Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@17:22:57 GMT

باید نسبت به احتمال احیای مجدد داعش حساس بود

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۸۸۰۶

باید نسبت به احتمال احیای مجدد داعش حساس بود

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، پنجمین دوره کنفرانس بروکسل با عنوان «حمایت از آینده سوریه و منطقه» در تاریخ 10 فروردین ماه به صورت مجازی برگزار شد و غلامحسین دهقانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد اتحادیه اروپا و بلژیک، در این کنفرانس سخنرانی کرد.

نماینده کشورمان در این نشست سخنان خود را با بیان این موضوع که بحران سوریه، دهمین سال خود را سپری کرده است، آغاز کرد و گفت: این امر نشانگر این واقعیت تلخ است که جامعه جهانی هیچ اراده واقعی برای حل این بحران بر مبنای حقوق بین الملل به ویژه احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقانی با اعلام اینکه از آغاز بحران سوریه، ایران همواره از راه حلهای سیاسی حمایت کرده است، اظهار کرد: ایران با همکاری روسیه و ترکیه مبدع روند« آستانه » با هدف پایان دادن به عملیات نظامی و یافتن راه حل سیاسی بوده است. کمیته قانون اساسی نیز به عنوان بستری برای گفت و گوهای سوری-سوری ایجاد شد که ایران همواره از این کمیته حمایت کرده است.

سفیر ایران در بروکسل، همچنین افزود: با انتقال بحران سوریه از مرحله نظامی به سیاسی، جامعه بین المللی وظیفه تسهیل این انتقال را دارد و در این برهه حساس، باید نسبت به احتمال احیای مجدد داعش و ظهور سایر گروههای تروریستی تکفیری حساس بود.

وی با اشاره به موضوع پناهندگان سوری، تاکید کرد: بازگشت امن پناهندگان در عین حفظ کرامت انسانی آنها و بدون استفاده ابزاری از آنها برای برای دریافت امتیازات سیاسی از اهمیت بالایی برخوردار است. اما نباید برخی کشورها با سوء استفاده از موضوع باز سازی سوریه و بازگشت آوارگان بدنبال گرفتن امتیازات سیاسی باشند.

نماینده کشورمان با اشاره به همه گیری کرونا در جهان، گفت : سوریه به صورت همزمان با دو فاجعه جنگ و ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند و این شرایط اهمیت بازسازی و کمکهای بشردوستانه به مردم سوریه را دوچندان می کند.

دهقانی در پایان افزود : اعمال تحریمهای یکجانبه خلاف حقوق بین الملل بوده و فقط درد و رنج مردم جنگ زده سوریه را در این شرایط افزایش می دهد. وظیفه سایر کشورهاست که به دور از اقدامات فرصت طلبانه ای همچون تشویق دمشق به مشارکت سیاسی از یکسو و همزمان اعمال تحریمها؛ امکان دهند مردم سوریه بدون هرگونه مداخله خارجی برای آینده کشور خود تصمیم بگیرند و به بحران این کشور خاتمه دهند.

بر اساس این گزارش، در این نشست مقامات تعداد زیادی از کشور جهان و منطقه در سطح معاونین نخست وزیر، وزیران امور خارجه و مقامات سازمانهای بین المللی مواضع خود درباره سوریه را اعلام کردند .

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان نوروز 1400 تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها سند همکاری 25 ساله ایران و چین سفیر ایران اتحادیه اروپا کنفرانس بروکسل داعش گروه های تکفیری اعمال ماه شعبان نوروز 1400 تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها سند همکاری 25 ساله ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۸۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجو و دانشگاه باید دارای هوش و تحلیل سیاسی باشد

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: محیط دانشگاهی باید شاداب‌تر و انعطاف‌پذیرتر باشد؛ آن گونه که رهبری عزیزمان اعلام کردند که دانشجویان باید تحلیل سیاسی داشته باشند و بتوانند در بزنگاه‌ها، نسبت به مسائل مهم جامعه واکنش نشان دهند.   

علیرضا کلانترمهرجردی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان اظهار کرد: مطابق سال‌های گذشته در ایام ماه مبارک رمضان شاهد این دیدار با دانشجویان بودیم، در این فرصت و فرصت ها جهت‌گیری‌های حرکت دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی در بیانات رهبری انقلاب اسلامی عنوان می‌شود. 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به حضور منتخبی از تشکل‌های دانشجویی تصریح کرد: دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در این جلسات به‌صورت بی‌پروا و مستقیم موضوعات مختلفی از قبیل مسائل داخلی و بین‌المللی مطرح می‌کنند، ایجاد فضای نقد برای دانشجویان، نشان می‌دهد که رهبر انقلاب برای دانشجویان ارزش فراوانی قائل هستند. 

وی افزود: امسال باتوجه‌به تحولات منطقه و، مسائل داخلی و تغییرات اجتماعی، دیدار متمایزتر با دیدارهای گذشته بود، در محتوای سخن نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی آمادگی خود را برای اعزام به غزه اعلام کردند و صحنه‌های جالبی از نحوه ارتباط و تعامل میان دانشجویان و رهبری را شاهد بودیم. کنش و واکنش های احساسی و عاطفی با زبان و صورتی جدید تر خودنمایی می‌کرد. 

مهرجردی با اشاره به اینکه در این جلسه موضوعات داخلی نیز مطرح شد، عنوان کرد: مشکلات معیشتی مردم و تورم از موضوعات پرتکرار دانشجویان در دیدار با رهبری بود و خوشبختانه با ارائه نقدهای کارشناسانه، فضایی مناسبی برای تعامل شکل‌گرفته بود. این جنس دیدارها می‌تواند بسیار کمک‌کننده برای تشکل‌های دانشجویی باشد تا با استفاده از این تریبون، به شکلی آزاد اندیشانه مسائل و معضلات اجتماعی را مطرح کنند. 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری با چاشنی انتقادی تر از تشکل‌های دانشجویی مطرح شد تا بتوانند مسیر خود را در آینده ترسیم کنند، اظهار کرد: انتقاد پدرانه و مشفقانه از سوی معظم له در چندین سال اخیر شاهد بوده ایم و زبان و کنش دانشجو منعکس‌کننده فضای ذهنی و اجتماعی اوست؛ بنابراین دانشجویان باید بپذیرند که نسبت به محیط  خود مسئولیت دارند و انتظار می‌رود که نسبت به محیط دانشگاه و عناصر و مولفه های فرهنگ دانشگاهی حساس باشند. 

وی افزود: محیط دانشگاهی باید شاداب‌تر و انعطاف‌پذیرتر باشد آن گونه که مقام معظم رهبری اعلام کردند که دانشگاه و دانشجویان باید هوش و تحلیل سیاسی داشته باشند و بتوانند در بزنگاه‌ها نسبت به مسائل مهم جامعه واکنش نشان دادند. 

کلانترمهرجردی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مطالبات انقلاب اسلامی شعار عدالت‌گستری آن در جامعه و رسیدگی به مستضعفان بود، اظهار کرد: این شعار پس از پیروزی انقلاب محقق شد و خصوصاً در عرصه اقتصادی شاهد افزایش عدالت نسبت به دوران طاغوت بودیم، باتوجه‌به حجم چالش و مشکلات اقتصادی، قطعاً این عدالت در بخش اقتصادی می‌توانست بهتر باشد و هرچند که این عدالت را در بخش اجتماعی شاهد هستیم و اما کاستی در بخش عدالت اقتصادی باعث افزایش دغدغه مقام معظم رهبری به این موضوع شده است. 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه قطعاً شرایط کشور می‌طلبد که  مسولان توجه ویژه‌ای به دغدغه‌های رهبری داشته باشد، عنوان کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم اهتمام فراوانی را در خصوص اقتصاد و عدالت‌گستری داشته؛ اما باید اذعان کرد که نسبت به مطالبه رهبری عقب هستیم و امیدوارم با تلاش و عزم ملی و مشارکت، تمام ظرفیت‌های دولت و حاکمیت نسبت به عدالت‌گستری بیشتر از گذشته اعمال شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احتمال برگزاری حساس‌ترین دربی تاریخ پایتخت!
  • نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند حتی معاونین و مشاورین؛ دچار بحران فکری شده اند
  • سفارت این کشور در تهران بازگشایی می‌شود
  • سفارت هلند در تهران بازگشایی می‌شود
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • فعلا خبری از بارش‌های چشمگیر در کرمانشاه نیست/ رشد ۱۶ درصدی بارش‌ها
  • مهاجری خطاب به زیدآبادی: باید وحدت ملی برابر اسرائیل حفظ شود /فعلا دندان سر جگر بگذارید تا از این مرحله عبور کنیم
  • هشدار نسبت به احتمال شیوع تب کریمه کنگو
  • احتمال تمدید مجدد لغو پرواز‌های مهرآباد | وضعیت پرواز‌ها مشخص نیست
  • دانشجو و دانشگاه باید دارای هوش و تحلیل سیاسی باشد