Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@08:26:48 GMT

رئیس جمهور ونزوئلا: غرب به واکسن روسی حسادت می کند

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۸۷۲۵

رئیس جمهور ونزوئلا: غرب به واکسن روسی حسادت می کند

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا دلیل حمله کشورهای غربی به واکسن روسی«اسبوتنیک V» ضد کرونا را حسادت این کشورها به روسیه دانست.

مادورو در یک سخنرانی گفت: به دلیل حسادت به روسیه به این کشور حمله می شود زیرا روسیه در زمانی بسیار سریع واکسن را تولید کرد و این واکسن قوی ترین و امن ترین واکسن در جهان است و همه کشورهای غربی به جای آن که  آغوش خود را به روی روسیه را باز کنند و واکسن را تولید کنند به دلیل حسادت شان به روسیه به این کشور حمله می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مادورو از روسیه به دلیل صادر کردن واکسن ضد کرونای اسبوتنیک V به ونزوئلا تشکر کرد.

ونزوئلا سه محموله از واکسن روسی را که در بیش از 50 کشور برای استفاده ثبت شده است، دریافت کرده است.

پیش از این مجله علمی«لانست»کارایی واکسن روسی را 91.6 درصد اعلام کرد.

در همین حال، اتریش روز سه شنبه اعلام کرد که در حال مذاکره با روسیه برای خرید یک میلیون دوز واکسن کرونای «اسپوتنیک وی» است.

خبرگزاری رسمی اتریش (آپا) با اعلام این خبر به نقل از «سباستین کورتس» صدر اعظم جوان این کشور اعلام کرد که با نهایی شدن سفارش خرید واکسن از روسیه امکان واکسینه کردن پانصد هزار نفر از شهروندان اتریشی از ماه آوریل به بعد فراهم می‌شود.

از سوی دیگر دفتر صدراعظم اتریش نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید این خبر یادآور شد که ۳۰۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک وی بر اساس سفارش خرید داده شده در ماه آوریل تحویل کشور می‌شود و در ماه مه و ابتدای ماه ژوئن نیز به ترتیب ۵۰۰ و ۲۰۰ هزار دوز دیگر از این واکسن دریافت خواهد شد.

آقای کورتس تاکید کرده که اگر کشورش یک میلیون دوز واکسن دیگر مضاف بر آنچه قرار است به زودی تحویل این کشور شود خریداری کند امکان بازگشت هرچه سریعتر زندگی در اتریش به روال معمول و نجات جان شمار زیادی از شهروندان این کشور فراهم می‌شود و خطر نابودی فرصت‌های شغلی و به تعطیلی کشیده شدن بسیاری از کسب و کارها از بین می‌رود.

دفتر صدراعظم اتریش به خبرگزاری آپا گفته است که توافقنامه‌ای در زمینه عدم افشای اسناد محرمانه در این خصوص میان دو کشور امضا شده است.

گفتنی است که واکسن روسی «اسپوتنیک وی» همچنان از سوی آژانس دارویی اروپا در دست بررسی و ارزیابی است و هنوز مجوز رسمی استفاده از آن در اتحادیه اروپا صادر نشده است.

این در حالی است که مجارستان برغم عدم دریافت چراغ سبز آژانس دارویی اروپا واکسینه کردن شهروندانش با این واکسن روسی را آغاز کرده و برخی دیگر از اعضای اتحادیه نظیر اسلوواکی و جمهوری نیز در حال انجام مذاکرات برای تامین واکسن مورد نیاز خود از خارج اتحادیه اروپا هستند.

صندوق ثروت ملی روسیه اعلام کرده که واکسن اسپوتنیک وی مجوز استفاده در ۵۸ کشور جهان را دریافت کرده؛ این در حالی است که برخی کشورهای اروپایی مسکو را به استفاده از این واکسن به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف ژئوپولیتیک متهم می‌کنند.

سباستین کورتس روز سه‌شنبه تاکید کرد که «نبایست در این میان هیچ مرز ژئوپولیتیکی وجود داشته باشد و تنها چیزی که باید مهم تلقی شود موثر و بی خطر بودن واکسن است.»

صدراعظم اتریش پیش‌تر در جریان مکالمه تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از احتمال خرید واکسن اسپوتنیک وی توسط کشورش سخن به میان آورده بود.

دولت‌های غربی پس از آنکه روسیه ماه اوت گذشته بدون آنکه منتظر نتایج آزمایش‌های بالینی تکمیلی بماند مجوز استفاده از واکسن اسپوتنیک وی را صادر کرد نسبت به کارایی این واکسن ابراز شک و تردید کردند.

این تردید اما تا حدود زیادی پس از انتشار گزارشی در مجله پزشکی لنست در ماه فوریه گذشته که حکایت از تاثیر ۹۲ درصدی واکسن اسپوتنیک برای مقابله با بیماری کووید۱۹ داشت، کم‌رنگ‌تر شد.

سباستین کورتس، صدراعظم اتریش اوایل ماه جاری میلادی اتحادیه اروپا را به دلیل روند تامین واکسن و نحوه اجرای برنامه واکسیناسیون مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد که واکسن‌های تهیه شده به صورتی نابرابر در میان کشورها توزیع می‌شود.

اتریش در حالی به زودی محموله‌های واکسن اسپوتنیک را دریافت می‌کند که در اسلوواکی تصمیم برای خرید واکسن روسی توسط نخست وزیر بدون تایید احزاب ائتلافی منجر به فروپاشی دولت این کشور به ریاست ایگور ماتوویج شد.

از سوی دیگر،«ایگور ماتوویچ» نخست وزیر اسلواکی روز یکشنبه اعلام کرد که برای پایان بخشیدن به بحران سیاسی بر سر معامله محرمانه خرید واکسن روسی کرونا از مقام خود کناره گیری می کند.

نخست وزیر اسلواکی گفت که به «ادوارد هگر» وزیر دارایی و هم حزبی خود پیشنهاد کرده است که نخست وزیر بعدی باشد. ایگور ماتوویچ افزود که در نظر دارد در دولت ادوارد هگر جانشین او در مقام وزیر دارایی شود.

ادوارد هگر نیز اعلام کرد که رایزنی های خود برای تشکیل دولت بعدی را فورا آغاز خواهد کرد. او افزود که در نظر دارد روز دوشنبه با زوزانا چاپوتووا، رئیس جمهوری اسلواکی دیدار کند.

بحران سیاسی در اسلواکی سه هفته پیش به دنبال معامله محرمانه دولت ایگور ماتوویچ برای خرید دو میلیون دوز از واکسن روسی «اسپوتنیک وی» آغاز شد. این در حالی است که اتحادیه اروپا هنوز واکسن روسی «اسپوتنیک وی» را تائید نکرده است. اسلواکی یکی از ۲۷ عضو اتحادیه اروپا است.

به دنبال افشای معامله محرمانه دولت برای خرید واکسن «اسپوتنیک وی» احزاب «آزادی و همبستگی» و «برای مردم» به عنوان شرکای حزب «جنبش مردم عادی» در دولت ائتلافی خواستار استعفای ایگور ماتوویچ از نخست وزیری شدند.

احزاب «آزادی و همبستگی» و «برای مردم» طی ماههای گذشته بارها با حزب «جنبش مردم عادی» بر سر نحوه مقابله با همه گیری بیماری «کووید ۱۹» اختلاف نظر پیدا کرده بودند.

ایگور ماتوویچ تاکنون از خرید دو میلیون دوز از واکسن روسی «اسپوتنیک وی» به عنوان عامل تسریع کارزار واکسیناسیون در کشورش دفاع می کرد. او در نهایت شرط خود برای کناره گیری از ریاست دولت را استعفای رهبر حزب «آزادی و همبستگی» از وزات اقتصاد و کناره گیری وزیر دادگستری از حزب «برای مردم» عنوان کرد. هر دو وزیر طی روزهای گذشته از مقام خود کناره گیری کردند تا زمینه استعفای ایگور ماتوویچ فراهم شود.

تاکنون حدود ۹۵۰۰ نفر بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در اسلواکی که بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد جان خود را از دست داده اند.

 


 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 نیکلاس مادورو اسپوتنیک وی واکسن روسی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اهمیت همکاری‌های مسکو و باکو در این زمینه، از همه کشورها دعوت کرد تا در گسترش هرچه بیشتر کریدور حمل و نقل شمال-جنوب مشارکت داشته باشند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از همه کشورها دعوت کرد تا کریدور حمل و نقل شمال-جنوب را توسعه دهند.

پوتین در دیدار با سازندگان و کارگران کهنه‌کار بزرگراه اصلی بایکال- آمور، به همراه الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان که در مسکو بسر می‌برد، به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سالگرد آغاز ساخت آن، تاکید کرد: یکی دیگر از زمینه های همکاری‌های سازنده بین روسیه و آذربایجان امروز با مقیاس و اهمیت تاریخی این بزرگراه مطابقت دارد. صحبت بر سر توسعه کریدور حمل و نقل شمال-جنوب است که در واقع دریای شمال روسیه را به خلیج فارس متصل می‌کند.

وی تاکید کرد: کریدور شمال-جنوب باید به نمونه‌ای از همکاری‌های گسترده بین المللی تبدیل شود. صحبت بر سر شکل گیری مسیرهای لجستیکی جدید برای توسعه اقتصادی و اجتماعی شتابان کشورهای منطقه اوراسیا و جنوب جهانی است که برای همه اهمیت دارد. رئیس جمهور تاکید کرد که مسکو از همه کشورهای علاقه مند برای مشارکت در این پروژه دعوت به همکاری می‌کند. 

پوتین بزرگراه اصلی بایکال- آمور را جاده آینده نامید و یادآور شد که این مسیر  تجسم کار عظیم و شجاعت 2 میلیون جوان بسیار کوشا از سراسر جمهوری‌های اتحاد جماهیر شوروی است که پروژه‌ای به معنای واقعی کلمه منحصر به فرد را انجام دادند که در تاریخ جهان مشابهی نداشت.

در بحث مربوط به اهمیت کریدور شمال-جنوب برای روسیه، کارشناسان به این نکته اشاره می‌کنند که در اوایل دهه 2000، غرب متوجه شد که این کریدور روسیه را از مسیرهای اطراف اروپا و در امتداد کانال سوئز مستقل خواهد کرد و می تواند چهره  تجارت جهانی را به ضرر کشورهای غربی تغییر دهد. در این راستا، طی 22 سال گذشته، غرب هر کاری که ممکن بوده را برای تضعیف کریدور حمل و نقل بین المللی انجام داده است: جنگی را در افغانستان به راه انداخت، درگیری فلسطین و اسرائیل را سازماندهی کرد و حتی ایران و پاکستان را به داخل آن کشاند تا بتواند از توسعه این کریدور جلوگیری کند.

اهمیت کریدور شمال-جنوب برای ارمنستان، ایران، هند و روسیهبایرام اف: کریدور شمال-جنوب با مشارکت روسیه، ایران و آذربایجان به نفع همه منطقه استتاکید روسیه بر اجرای کریدور شمال-جنوب به عنوان اولویت اول حمل و نقل این کشور

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • چرا بغل کردن مادر رئیس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت، سید حسین داشت؟
  • زلنسکی و احتمال مذاکره با روسیه!
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا / تاراج منابع نفتی توسط مدیران حکومتی
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا
  • دردسر تازه روسیه برای یک کشور اروپایی
  • واکنش کرملین به لایحه ضد‌روسی مجلس نمایندگان آمریکا
  • اعلام آمادگی صدر اعظم آلمان برای مذاکره با پوتین