Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، سال 99 با درخشش لژیونرهای ایرانی به خصوص مهدی طارمی به اتمام رسید و ستاره‌های کشورمان در لیگ‌های اروپایی توانستند آماری درخشان از خود به ثبت رسانند.

از مهدی طارمی که در پورتو یک آمار خیره‌کننده از خود به اجرا گذاشت و بیرانوند که با سیوهای خود دوباره به سوژه رسانه‌ها بدل شد تا سردار آزمون و کریم انصاری فرد که به گلزنی‌های خود ادامه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال 99 یک نام دیگر به لژیونرهای ایرانی اضافه شد که آن هم شهاب زاهدی بود که توانست با درخشش در لیگ اوکراین از چهره‌ای گمنام به یکی از ستاره موفق سال فوتبال ایران بدل شود.

البته برای برخی از ستاره‌های ایرانی سال 99 به خوبی پیش نرفت که بزرگترین آنها علیرضا جهانبخش بود که مثل سال گذشته نتوانست در برایتون موفق کار کند.

در گزارش زیر سعی داریم به بررسی عملکرد لژیونرها در اروپا، چین و لیگ ستارگان قطر بپردازیم.

*لیگ پرتغال ؛ درخشش بی‌نظیر طارمی با پورتو و مهارهای درخشان عابدزاده

*مهدی طارمی


حضور مهدی طارمی در نشست خبری لیگ قهرمانان اروپا پیش از جدال حساس مقابل یوونتوس

بهترین ستاره ایرانی در سال 99 بی‌شک مهدی طارمی بود که توانست با به ثبت رساندن یک آمار درخشان، نام ایران را در بالاترین سطح فوتبال اروپا دوباره طنین انداز کند. او به چهارمین گلزن ایرانی لیگ قهرمانان اروپا بدل شد و اگر بتواند در دیدار برگشت مقابل چلسی گلزنی کند به تنها ایرانی فوتبال نام خواهد گرفت که در یک چهارم نهایی گلزنی کرده است.

مهدی طارمی به ستاره اصلی پورتو زیرنظر کونسیسائو لقب گرفته و نقشی اساسی در تیم پرتغالی ایفا کرده است. او در سال 2020 به گلزن برتر لیگ پرتغال نام گرفت و توانست در 2 ماه عنوان بهترین مهاجم لیگ را نیز از آن خود کند. او در لیگ قهرمانان اروپا مقابل یوونتوس در دقیقه 2 گلزنی کرد تا پایه گذار صعود هیجان انگیز پورتو مقابل یاران رونالدو باشد. البته کار عجیب و اخراجش در بازی برگشت مقابل قهرمان ایتالیا باعث شد تا در بازی روز 18 فروردین مقابل چلسی حضور نداشته باشد.

ستاره ایرانی پورتو در ابتدای سال 99 در تیم ریوآوه بازی می‌کرد و در آنجا توانست آماری درخشان به ثبت رساند. او به آقای گل لیگ پرتغال بدل شد و کاری کرد تا ریوآوه به لیگ اروپای فصل 2020-2021 برسد. از طرفی درخشش او موجب شد تا پورتو با پرداخت 4.73 میلیون یورو او را به خدمت گیرد و دوران باشکوه ستاره ایرانی در تیم پرافتخار پرتغالی آغاز گردد.

طارمی در پورتو با اینکه توانست در لحظه اول حضورش در این باشگاه پنالتی بگیرد ولی شروع خیلی خوبی نداشت و در ابتدای فصل نیمکت نشین پورتو شد. ستاره ایرانی اما با تلاش خود باعث شد تا سیستم بازی پورتو توسط کونسیسائو تغییر کند و سرمربی پورتو برای پیروزی به فکرِ آوردن طارمی در ترکیب تیمش بیافتد. کونسیسائو وقتی درخشش طارمی در تمرینات را دید به این فکر افتاد تا سیستم بازی پورتو به 2-4-4 تغییر پیدا کند و تیم پورتو با زوج «طارمی-مارگا» در مسابقات حاضر شود. از آن موقع ستاره ایرانی توانست درخشش خود را به منصه ظهور برساند و گلزنی‌های خود را در تیم پورتو آغاز کند. او تاکنون 37 بازی در کل مسابقات برای پورتو انجام داده و توانسته 15 گل و 12 پاس گل را به ثبت رساند. او در دیدار برگشت مقابل چلسی حاضر خواهد شد و امیدوار هستیم تا این بازیکن بتواند در مرحله یک چهارم نهایی برای پورتو گلزنی کند و بتواند دیدار نیمه نهایی مقابل لیورپول یا رئال مادرید را برگزار کند.

*امیر عابدزاده


دروازه‌بان ایرانی در حال دریافت جایزه بهترین بازیکن میدان

گلر ایرانی با اینکه تیمش در قعرجدول لیگ پرتغال قرار دارد ولی نمایش درخشانی در این تیم به اجرا گذاشته است.

او در ابتدای سال 99 توانست مهارهای درخشانی از خود در ماریتیمو به ثبت رساند و به دومین دروازه‌بان فصل پرتغال نام گیرد. در ابتدای فصل 2020-2021 نیز عابدزاده نمایش درخشانی از خود به اجرا گذاشت و توانست در هفته‌های ابتدایی به تیتر رسانه‌های پرتغالی بدل شود. او در هفته سوم مقابل یاران طارمی نمایشی شاهکار از خود به اجرا گذاشت و توانست عنوان مهارهفته و پس از آن عنوان بهترین دروازه‌بان ماه اکتبر را از آن خود کند. (در اینجا مهار زیبای عابدزاده را ببینید)

عملکرد درخشان عابدزاده در ادامه فصل نیز تداوم پیدا کرد و این دروازه‌بان ایرانی موفق شد در بازی‌هایی مثل دیدار با بوایشتا، ژیل ویسنته و ریوآوه نیز نمایشی زیبا از خود به ثبت رساند. او گرچه تیمش خوب بازی نمی‌کند ولی توانسته نمایشی زیبا در این فصل به ثبت رساند و به یکی از بازیکنان برتر تیم نام گیرد.

*علی علیپور

گلزن سابق پرسپولیس در سودای بدل شدن به گلزن برتر ماریتیمو به پرتغال رفت ولی نتوانست راه طارمی را طی کند. البته مصدومیت‌ها و مشکلات بدنی مهاجم ایرانی مزید بر علت شد و این بازیکن نتوانست مسیر خوبی در پرتغال داشته باشد.

علیپور در هفته هفتم در دقیقه 79 برای اولین بار به میدان رفت و تاکنون 16 بار و نزدیک به 466 دقیقه ( حدودا 5 بازی به صورت کامل) در ترکیب ماریتیمو قرار گرفته است. بازیکن ایرانی تاکنون نتوانسته نه گل بزند و نه پاس گل بدهد و باید دید در ادامه چه مسیر سپری خواهد کرد.

ماریتیمو اکنون با 21 امتیاز در رده هجدهم و قعرجدول لیگ پرتغال قرار گرفته و برای سقوط نکردن نیاز دارد در بازی‌های بعدی به برتری دست یابد. تاکنون 24 بازی در لیگ پرتغال انجام شده و تا پایان فصل 10 بازی باقی مانده است. آیا علیپور می‌تواند به همراه مهارهای عابدزاده مانع سقوط ماریتیمو به لیگ دسته دوم شود؟

*شهریار مغانلو


بازگشت مغانلو در ماه پایانی سال 99 به باشگاه پرسپولیس

بازیکنی که در ابتدای سال 99 در تیم پیکان گلزنی می‌کرد و توانست پس از دیاباته به گلزن برتر لیگ نام گیرد، در تابستان راهی لیگ پرتغال و باشگاه «سانتاکلارا» شد و مسیری جدید را برای خود ترسیم کرد. البته این مسیر برای او خوب پیش نرفت و در اواخر سال 99 به باشگاه پرسپولیس بازگشت تا برای سرخ پوشان و در خط تهاجمی گل محمدی به میدان برود.

مغانلو برای سانتاکلارا 13 بار به میدان رفت که جمع آن نزدیک به 546 دقیقه می‌شود. او در لیگ پرتغال نه در گلزنی و نه در پاس گلی آماری را به ثبت رساند ولی توانست در جام حذفی لیگ پرتغال در بازی مقابل موریرنسه گل برتری و صعود تیمش را به ثبت رساند. (در اینجا گل مغانلو را مشاهده کنید)

*جعفر سلمانی


سلمانی با درخشش در لیگ پرتغال توانست به ترکیب اصلی تیم ملی مقابل سوریه نیز برسد

وینگر چپ پورتیموننسه از هفته سیزدهم روی نیمکت تیم نشست و سرانجام توانست در هفته نوزدهم در حالی که از ابتدا در ترکیب قرار ‌می‌گرفت برای تیمش گلزنی کند. او مقابل ژیل ویسنته گل اول پورتیموننسه را به ثبت رسانید و پس از آن به یک تعویضی برای تیمش نام گرفت.

سلمانی تاکنون 8 بار در ترکیب تیمش قرار گرفته و توانسته در 207 دقیقه یک گل و یک پاس گل را به ثبت رساند. پورتیموننسه در جدول لیگ پرتغال تا هفته بیست و چهارم در رده سیزدهم قرار گرفته و باید دید در ادامه فصل و در سال 1400 چه نتیجه‌ای با بازیکن ایرانی خود خواهد گرفت.

نمایش درخشان جعفر سلمانی باعث شد تا در دیدار دوستانه تیم ملی ایران مقابل تیم ملی سوریه او از ابتدا در ترکیب اسکوچیچ قرار گیرد. 

*لیگ روسیه ؛ باز هم آزمون در صدرگلزنان لیگ برتر

*سردار آزمون

سردار آزمون فصل گذشته در کنار دزوبا، هم تیمی خود، با 17 گل به مقام آقای گلی لیگ روسیه رسید و توانست یک فصل درخشان در زنیت را به ثبت رساند.درخشش او باعث شد تا بسیاری از تیم‌های اروپایی که در لیگ‌های مطرح بازی می‌کنند برای خرید ستاره ایرانی دست به کار شوند ولی آزمون تصمیم گرفت تا در زنیت به فعالیت خود ادامه دهد.

فصل برای آزمون دوباره با درخشش آغاز شد و ستاره ایرانی توانست به گلزن اصلی تیمش در کنار دزوبا بدل شود. در این فصل آزمون 19 بار در لیگ روسیه برای زنیت به میدان رفته و توانسته 13 گل و 5 پاس گل را به ثبت رساند. او از ابتدای دی ماه تا انتهای بهمن سال 99 به علت مصدومیت از میادین دور ماند و همین عامل باعث شد تا در 4 بازی تیمش در لیگ حضور پیدا نکند. آزمون البته بازگشتی باشکوه داشت و توانست در هفته هفدهم لیگ برتر روسیه مقابل اورال هت‌تریک کند و 2 پاس گل در پیروزی زنیت به ثبت رساند. آزمون پس از این هت‌تریک باز هم برای زنیت درخشید و توانست در 6 بازی بعدی لیگ 4 گل در 4 دیدار به ثبت رساند.

آزمون اکنون در کنار دزوبا با 13 گل در صدر آقای گلی لیگ روسیه قرار دارد و در این فصل نیز سودای رسیدن به قهرمانی در روسیه و کسب آقای گلی را در سر دارد.

او از سوی سویا پیشنهادی جدی دریافت کرده و باید دید آیا تابستان، روسیه را به مقصد اسپانیا یا کشوری دیگر ترک می‌کند یا خیر.

*لیگ بلژیک ؛ درخشش قلی زاده و مهارهای بیرانوند در آنتورپ

*علیرضا بیرانوند


بیرانوند در کنار هم‌تیمی‌های خود در آنتورپ بلژیک

6 مرداد ماه 99، علیرضا بیرانوند  سرانجام پس از قهرمانی با پرسپولیس در لیگ برتر ایران راهی آنتورپ بلژیک شد و مسیری تازه را برای خود ترسیم کرد. دروازه‌بان ملی پوش ایرانی در ابتدای حضورش در بلژیک روزهای خوبی را تجربه نکرد و تا رسیدن به دروازه آنتورپ تمرین‌ها و روزهای سختی را پشت سر گذاشت. اما بیرانوند برای نشان دادن خودش به آنتورپ به یک شانس نیاز داشت که آن هم مصدومیت بوتز بود و این فرصت برای دروازه‌بان ایرانی فراهم شد. بیرانوند نیز از این فرصت نهایت استفاده را کرد و در مقابل تاتنهام در لیگ اروپا یک نمایش دیدنی به ثبت رسانید.

عملکرد بیرانوند مقابل تیم مورینیو در لیگ اروپا یک شاهکار تمام عیار بود و باعث شد تا رسانه‌های اروپایی با زبان تمجید از دروازه‌بان ایران صحبت کنند. آنتورپ با اینکه مقابل تاتنهام شکست خورد ولی با درخشش بیرانوند به تیتر اصلی رسانه‌ها بدل شد و همین عامل سبب شد تا بیرانوند در ترکیب اصلی تیم جای گیرد. 

بازی دوم بیرانوند اما خوب پیش نرفت و علیرضا اشتباهات زیادی را در بازی مقابل بروژ به ثبت رسانید و از بخت بد دوباره نیمکت نشین شد ولی بیرانوند تسلیم نشد و دوباره برای رسیدن به ترکیب اصلی تلاش کرد تا اینکه توانست به دروازه آنتورپ برسد. بیرانوند تاکنون 12 بار در ترکیب آنتورپ قرار گرفته و 4 بار کلین‌شیت کرده است. او در این تعداد بازی، البته 15 بار گل خورده ولی توانسته در دیدار مقابل مچلن مهار برتر هفته را از آن خود کند. بیرانوند پیش از مصدومیت مقابل گلاسکو رنجرز در لیگ اروپا بیشتر در ترکیب اصلی قرار داشت ولی بازی پایانی سال 99 را با نیمکت نشینی تمام کرد. حضور و تلاش او البته این امید را زنده نگاه می‌دارد که باز هم بیرانوند بتواند در ترکیب اصلی آنتورپ قرار گیرد. (در اینجا مهار برتر هفته را از بیرانوند مشاهده کنید)

*کاوه رضایی

رضایی در ابتدای فصل 2020-2021 نمایش خوبی برای شارلوا داشت و توانست تا هفته ششم در 5 بازی 5 گل برای تیمش به ثبت رساند. اما دوران افت مهاجم ایرانی در بلژیک آغاز شد و این بازیکن در ادامه فصل در 24 هفته بعدی تنها 17 بار به میدان رفت و توانست تنها 2 گل به ثبت رساند.

در آخرین خبری که رسانه‌های بلژیکی گزارش داده‌اند این است که کاوه رضایی در اندیشه بازگشت به بروژ است و می‌خواهد به تیم سابقش بازگردد.مهاجم ایرانی در این فصل در مجموع 26 بار در ترکیب شارلوا قرار گرفته و تنها توانسته 8 گل بزند و یک پاس گل به ثبت رساند. آیا سال 1400 برای ستاره گلزن ایرانی در بلژیک خوب پیش خواهد رفت؟

*علی قلی زاده 

دیگر بازیکن ایرانی شارلوا البته نمایش بهتری از رضایی داشت و توانست در تمامی بازی‌های تیمش حضور پیدا کند. علی قلی زاده در این فصل برای شارلوا 33 بار به میدان رفت و توانسته در 5 پست برای تیمش بازی کند. او از این تعداد بیشتر در پست وینگر و فول‌بک چپ بازی کرد ولی در برخی بازی‌ها حتی به عنوان بال راست نیز در زمین قرار گرفت. قلی زاده که به یکی از عناصر اصلی شارلوا بدل شده توانسته در 33 بازی، 7 گل و 7 پاس گل را به ثبت رساند و جزو بازیکنان موثر تیم نام گیرد.

*میلاد محمدی


خوشحالی محمدی پس از گلزنی برای خنت

فصل گذشته برای میلاد محمدی و خنت خوب پیش رفت و این تیم توانست با کسب 55 امتیاز پس از بروژ در رده دوم قرار گیرد و عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کند. البته این لیگ به دلیل کرونا نیمه کاره باقی ماند.

اما این فصل اوضاع برای خنت خوب پیش نرفت و میلاد محمدی نیز نتوانست آمار خوبی در تیم آشفته بلژیکی ثبت کند. آنها در راه یابی به لیگ قهرمانان اروپا مقابل دیناموکیف شکست خوردند و به لیگ اروپا رسیدند. در لیگ اروپا نیز خنت آماری فاجعه‌بار ثبت کرد و در پی آن نیز میلاد محمدی نمایش خوبی نداشت.

میلاد محمدی نیز در تیم آشفته خنت در این فصل 36 بار به میدان رفت و یک گل و 3 پاس گل را به ثبت رسانید. او گلی زیبا در بازی مقابل لون به ثمر رساند و باعث شد تا تیمش به پیروزی دست یابد. (در اینجا مشاهده کنید)

نمایش مدافع ایرانی به عملکرد خنت در این فصل بسیار وابسته بوده و باید دید آیا در ادامه مسیر اوضاع برای تیم بلژیکی بهتر می‌شود یا نایب قهرمان سال گذشته به این روند نزولی خود ادامه خواهد داد. در جدول لیگ بلژیک پس از 16 هفته کلوب بروژ با 34 امتیاز صدرنشین است و خنت با 24 امتیاز در رده هفتم قرار دارد.

*لیگ برتر انگلیس ؛ تداوم ناکامی برای علیرضا در جزیره

*علیرضا جهانبخش

ستاره ایرانی مثل فصل گذشته نتوانست در ترکیب گراهام پاتر جای ثابت خود را پیدا کند و سال 99 نیز برای جهانبخش خوب آغاز نشد. او با اینکه احساس می‌کرد گلش در دی ماه 98 می‌تواند باعث شود تا او بیشتر در ترکیب قرار گیرد ولی این اتفاق رخ نداد و فصل 2019-2020 با ناکامی برای علیرضا به پایان رسید. در ابتدای فصل 2020-2021  با اینکه همه اذعان داشتند که ستاره ایرانی راهی لیگ هلند می‌شود و مسیرش را دوباره در اردیویزه دنبال می‌کند ولی جهانبخش  تصمیم گرفت که در انگلیس بماند و برای قرار گرفتن در ترکیب برایتون بجنگد.

جهانبخش موفق هم بود و توانست فصل جدید در لیگ برتر انگلیس را خوب آغاز کند و در دیدار هفته سوم مقابل منچستریونایتد نمایش خوبی در 10 دقیقه پایانی از خود به اجرا گذارد. او مقابل شیاطین سرخ یک پاس گل داد و در دیدار دراماتیک منچستریونایتد و برایتون توانست عملکرد خوبی از خود به اجرا بگذارد ولی بدشانس بود و در دیدار بعدی در جام اتحادیه مقابل همین منچستریونایتد از ناحیه همسترینگ دچار آسیب دیدگی شد و بیش از یک ماه از میادین دور ماند. 

بازیکن ایرانی پس از بازگشت خود به لیست برایتون کمتر توانست در ترکیب گراهام پاتر قرار گیرد زیرا رقابت با بازیکنانی مثل تروزار، سولی مارچ، کونولی و حتی آدام لالانا کار را برای او سخت‌تر کرد. او پس از مصدومیت بیشتر به عنوان یار تعویضی در اواخر بازی توانست وارد میدان شود و همین علت سبب شد تا نتواند عملکرد خوب خود را دوباره به نمایش گذارد. کم بازی کردن او و قرار نگرفتن در ترکیب ثابت برایتون باعث شد تا جهانبخش سال 99 را با ناکامی به اتمام رساند. ناکامی که در فصل سوم برای ستاره ایرانی به ثبت رسیده و به نظر می‌رسد این اتفاق باعث شود تا ستاره برایتون در تابستان راهی تیمی دیگر شود. 

*لیگ دسته اول انگلیس ؛ تمام نگاه‌ها به سامان برای رسیدن به لیگ برتر 

*سامان قدوس

بیشتر بازیکنان برتر اروپا نیز وقتی از یک لیگ به لیگ متفاوت مثل انگلیس می‌روند متوجه تفاوت‌های آشکاری خواهند شد که یکی از آنها نیز ستاره ایرانی بود. البته محرومیت 4 ماهه قدوس مزید بر علت شد و بازیکن ایرانی خیلی دیر توانست به آمادگی دست یابد و در ترکیب برنتفورد خود را به نمایش گذارد. 

قدوس در دی ماه 99 نمایش درخشانی را در جام حذفی مقابل میدلزبرو به اجرا گذاشت و توانست با یک گل و یک پاس گل مهره اصلی تیمش در صعود به مرحله بعدی شود. از آنجا به بعد نگاه‌ها به قدوس تغییر کرد و این بازیکن بیشتر توانست در اندیشه‌های توماس فرانک قرار گیرد. 

قدوس در برنتفورد در مجموع 35 بار به میدان رفته که 31 بار آن یعنی در حدود 1196 دقیقه در «چمپیون‌شیپ» انگلیس رقم خورده است. او در تعداد بازی 4 گل و 3 پاس گل را به ثبت رسانده و باید دید در ادامه آیا می‌تواند نقش بزرگتری در صعود برنتفورد به جزیره ایفا کند یا خیر.

در لیگ دسته اول انگلیس برنتفورد شانسی جدی برای رسیدن به لیگ برتر انگلیس دارد و پس از 37 هفته با 68 امتیاز در رده چهارم قرار گرفته است. تیم‌های سوم تا ششم لیگ چمپیون‌شیب شانس صعود به جزیره را دارند. 

*لیگ یونان ؛ درخشش دوباره انصاری فرد در کشور اساطیری

*کریم انصاری فرد

رسانه‌های یونانی ستاره ایرانی را یک مهاجم زهردار و ماشین گلزنی آ.اک نامیدند زیرا انصاری فرد به شکل‌های متفاوت برای تیمش گلزنی کرد. او در 24 بازی در لیگ یونان 10 گل برای آ.اک به ثبت رسانده و در رده دوم جدول بهترین گلزنان یونان قرار دارد. 

البته اواخر سال 99 برای انصاری فرد خوب پیش نرفت و این بازیکن در فصل زمستان تنها 3 گل در 14 بازی به ثمر رساند و باید دید در ادامه ستاره ملی‌پوش ایرانی که در جام جهانی نیز برای کشورمان گلزنی کرده می‌تواند مسیر درخشش را طی کند؟

آ.اک آتن با 48 امتیاز در رده سوم قرار دارد و در تلاش است تا مثل امسال در لیگ اروپا شرکت کند.

*لیگ اوکراین ؛ ظهور گلزن گمنام ایرانی و احیای ستاره سابق استقلال

*شهاب زاهدی

ستاره گمنام ایرانی‌ها به دور حاشیه‌ها در لیگ اوکراین شروع به گلزنی کرد و توانست به گلزن اصلی این لیگ بدل شود. او در تیم المپیک دونستک دست به کار بزرگی زد و توانست به بهترین گلزن نیم‌فصل لیگ اوکراین نام گیرد. او در 11 بازی برای المپیک دونتسک 8 گل به ثمر رساند و پس از حاشیه‌های فراوان توانست در نیم فصل دوم به تیم زوریا لوهانسک اوکراین بپیوندد. 

اوضاع برای زاهدی در زوریا نیز با درخشش آغاز شد و این بازیکن توانست در اولین حضور ثابتش برای زوریا گلزنی کند. البته اواخر سال 99 با عدم گلزنی او به پایان رسید ولی به نظر می‌رسد این بازیکن می‌تواند با تداوم درخشش خود به ستاره برتر لیگ اوکراین نام گیرد. این بازیکن با 9 گل پشت سر سیگانکوف 10 گله در مقام دوم برترین گلزنان اوکراین قرار گرفته است. 

*اللهیار صیادمنش


ستاره ایرانی به بهترین بازیکن ماه از سوی نگاه هواداران انتخاب شد

بازیکن سابق استقلال تهران پس از یک دوره ناکامی در ترکیه و باشگاه استانبول‌اسپور راهی زوریا لوهانسک اوکراین شد. او در ترکیه در مجموع 14 بار در فصل به میدان رفت و تنها توانست یک گل به ثبت رساند. در اوکراین نیز شرایط برای صیادمنش خوب پیش نرفت ولی مهاجم جوان ایرانی توانست در اولین حضور ثابتش در زوریا برای تیمش گلزنی کند و باعث برد پرگل تیمش شود. 

گلزنی صیادمنش البته تداوم نداشت تا اینکه زمستان 99 آغاز شد و داستان سپید بازیکن ایرانی شکل گرفت. او از هفته سیزدهم تا هفته نوزدهم 7 هفته توانست 3 گل و 2 پاس گل را به ثبت رساند و به اعلام سایت فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار توانست بین بهترین بازیکنان زیر 20 سال قاره آسیا قرار گیرد.  او در ماه مارس و در انتهای سال 99 به بازیکن برتر ماه باشگاه بدل شد و توانست برای سومین بار متوالی این افتخار را از آن خود کند. 

زوریا لوهانسک اکنون در لیگ برتر اوکراین با 18 بازی و 32 امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد و می‌خواهد خود را به لیگ اروپا برساند. 

*لیگ هلند ؛ قوچی از خوش‌تیپ ترین لژیونر تا درخششی دوباره

*رضا قوچان نژاد

ستاره سابق تیم ملی ایران با اینکه کمتر در ترکیب زووله قرار می‌گیرد ولی وقتی وارد مسابقه می‌شود یک شاهکار رقم می‌زند.فصل کنونی برای قوچان نژاد خوب آغاز نشد ولی این بازیکن توانست در هفته سوم 2 گل مقابل اسپارتا به ثبت رساند. او در 5 بازی ابتدایی زووله در هر بازی بیش از 45 دقیقه بازی کرد و پس از آن نیمکت نشین شد. قوچان نژاد اگر بازی هم می‌آمد نمی‌توانست در گلزنی تیمش موثر واقع شود تا اینکه کار به مسابقه با ویلم رسید.

قوچان نژاد که راه گلزنی به ویلم را بهتر از هر کسی می‌داند پس از پوکر سال گذشته در این مسابقه در ابتدای زمستان 99 مقابل ویلم هت‌تریک کرد تا دوباره نامش بر سر زبان‌ها و رسانه‌های هلندی بیافتد.

قوچان نژاد مصاحبه کرد که اگر بتواند بیشتر در ترکیب زووله قرار گیرد بیشتر گلزنی خواهد کرد ولی با اینکه در دیدار مقابل هراکلس دوباره گل زد ولی به ترکیب اصلی نرسید.

در ماه‌های پایانی سال 99 نیز او 4 بار به صورت تعویضی وارد میدان شد و 3 بار نیز در کل بازی نیمکت نشین بود و اصلا نتوانست گلی به ثبت رساند.

باید دید سال آینده نیز قوچان نژاد که به خوش‌پوش‌ترین بازیکن هلند نیز لقب گرفته در تیم زووله خواهد بود یا مسیری دیگر را برای دیگر انتخاب خواهد کرد.

*لیگ دانمارک ؛ احیای عزت اللهی در اسکاندیناوی

*سعید عزت اللهی

فصل گذشته و پیش از دوران کرونا، عزت اللهی روزهای خوبی را در یوپن بلژیک طی نکرد و برای همین راه دانمارک را برای پیشرفت خود پیش گرفت تا دوباره به روزهای درخشان خود بازگردد. عزت اللهی در وایله بولدکلوب دانمارک به مهره اصلی تیم بدل شد و توانست در خط میانی روزهای درخشانی را سپری کند.

این هافبک ملی‌پوش در 22 هفته در 20 بازی در میدان حضور داشت و در تمامی مسابقات 90 دقیقه برای وایله بازی کرد. او توانست به عنوان هافبک وسط تیم 2 بار نیز گلزنی کند و نمایشی درخشان از خود به اجرا گذارد. 

*لیگ کرواسی ؛ بازگشت باشکوه زاگرب مقابل مورینیو بدون محرمی

*صادق محرمی

دیناموزاگرب در روزهای پایانی سال 99 در شب مصدومیت محرمی مقابل تاتنهام درخشان ظاهر شد و توانست با یک بازگشتی باشکوه یکی از جذاب‌ترین مسابقات لیگ اروپا را به ثبت رساند. محرمی در فصل 2020-2021 کمتر در ترکیب دیناموزاگرب قرار گرفت و در 17 هفته ابتدایی و قبل از مصدومیتش 11 بار در ترکیب تیم کروات قرار گرفت. در ابتدای بهمن ماه ولی محرمی از ناحیه عضلانی مصدوم شد و 8 بازی بعدی لیگ کرواسی را از دست داد و همچنین نتوانست تیمش را در لیگ اروپا همراهی کند.

*لیگ ترکیه ؛ مدافع ایرانی ترکیه را ترک خواهد کرد؟

*مجید حسینی

فصل کنونی برای حسینی به مانند اواخر فصل گذشته خوب پیش نرفت و این بازیکن در ابتدای فصل 2020-2021 نیز در 7 بازی ابتدایی لیگ ترکیه نیمکت نشین بود. حسینی در هفته هشتم 4 دقیقه فرصت کرد تا به زمین بیاید و پس از این نیز در 3 بازی لیگ نیمکت نشین شد.

حسینی در این فصل در مجموع بازی‌ها تنها 13 بازی و نزدیک به 417 دقیقه در ترکیب ترابزون اسپور قرار گرفت و اصلا نتوانست به مانند گذشته برای تیمش نمایش مثبتی داشته باشد.

او از تیم‌ آ.اک آتن پیشنهاد خوبی دریافت کرده و به نظر می‌رسد در آستانه رسیدن یونان باشد. باید دید آینده مدافع ملی پوش کشورمان چگونه رقم خواهد خورد.

*لیگ چین ؛ روزهای جدید پورعلی گنجی در شرق آسیا

*مرتضی پورعلی گنجی

مرتضی پورعلی گنجی در تابستان 2020 از العربی قطر راهی شنژن چین شد. او در لیگ چین توانسته تاکنون 6 بار در ترکیب قرار گیرد و یک گل نیز به ثبت رساند.لیگ جدید چین از تقریبا یک ماه دیگر آغاز می‌شود و مدافع ایرانی تصمیم دارد تا شروع پرقدرتی در فصل جدید این رقابت داشته باشد. او تقریبا با زندگی در این کشور عادت کرده و چند روز پیش نیز از غذاهای این کشور عکس انداخت و در فضای مجازی آن را منتشر کرد.

*لیگ ستارگان قطر ؛ درخشش ابراهیمی و تاثیرگذاری بالای خلیل زاده و محمدی

*شجاع خلیل زاده

خلیل زاده پس از قهرمانی با پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران راهی الریان قطر شد و توانست خیلی زود به ترکیب تیم دست یابد.

مدافع ایرانی از 15 هفته‌ای که در تیم الریان در لیگ ستارگان حضور داشت توانست 11 بار در میدان قرار گیرد و 2 بار گلزنی کند. گل او مقابل القطر توانست او را به تیم منتخب هفته لیگ ستارگان برساند. (در اینجا مشاهده کنید)

خلیل زاده 7 بار در پست دفاع وسط بازی کرده و 4 بار نیز در دفاع راست الریان به میدان رفته است. او به یکی از مهره‌های اصلی لوران بلان نام گرفته و به گفته هیئت مدیره سابق الریان یک وزنه در تیم بدل شده است.  

*علی کریمی

کریمی پس از اتمام لیگ ایران و کسب نایب قهرمانی در جام حذفی راهی لیگ قطر شد و به باشگاه قطر اس‌سی پیوست. او 7 هفته برای این تیم بازی کرد و در تمامی مسابقات 90 دقیقه در ترکیب حضور داشت. در پنجره زمستانی اما کریمی به صورت قرضی راهی الدحیل شد تا با این تیم در جام باشگاه‌های دنیا نیز حاضر شود. او در مقابل الاهلی مصر و اولسان هیوندای کره جنوبی در این رقابت به صورت ثابت بازی کرد.

در رقابت‌های لیگ ستارگان نیز کریمی در 7 هفته متوالی در ترکیب الدحیل قرار گرفت و میانه میدان را در اختیار گرفت. البته او توانست در سال 99 با گل زیبای خود مقابل پاختار با پیراهن استقلال به نامزد بهترین گل لیگ قهرمانان آسیا نام گیرد.  

*روزبه چشمی

چشمی نیز دیگر بازیکن استقلال بود که در این فصل به لیگ ستارگان قطر پیوست و راهی ام صلال شد. مدافع ایرانی از ابتدا در ترکیب ام صلال قرار گرفت و توانست در 16 هفته در 15 مسابقه در میدان قرار گیرد و در تمامی مسابقات به صورت کامل برای تیم قطری بازی کند.  

چشمی در دیدار مقابل السد توانست تک گل ام صلال در شب باخت 3 بر یک مقابل شاگردان ژاوی را به ثبت رساند.

ام صلال اکنون با 15 امتیاز در رده دهم جدول 12 تیمی لیگ ستارگان قرار دارد و باید تمام تلاش خود را بکند تا به دسته پایین‌تر سقوط کند. تیم الخور با 14 امتیاز و الخریطیات با 9 امتیاز در جایگاه یازدهم و دوازدهم لیگ ستارگان قرار دارند.

*مهرداد محمدی

وینگر چپ پای ایرانی که فصل گذشته در لیگ پرتغال نمایش خوبی داشت ولی همراه با تیم «دپورتیوو آوس» به دسته دوم لیگ پرتغال سقوط کرد راهی لیگ ستارگان قطر شد تا برای العربی بازی کند. محمدی در فصل 2020-2021 توانست به یکی از مهره‌های اصلی العربی بدل شود و به یکی از گلزنان برتر تیم نام گیرد. او در 19 هفته 17 بار به میدان رفته که نتیجه آن 7 گل و 2 پاس گل بوده است. او در بازی مقابل الوکره توانست تک گل پیروزی بخش الاهلی را به ثبت رساند و به تیم منتخب هفته نیز راه پیدا کند.محمدی در جام حذفی قطر نیز برای العربی مقابل الاهلی و ام صلال گلزنی کرد.

*پژمان منتظری

الخریطیات اکنون در حالی گزینه اصلی سقوط به دسته پایین تر لیگ ستارگان قطر به شمار می‌رود که در ترکیب خود پژمان منتظری را دارد. این بازیکن در فصل 2020-2021 برای الخریطیات در 19 هفته توانست در 14 دیدار برای تیمش به میدان برود. این تیم با 9 امتیاز در قعر جدول لیگ ستارگان قطر قرار دارد و باید دید آیا از محل سقوط بیرون می‌آید یا خیر.

* رامین رضاییان

رضاییان فصل گذشته در ترکیب الشحانیه عملکرد مثبتی از خود به اجرا گذاشت و همین عامل سبب شد تا الدحیل برای جذب او اقدام کند. مدافع راست ایرانی در تیم الدحیل با اینکه در 11 هفته برای الدحیل 10 بار در ترکیب قرار گرفت و توانست 2 گل به  ثبت رساند در زمستان به صورت قرضی راهی السیلیه شد. رضاییان در باشگاه السیلیه تاکنون 8 بازی به ثبت رسانده و در تمامی مسابقات توانسته 90 دقیقه در ترکیب قرار گیرد. او در بازی مقابل الخور در هفته هفدهم گل تساوی بخش السیلیه را به ثبت رساند.

او در لیگ قهرمانان آسیا مقابل شارجه برای الدحیل ضربه آزادی دیدنی به ثبت رسانید و توانست به بهترین ضربه آزاد لیگ قهرمانان اروپا لقب گیرد.

*امید ابراهیمی

ستاره ایرانی الاهلی جزو بهترین لژیونرهای کشورمان در لیگ ستارگان قطر در سال 99 بود. ابراهیمی به یک مهره تاثیرگذار در تیم العربی بدل شد و از ابتدا به یکی از بهترین بازیکنان تیمش لقب گرفت. او در ابتدای لیگ ستارگان مورد تمجید سرمربی خود قرار گرفت و با درخشش با پیراهن العربی توانست در هفته‌های دوم، نهم، هجدهم و نوزدهم در تیم منتخب هفته ستارگان قرار گیرد. 

ابراهیمی در 19 هفته در تمامی مسابقات به صورت کامل برای الاهلی به میدان رفت و در مجموع 24 بازی توانست آمار 2 گل و یک پاس گل را به ثبت رساند.

در این گزارش سعی داشتیم به بررسی جزئی لژیونرهای ایران در سال 99 بپردازیم و امیدواریم که روند رو به رشد بازیکنانی ایرانی در لیگ‌های متفاوت تداوم یابد و این درخشش باعث پیشرفت فوتبال کشورمان شود. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بهترین لژیونرهای سال 99 مرور سال 99 مهدی طارمی سردار آزمون علیرضا بیرانوند علی علیپور امیرعابدزاده امید ابراهیمی شهریار مغانلو جعفر سلمانی کاوه رضایی علی قلی زاده میلاد محمدی مهرداد محمدی علیرضا جهانبخش سامان قدوس کریم انصاری فرد شهاب زاهدی الله یار صیادمنش رضا قوچان نژاد سعید عزت اللهی صادق محرمی مجید حسینی مرتضی پورعلی گنجی شجاع خلیل زاده علی کریمی روزبه چشمی پژمان منتظری رامین رضاییان خود به اجرا گذاشت ابتدای فصل 2020 2021 لیگ قهرمانان اروپا باید دید در ادامه تمامی مسابقات بار به میدان رفت ثبت رساند ثبت رساند دروازه بان ایران لیگ ستارگان قطر آن خود توانست در هفته خوب پیش نرفت بهترین بازیکن بازیکن ایرانی بازی مقابل ترکیب قرار لیگ پرتغال ثبت رسانید میدان رفته امتیاز در رده ستاره ایرانی مدافع ایرانی نمایش درخشان رفت و توانست لیگ اروپا بار در ترکیب پایانی سال 99 میلاد محمدی لیگ اوکراین مشاهده کنید قرار گیرد قرار گرفت لیگ برتر جام حذفی نیمکت نشین مهدی طارمی ترکیب اصلی یک پاس گل نمایش خوبی انصاری فرد قوچان نژاد باعث شد لیگ روسیه ترکیب تیم برای تیمش عزت اللهی خلیل زاده فصل گذشته او در لیگ آغاز شد راهی لیگ نام گیرد اصلی تیم دست یابد جدول لیگ قلی زاده برای تیم رسانه ها بدل شد ملی پوش ام صلال بازی ها تیم ملی آقای گل بدل شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینتری شدن مهدی طارمی در سال حسرت آسیایی؛ لژیونر پلاس

مهدی طارمی امسال قراردادش را با اینتر نهایی کرد و در پایان فصل راهی این تیم می شود

طرفداری | مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو، در سومین فصل حضورش در این تیم، عملکردی ناهموار داشت و با ایران هم در مسابقات جام ملت های آسیا موفق نبود.

طارمی در لیگ برتر پرتغال، در 26 هفته، 17 بار در لیست پورتو قرار گرفته که 13 بار در ترکیب اصلی و 3 بار به عنوان یار تعویضی به میدان رفته است. او 9 بار هم از لیست پورتو خط خورد که 4 بار به دلیل حضور در تیم ملی و جام ملت‌های آسیا و 5 بار به دلیل مصدومیت یا نظر سرمربی بوده است.

طارمی در 16 بازی لیگ، 3 گل به ثمر رسانده و 1 پاس گل داده است. او همچنین 3 کارت زرد دریافت کرده که باعث محرومیت او در یک بازی شده است. مجموع دقایق بازی طارمی در لیگ پرتغال 1190 دقیقه است.

عملکرد طارمی در لیگ قهرمانان اروپا بهتر از لیگ پرتغال بوده است. او در 7 بازی از 8 بازی پورتو به میدان رفته و 2 گل و 2 پاس گل ثبت کرده است. طارمی دیدار رفت برابر آرسنال در مرحله یک هشتم نهایی را به دلیل مصدومیت از دست داد و در مجموع 546 دقیقه در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده است.

به طور کلی، طارمی در این فصل نتوانسته به طور کامل انتظارات را برآورده کند. با این حال، اینترمیلان با عقد قراردادی این مهاجم را در پایان فصل بر عهده خواهد گرفتو باید دید این انتقال آزاد تا چه اندازه برای طارمی مثمرثمر است.

مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو، در جام ملت‌های آسیا 2023 هم عملکردی پرفراز و نشیب داشت.

طارمی در این رقابت‌ها در 5 بازی برای ایران به میدان رفت و 3 گل به ثمر رساند. او در بازی مقابل امارات 2 گل و در بازی مقابل سوریه 1 گل به ثمر رساند. با این حال، طارمی در بازی‌ حساس مقابل ژاپن غایب بود اما در بازی با قطر بازگشت و نتوانست انتظارات کادرفنی را برآورده کند.

طارمی در این رقابت‌ها 2 بار کارت زرد دریافت کرد و در بازی مقابل سوریه از زمین بازی اخراج شد. این اتفاق باعث شد تا او بازی یک چهارم نهایی مقابل ژاپن را از دست بدهد.

در مجموع، عملکرد طارمی در جام ملت‌های آسیا 2023 رضایت‌بخش نبود. او نتوانست در قامت ستاره و گلزن اول ایران در این رقابت‌ها بدرخشد و ناکامی در رسیدن به عنوان قهرمانی، نقطه تاریکی در کارنامه او در این جام بود.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • سامان قدوس و فصلی که می‌توانست بهتر از این رقم بخورد | لژیونر پلاس
  • دغدغه فراز: بازکردن قفل پای ریکانی و علی یوسف
  • طارمی- آزمون و حالا قایدی: چه خط حمله‌ای!
  • نگاهی به عملکرد درخشان لامین یامال در دیدار اسپانیا و برزیل / فیلم
  • اینتری شدن مهدی طارمی در سال حسرت آسیایی؛ لژیونر پلاس
  • قایدی در دل طارمی و آزمون جای می‌گیرد!
  • فریاد شادی حصار در پُرگل‌ترین بازی آسیا(عکس)
  • مهدی قایدی بهترین شد
  • گلزنی ستاره ازبک پرسپولیس مقابل هنگ کنگ
  • بایرلورکوزن برای ویکتور بونیفیس قیمت تعیین کرد: دست کم 55 میلیون یورو!