه قضا در جریان این سفر از مجموعه کشت و صنعت لرستان به عنوان نمونه موفق و ناموفق خصوصی سازی هم بازدید کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بازدید رئیس قوه قضاییه از مجموعه تولیدی که نمونه موفق و ناموفق خصوصی‌سازی است

 

در حاشیه بازدید رئیس قوه قضاییه از کشت و صنعت خرم آباد، آیت‌الله رئیسی با کارگران این مجموعه هم دیدار و گفتگو کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی گفتگوی رئیس قوه قضاییه با کارگران کشت و صنعت خرم آباد

 

پرونده‌های مربوط به واحد‌های تولیدی حداکثر ظرف دو تا سه ماه تعیین تکلیف شوند

آیت الله رئیسی در شواری اداری استان لرستان هم گفت: ما مشکل کمبود آب داریم یا کمبود مدیریت آب؟ شورای عالی آب باید تقسیم عادلانه‌ای برای آب داشته باشد. از این شورا می‌خواهم در استان لرستان نسبت به تقسیم عادلانه آب تصمیم بگیرد. مسئله آبخیزداری برای استان ضرورتی قطعی است و سیل لرستان درس‌هایی برای ما داشت؛ ساختمان سازی در حاشیه رودخانه‌ها از جمله عبرت‌های سیل بود.

 

اظهارات رئیس دستگاه قضا در جلسه شورای اداری لرستان


رئیس دستگاه قضا خطاب به مسئولان بانک‌ها تصریح کرد: بخش قابل توجهی از کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل در دست بانک‌ها است. مدیران بانک‌ها باید اقدام متفاوتی را درباره واحد‌های تولیدی انجام دهند. دغدغه کشور باید تولید، پشتیبانی و حمایت از تولید باشد.

 

سخنان رئیس دستگاه قضا در جلسه شورای اداری لرستان


وی ادامه داد: به همکاران تاکید داشته ام پرونده‌های مربوط به واحد‌های تولیدی حداکثر ظرف دو تا سه ماه تعیین تکلیف شوند و ظرف این مدت باید وضعیت پرونده کارخانجاتی مانند فولاد، عظیم خودرو، صدر فولاد، سیمان خرم آباد و... که در دستگاه قضا پرونده دارند تعیین تکلیف شوند و حکم قطعی در مورد آن‌ها صادر شود.

 


رئیس قوه قضاییه گفت: باید از مدیران شجاع و خطرپذیر حمایت شود؛ در پنج یا شش ماه خیلی کار‌ها می‌شود انجام داد و مسئولان دولتی تا لحظه آخری که مسئولیت دارند موظفند به وظایف خود عمل کنند.

 

صحبت‌های رئیس دستگاه قضا در جلسه شورای اداری لرستان


وی تصریح کرد: پرداخت خسارت‌های سیل در پلدختر باید پیگیری شود و مردم باید بدانند چرا پرداخت‌ها با تاخیر بوده است. قانون مداری و قانون گرایی یک اصل بسیار مهم است و عدم تبعیض در بکارگیری نیرو‌ها و تقسیم ظرفیت ها، مردم را نسبت به سلامت نظام اداری خوش بین می‌کند. عادلانه عمل کردن موجب امیدواری مردم می‌شود، برخی ناکارآمدی‌های نظام اداری مردم را آزار می‌دهد.

 

اظهارات رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای اداری لرستان
حجت‌الاسلام درویشیان: بانک‌ها اداره‌کننده خوبی برای واحد‌های صنعتی نیستند

در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان لرستان، حجت الاسلام حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم از مجتمع فولاد خرم آباد بازدید کرد و گفت: در جریان این بازدید مشکلاتی از سوی متولیان مطرح و تاکید شد که اگر مشکلات رفع شود امکان توسعه وجود دارد.

 


رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه این واحد صنعتی ظرفیت افزایش اشتغال تا ۴۰۰ نفر را دارد، گفت: این ظرفیت قابل توسعه است، هم برای تولید ورق و هم تولید مواد اولیه که امکانش در استان وجود دارد.


وی تصریح کرد: نرخ بیکاری در استان لرستان نسبت به استان‌های دیگر خیلی بالا است و می‌طلبد هرکس هر کاری می‌تواند برای افزایش اشتغال با توجه به ظرفیت‌های خوبی که بالقوه وجود دارد، انجام دهد.


حجت الاسلام درویشیان ادامه داد: متأسفانه تعدادی از واحد‌های صنعتی و تولیدی استان تعطیل یا نیمه تعطیل هستند. برخی از واحد‌ها نیز با تمام ظرفیت فعال نیستند و باید همه برای رفع این مشکلات کمک کنند.


رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست با فعالان شهرک صنعتی شماره دو خرم آباد نیز گفت: مشکلاتی که در حوزه واحد‌های تولیدی است دو بخش است، بخشی ملی و مربوط به دستگاه‌های ملی است و برخی هم قوانینی است که باید اصلاح شود.

 


وی با تاکید بر اینکه همانطور که مقام معظم رهبری شعار سال را «تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» نامیدند، برخی از موانع را شناسایی کرده ایم که مربوط به قوانین و مقررات است گفت: در این راستا باید با اولویت نسبت به آن قوانینی که بیشتر مورد ابتلا است از طریق مجلس اقدام شود. بخشی هم استانی و مدیریتی است.


حجت الاسلام درویشیان با تاکید بر اینکه می‌شود جلساتی را گذاشت و با هماهنگی بین بخشی در استان و با اراده، برخی مشکلاتی را که نیاز به قانون و مصوبه ندارد حل کرد، افزود: یکی از آن موضوعات واحد‌های در تملک بانک‌ها است که در کل کشور احصا شده و به استان‌ها گفته ایم که پیگیری کنند.


وی بیان داشت: باید سعی شود که این مشکلات حل و بخشی که مربوط به مرکز است منعکس شود تا پیگیری کنیم، بانک‌ها هم آمادگی اقاله واحد‌های تملک شده را دارند، تعدادی را هم پس داده اند.


رییس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: باید کسانی که بدهی به بانک‌ها دارند، پیگیری شود و قبل از اینکه بخواهد در مرجع قضائی مورد بررسی قرار گیرد همکاران ما بررسی کنند و بانک‌ها سود‌های مازاد محاسبه شده را اصلاح کنند.


رفع مشکل بیکاری لرستان با احیای واحد‌های تعطیل

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه با بیان اینکه مشکل برخی از واحد‌های تملک شده به دلیل عدم پرداخت به موقع اقساط تسهیلات بوده است، گفت: در خصوص این واحد‌ها سود‌های محاسبه شده قانونی است، باید فکری برای آن‌ها شود یا استمهال شود یا به شکلی مجدد تسهیلاتی در اختیار بگیرند تا از تملک خارج شوند.


وی افزود: بانک‌ها اداره‌کننده خوبی برای واحد‌های تولیدی نیستند، کار بانک، پولی و بانکی است و خودشان هم مدعی هستند دنبال تملک نیستند، اما عدم پرداخت بدهی باعث تملک شده که بر اساس قانون هم ظرف سه سال باید واگذار شوند.


رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه پیگیری مشکلات واحد‌ها به طور جدی در برنامه سازمان بازرسی است، گفت: لرستان با همه ظرفیت‌های خوبی که در حوزه صنعت و کشاورزی دارد، اما با بیکاری بالایی روبرو است.


وی ادامه داد: لرستان تقریباً اولین استان از نظر نرخ بیکاری است، در حالی که در حوزه ظرفیت‌های منابع آبی، استان سوم است. اگر ظرفیت‌های صنعتی که لرستان دارد فعال شود و واحد‌های بزرگ صنعتی که تعطیل با نیمه تعطیل هستند، مشکلاتشان حل شود بخش زیادی از مشکلات اشتغال استان حل خواهد شد.


عدم اجرای قانون مورد پیگیری قرار می‌گیرد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین تاکید کرد: بر حسب منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلان قوه‌قضاییه، یکی از دستورات و اولویت‌های کاری خود را حمایت از تولید، کارآفرینی و افزایش اشتغال قرار داده ایم و در حد اختیارات و وظایفی که داریم می‌توانیم کار کنیم، اما به هر روی بخش عمده‌ای از مسائل مربوط به حوزه اجرا است.


وی با بیان اینکه اگر قوانین به موقع و درست اجرا شود بسیاری از مشکلات را نخواهیم داشت، ادامه داد: نسبت به هر دستگاهی که باشد، عدم اجرای قانون به عنوان یک ترک فعل مورد پیگیری و پیگرد قرار می‌گیرد و امیدواریم موانع تولید و سرمایه گذاری را امسال به حداقل ممکن برسانیم.


رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: اینکه رهبری سال‌ها است که شعار سال را در حوزه اقتصادی تعیین می‌کنند و امسال به صورت ویژه مانع زدایی را مطرح کردند، نشان می‌دهد مانع‌هایی وجود دارد که تولید هنوز آنگونه که باید رونق پیدا نکرده است. بخشی از موانع مربوط به قوانین است و بخشی هم مربوط به عدم هماهنگی و همکاری و جدیت در رفع مشکلات واحد‌ها است که باید پیگیری شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سفر رئیسی به لرستان قوه قضاییه سازمان خصوصی سازی بیکاری مجموعه کشت و صنعت لرستان رئیس سازمان بازرسی کل کشور جلسه شورای اداری لرستان مجموعه کشت و صنعت لرستان کارخانه ماشین سازی رئیس دستگاه قضا رئیس قوه قضاییه ماشین سازی لرستان استان لرستان استان لرستان استان لرستان واحد های تولیدی آیت الله رئیسی تاکید بر ضرورت میلیارد تومان حجت الاسلام بازدید رئیس کمیسیون ها رفع اختلاف خصوصی سازی واحد ها پرونده ها قاچاق چوب خرم آباد ظرفیت ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۷۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب الاجل دستگاه قضایی به متولیان ساماندهی جاده های نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ رئیس دادگستری فیروزان در این بازدید با اشاره به اینکه، متاسفانه اجرای این طرح خیلی طولانی شده است، گفت، ضرورت دارد قبل از کلنگ زنی هر طرحی همه نیاز‌های مالی، اجتماعی، و زیرساختی آن دیده و برای انجام آنها بر نامه ریزی شود.

رضایی افزود: به عنوان حامی مردم در دستگاه قضایی اعلام می کنم آنچه که در این نشست مصوب و مدت زمان اجرای آن مشخص شود بدون هیچ قید و شرطی در موعد مقرر باید به اتمام برسد در غیر این صورت برای خاطیان پرونده ترک‌فعل تشکیل و برابر مقررات برخورد می شود.

سهرابی، مدیرعامل شرکت برق استان همدان نیز گفت: به دلیل کمک به مردم و اجرای زودتر این طرح تیر‌های چراغ برق به مقصد محل طرح، بارگیری و تخلیه شده است و در همین روزها که شرایط آب و هوایی اجازه دهد عملیات جابجایی تیر‌های چراغ برق آغاز می شود.

آهکی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان هم با اشاره به اینکه طول طرح ساماندهی فیروزان شهرک، رزینی به فارسبان حدود ۷ کیلومتر است، گفت، مسیر ۳ راهی فارسبان که نیمه کاره است حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق مصوبه نشست امروز مقرر شده است، در مدت ۲ ماه ۱۰۰ درصد این طرح انجام و تحویل مردم شود.

جانشین پلیس راه استان همدان نیز گفت: در استان همدان خوشبختانه آمار تصادفات منجر به فوت و جرح در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش داشته است، اما متاسفانه در نهاوند آمار فوتی‌ها و جرحی‌ها افزایشی است.

سرهنگ سرمدی تأکید کرد: در سال گذشته در نهاوند ۱۳۰ نفر بر اثر تصادف مجروح و کشته شده اند که تنها در محور فیروزان ۳۱ نفر کشته و ۵۳ نفر مجروح داشته ایم که می توان گفت این یک فاجعه است.

فرماندار نهاوند هم در این نشست با اشاره به اینکه در نهاوند ۵۰۹ کیلومتر راه استحفاظی وجود دارد، گفت: متاسفانه طولانی شدن اجرای برخی طرح ها موجب شده که مشکلاتی برای شهروندان به وجود آید به همین دلیل باید در موعد مقرر مصوب شده، در این نشست این طرح به سرانجام برسد.

ضرغام احمدوند افزود: قرار گرفتن نهاوند فیروزان در طول مسیر عتبات عالیات و همچنین وجود سراب‌های تفریحی فارسبان و کنگاور کهنه در طول مسیر محور فیروزان کرمانشاه موجب شده است در طول سال مسافران زیادی از این محور تردد کنند.

 او تأکید کرد: ضروری است، ساماندهی هر چه سریع تر طول محور نهاوند تا فیروزان و کنگاور و همچنین محور نهاوند شهرک رزینی به فارسبان هر چه سریع تر انجام شود.

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • مدعی العموم از کارخانجات رب گوجه بازدید کرد
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • شهرداری‌ها خط اول خدمت به مردم هستند
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • ضرب الاجل دستگاه قضایی به متولیان ساماندهی جاده های نهاوند
  • ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد