Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-24@11:04:55 GMT

آشنایی با فرهنگ مهدویت و انتظار در اوگاندا

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۷۹۷۷

آشنایی با فرهنگ مهدویت و انتظار در اوگاندا

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با نیمه شعبان و میلاد با سعادت حضرت مهدی موعود(عج)، نشست علمی با عنوان «آشنایی با فرهنگ مهدویت و انتظار» ویژه دانش‌آموزان مدارس امام رضا(ع)، امیرالمؤمنین(ع)، دانشجویان، مدیران و اعضای سازمان‌های اسلامی اوگاندا در محل دانشکده اسلامی المصطفی(ص) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا، حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و آدم سبیالا، از اساتید برجسته در خصوص ابعاد سازنده اعتقاد به مهدویت سخنرانی کردند.
 
آدم سبیالا در بخشي از سخنان خود با بيان که جهاني شدن اسلام با انقلاب حضرت مهدي(عج) روي خواهد داد، گفت: آماده سازی همه جانبه تؤام با بصیرت از لوازم اولیه فرهنگ انتظار است.
 
وی با بیان اینکه دلایل نقلی و عقلی حقانیت مهدويت و جهاني شدن را تائید کرده‌اند، اظهار کرد: جامعه‌اي که منتظر منجي موعود باشد، دوست را از دشمن و حق را از باطل تشخیص داده و با تلاش خود زمینه‌ها را برای ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم می‌کند.
 
رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا به عنوان سخنران اصلی مراسم، افزود: اسلام مجموعه‌ای به هم پیوسته و غیر قابل تفکیک مرکب از نبوت پیامبر اکرم(ص)، امامت دوازده امام معصوم(ع) و در دوره غیبت کبرای ولایت فقیه است.
 
وی با اشاره به برخی از شرایط  ولایت فقیه در دوره غیبت کبری گفت: در حال حاضر حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) با داشتن جمیع شرایط، ولی فقیه و نائب حضرت مهدی موعود(عج) هستند. منجی موعود اسلام ناب حضرت مهدی(عج) فرزند امام حسن عسکری(ع) بوده و سیصد و سیزده نفر یاران اولیه آن حضرت، خواهند بود.
 
قزلسفلی به تشریح موضوعات مرتبط با ظهور منجی عالم بشریت از جمله معنا و مفهوم  و مصداق دجال و سفیانی در قالب امپریالیسم، صهیونیسم به عنوان مظهر نظام پلید حاکم در عصر ظهور پرداخت.
 
رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا اظهار کرد: اعتقاد به معارف قرآن کریم و اسلام ناب، امامت معصومین(ع)، رهبري ولايت فقيه، داشتن بصيرت، پايدارى و شجاعت، رعايت اخلاق و حقوق دیگران، تعاون و همکارى، رسیدگی به مستضعفین، اهتمام به عدالت اجتماعى، نفی هر گونه استعمار، استثمار و استحمار، اتحاد و انسجام بین مسلمین جهان و ... از جمله عوامل زمينه ساز ظهور حضرت مهدى(عج) هستند.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: حضرت مهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلام چطور این دختر مسیحی را متحول کرد؟ | ویدئو

دریافت 12 MB

به گزارش همشهری آنلاین، بسیاری از افرادی که از سایر ادیان به دین اسلام می‌گروند، پس از آشنایی با آن دچار تحول می‌شوند و به پاسخ سوالات خود می‌رسند. یکی از این افراد عایشه مرسدس است که ماجرای آشنایی او با اسلام را در ویدئوی زیر از زبان خودش می‌شنوید.

کد خبر 846328 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها اسلام - مسجد اسلام و مسلمانان خبر مهم مسیحیت

دیگر خبرها

  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • دبیر بیست‌ودومین جشنواره ملی رسانه منصوب شد
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود
  • اسلام چطور این دختر مسیحی را متحول کرد؟ | ویدئو
  • پوستر | رابطه با اسرائیل حرام است