Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@10:46:13 GMT

جامعه جهانی اراده‌ای برای حل بحران سوریه ندارد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۸۹۲۴

جامعه جهانی اراده‌ای برای حل بحران سوریه ندارد

سفیر ایران در بروکسل با بیان اینکه نباید برخی کشورها با سوءاستفاده از موضوع بازسازی سوریه به دنبال گرفتن امتیازات سیاسی باشند، گفت: جامعه جهانی هیچ اراده واقعی برای حل این بحران ندارد.

به گزارش مشرق، پنجمین نشست کنفرانس بروکسل با عنوان «حمایت از آینده سوریه و منطقه» دهم فروردین ماه به صورت مجازی برگزار شد و «غلامحسین دهقانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد اتحادیه اروپا و بلژیک، در این کنفرانس سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

درخواست فرستاده سازمان ملل برای کاهش تحریم‌های غرب علیه سوریه

نماینده کشورمان با بیان اینکه بحران سوریه دهمین سال خود را سپری کرده،گفت: این امر نشانگر این واقعیت تلخ است که جامعه جهانی هیچ اراده واقعی برای حل این بحران بر مبنای حقوق بین‌الملل به ویژه احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه ندارد.

دهقانی با اعلام اینکه از آغاز بحران سوریه، ایران همواره از راه حل‌های سیاسی حمایت کرده، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با همکاری روسیه و ترکیه مبدع روند آستانه با هدف پایان دادن به عملیات نظامی و یافتن راه حل سیاسی بوده است.

وی افزود: کمیته قانون اساسی نیز به عنوان بستری برای گفت‌وگوهای سوری - سوری ایجاد شد که ایران همواره از این کمیته حمایت کرده است.

سفیر ایران در بروکسل، همچنین افزود: با انتقال بحران سوریه از مرحله نظامی به سیاسی، جامعه بین‌المللی وظیفه تسهیل این انتقال را دارد و در این برهه حساس، باید نسبت به احتمال احیای مجدد داعش و ظهور سایر گروه‌های تروریستی تکفیری حساس بود.

دهقانی با اشاره به موضوع پناهندگان سوری، خاطرنشان کرد که بازگشت امن پناهندگان در عین حفظ کرامت انسانی آنها و بدون استفاده ابزاری از آنها برای برای دریافت امتیازات سیاسی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: نباید برخی کشورها با سوءاستفاده از موضوع بازسازی سوریه و بازگشت آوارگان به دنبال گرفتن امتیازات سیاسی باشند. 

 نماینده کشورمان با اشاره به همه گیری کرونا در جهان، عنوان کرد: سوریه به صورت همزمان با دو فاجعه جنگ و ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و این شرایط اهمیت بازسازی و کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه را دوچندان می‌کند.

وی در پایان افزود: اعمال تحریم‌های یکجانبه خلاف حقوق بین‌الملل بوده و فقط درد و رنج مردم جنگ زده سوریه را در این شرایط افزایش می‌دهد. وظیفه سایر کشورهاست که به دور از اقدامات فرصت طلبانه‌ای همچون تشویق دمشق به مشارکت سیاسی از یکسو و همزمان اعمال تحریم‌ها، امکان دهند مردم سوریه بدون هرگونه مداخله خارجی برای آینده کشور خود تصمیم بگیرند و به بحران این کشور خاتمه دهند.  

 در این نشست مقام‌هایی از کشورها جهان و منطقه در سطح معاونان نخست وزیر، وزرای خارجه و مقام‌های سازمان‌های بین‌المللی  مواضع خود درباره سوریه را اعلام کردند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا غلامحسین دهقانی سوریه سازمان ملل داعش بلژیک قانون اساسی روسیه ایران جمهوری اسلامی ایران اتحادیه اروپا ترکیه بحران سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۸۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست علمی « وعده صادق و جامعه ایرانی » برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سلسله نشست‌های علمی پژوهشکده تمدنی شهید صدر (ره) با موضوع وعده صادق و جامعه ایرانی برگزار می‌شود.

در این نشست محمدعلی فتح الهی دانشیار علوم سیاسی و رئیس پژوهشکده مطالعات سیاسی و بین الملل و طیبه محمدی کیا عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و عطاالله بیگدلی عضو هیأت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) به ایراد سخنرانی می‌پردازند و دبیر علمی نشست حمید دهقانیان مدیر اندیشکده مطالعات ایران است.

زمان برگزاری سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴ الی ۱۶ در محل پژوهشکده تمدنی شهید صدر (ره) خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6086495 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • ۲۰۰ روز جنگ و ۷ تحول جهانی به‌نفع مقاومت
  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب
  • نشست علمی « وعده صادق و جامعه ایرانی » برگزار می شود
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است