Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بیشترین و کمترین نرخ تورم ماهانه برای کدام استان؟، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، دلار مچ بقیه ارز‌ها را خواباند، ادامه روز‌های بد وال استریت، سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا به بالاترین رکورد ۱۴ ماهه رسید، اردوغان معاون بانک مرکزی ترکیه را عزل کرد و تجارت ۷۳ میلیارد دلاری کشور در سخت‌ترین شرایط را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین و کمترین نرخ تورم ماهانه برای کدام استان؟ مرکز آمار ایران تغییرات نرخ تورم استان‌ها در اسفند ۹۹ را اعلام کرد که بر اساس آن، نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند برای خانوار‌های کشور به عدد ۳۶.۴ درصد رسید. در اسفند ماه ۱۳۹۹ عدد شاخص کل برای خانوار‌های کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) به ۲۹۸،۱ رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های کشور مربوط به استان کرمان با ۲.۷ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان گیلان با ۰.۸ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های کشور ۴۸.۷ درصد می‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان چهارمحال و بختیاری (۵۸.۵ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (۴۲.۹ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ۹۹ برای خانوار‌های کشور به عدد ۳۶.۴ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کرمانشاه (۴۰.۱ درصد) و کمترین آن مربوط به استان مرکزی (۳۳.۳ درصد) است. بورس بازهم قرمز شد!

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳ هزار و ۷۹۹ واحدی معادل ۰.۲۹ درصد به یک میلیون و ۳۰۳ هزار و ۸۹ واحد رسید. امروز و در لحظه انتشار این گزارش، نماگر کل با افت بیش از 5 هزار واحدی مواجه شده است. /جزئیات بیشتر

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۸ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۸۳۲ تومان رسید که نسبت به آخرین روز معاملاتی گذشته ۰.۱ درصد معادل ۱۱ هزار و ۳۲۳ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۵ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۹۹ تومان رسیده است.

دلار مچ بقیه ارزها را خواباند

شاخص دلار با قدرت وارد کانال ۹۳ واحد شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۲ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۲۸۲ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۶۰ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ادامه روزهای بد وال استریت

همه شاخص های مهم بورسی وال استریت ریزش کردند.

در وال استریت همه شاخص ها نزولی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۴۲ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۳ هزار و ۸۰.۹۲ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۴۱ درصد ریزش تا سطح ۳۹۵۶.۱۷ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۲۸ درصد کاهش در سطح ۱۳ هزار و ۷.۴۷ واحدی بسته شد.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۵۳ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۶۷۷۲.۱۲ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۱.۲۹ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۸.۶۱ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۱.۲۱ درصدی در سطح ۶۰۸۸.۰۴ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۲۲ درصد بالا رفت و به ۸۵۹۵.۲۰ واحد رسید.

سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا به بالاترین رکورد ۱۴ ماهه رسید

سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا، بنچ‌مارک سود اوراق قرضه، در معاملات دیروز، با امید سرمایه‌گذاران به شتاب‌گرفتن ریکاوری اقتصادی آمریکا، رشد کرد و از ۱.۷۷ درصد فراتر رفت. این امید وجود دارد که با تسریع روند واکسیناسیون کرونا در آمریکا اقتصاد این کشور زودتر به وضعیتی قدرتمند بازگردد. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا امروز تا ۱.۷۷۲ درصد بالا رفت و سپس تا ساعت ۱۷ به وقت تهران در ۱.۷۶ درصد تثبیت شد. سود اوراق ۳۰ ساله آمریکا هم به ۲.۴۵۶ درصد افزایش یافت.

رئیس مجلس: اعتبارات خرج وام دادن به نور چشمی‌ها و ابربدهکاران می‌شد محمد باقر قالیباف در توییتر نوشت: بخش مهمی از اعتبارات خرج وام دادن به نور چشمی ها و ابر بدهکاران بانکی می شد و نوبت مردم که می رسید می گفتند بودجه نداریم. رییس مجلس افزود: مجلس با هدف سوق دادن منابع به سمت رفع نیازهای مردم و برای حمایت از خانواده وام ازدواج را به ۲۰۰ میلیون تومان برای زوج های جوان و ۱۴۰ میلیون تومان برای همه زوج ها افزایش داد. تجارت ۷۳ میلیارد دلاری کشور در سخت‌ترین شرایط وزیر صمت گفت: پارسال ۱۴۶ میلیون تن کالا در کشور تامین (واردات) یا صادرات شده و ۷۳ میلیارد دلار تجارت کشور در سال گذشته بوده است. وی با اشاره به اینکه ۳۴ میلیون تن واردات کالا‌ها داشته‌ایم، اضافه کرد: این میزان از تجارت کالا به صورت صادرات و واردات در شرایطی محقق شد که تحت سخت‌ترین تحریم‌های ظالمانه و همچنین شیوع ویروس کرونا قرار داشتیم.   تشکیل کمیته تخصصی ساماندهی بازار مرغ و تخم‌مرغ

بنا به مصوبات ستاد تنظیم بازار که روز ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ و به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، مقرر شد کمیته‌ای تخصصی جهت ساماندهی بازار مرغ و تخم‌مرغ تشکیل شود. این کمیته با ریاست وزیر جهاد کشاورزی و با عضویت قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی و دیگر مسئولان مربوطه تشکیل خواهد شد. طبق مصوبات جلسه دیروز ستاد تنظیم بازار، مقرر شد این کمیته با داشتن اختیارات کامل از سوی ستاد تنظیم بازار نسبت به برنامه‌ریزی و تولید و توزیع مرغ، از طریق شرکت‌های تولیدکننده عمده مرغ و نیز با همکاری و خدمت گرفتن از ظرفیت مرغ‌داری‌های دیگر، اقدامات لازم را انجام دهد.

توضیح بانک مرکزی درباره پرداخت‌های ریالی

بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ریال از منابع بانک مرکزی، به پشتوانه ارزهای مسدودی، موجب رشد پایه پولی و نقدینگی می‌شود. در ادامه پیام توئیتری این بانک آمده است:  بانک مرکزی نمی‌تواند از پرداخت‌های ریالی خودداری کند که طبق نص صریح قانون موظف به انجام آن است.

اردوغان معاون بانک مرکزی ترکیه را عزل کرد

رئیس‌جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، ۱۰ روز پس از اخراج رئیس بانک مرکزی ترکیه، امروز، سه‌شنبه، معاون بانک مرکزی، مورات ستینکایا، را هم اخراج کرد. به دنبال انتشار این خبر نرخ لیر ترکیه ۱۳ درصد در برابر دلار آمریکا سقوط کرد. مصطفی دومان، از بانکداران معروف ترکیه، از سوی اردوغان به اداره این سمت منصوب شد. آقای دومان قبلاً یکی از مدیران مورگان استنلی بوده است. روزنامه گازته که این خبر را منتشر کرده است هیچ دلیلی برای برکناری ستینکایا مدیر سابق بورس استانبول، ذکر نکرده است.

پرواز ارزهای دیجیتالی/باینانس کوین در صدر

ارزش بیشتر ارزهای دیجیتالی مهم افزایش پیدا کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، شرکت پی پال اعلام کرد به زودی امکان خرید کالاهای مورد نیاز شهروندان آمریکایی از خرده فروشی های آنلاین با استفاده از ارزهای دیجیتالی را فراهم خواهد کرد. طبق اعلام پی پال، دارندگان ارزهای دیجیتالی اتریوم، بیتکوین، بیتکوین کش و لایت کوین خواهند توانست در درگاه های پرداخ پی پال ارزهای دیجیتالی خود را مستقیم به دلار تبدیل کنند. غول پرداختی ویزاکارد که یکی از دو شرکت اصلی پرداخت بین المللی محسوب می شود از انجام شدن نخستین تراکنش بر حسب ارزهای دیجیتالی در این شبکه خبر داد. بر اساس طرح در دست اجرا توسط مسترکارد امکان انجام تراکنش ها بر بستر ارزهای دیجیتالی بدون نیاز به تبدیل آن ها به ارزهای فعلی وجود خواهد داشت. قرار است در آینده نزدیک امکان انجام این معاملات در ویزا مهیا شود. 

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۵۸ هزار و ۹۴۱.۰۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۴۳ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۸۳۷.۴۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۳۳ درصد افزایش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۰۸ درصد افزایش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۲۹۷.۹۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۹.۲۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۴۱ درصد افزایش

۴- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۴ درصد کاهش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۲ درصد افزایش

۶- پولکا دوت

قیمت: ۳۴.۱۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۲۴ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۶۷  دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۷۴ درصد کاهش

۸- یونی سواپ

قیمت: ۲۸.۵۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۴۹ درصد کاهش

۹- تتا

قیمت: ۱۲.۹۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۳۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۲۷ درصد افزایش

۱۰- لایت کوین

قیمت: ۱۹۷.۵۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۴۷ درصد کاهش

رشد قیمت مسکن در آمریکا رکورد ۱۴ ساله را شکست!

طبق اعلام آژانس فدرال مسکن آمریکا، در سراسر این کشور متوسط قیمت مسکن در ماه فوریه نسبت به فوریه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.  به نقل از فاکس بیزینس، به دنبال کاهش شدید در بخش عرضه مسکن، متوسط رشد قیمت خانه ها در بزرگ ترین اقتصاد جهان در ماه ژانویه به بالاترین سطح خود در طول ۱۴ سال اخیر رسیده است. در بازه زمانی ۱۲ ماهه، رشد قیمت مسکن در ۲۰ شهر بزرگ آمریکا ۱۱.۱ درصد اندازه گیری شده که این رقم نسبت به بازه مشابه به ماه قبل ۰.۹ درصد افزایش داشته است. 

از ۲۰  شهر بزرگ آمریکا متوسط قیمت مسکن در ۱۹ شهر در ماه ژانویه به نسبت ماه قبل افزایش پیدا کرده است. شهر فونیکس در ایالت آریزونا رکورددار افزایش قیمت در این بازه بوده است تا جایی که رشد ۱۵.۸ درصدی قیمت مسکن در این شهر در یک سال اخیر به ثبت رسیده است. شهر سیاتل در واشنگتن با ۱۴.۳ درصد افزایش و سن دیگو در کالیفرنیا با رشد ۱۴.۲ درصدی در رده های بعدی قرار دارند. کریگ لازارا- مدیر اجرایی در موسسهاس اند پی دی جی آی- گفت: اثر کرونا بر روی بخش مسکن کاملا محسوس باقی مانده است و خریداران با انگیزه بیشتری به دنبال خرید خانه هستند در حالی که عرضه مسکن به دلیل مشکلات مواد اولیه کاهش یافته است. این افزایش قیمت در حالی رخ می دهد که فروش خانه ها در این کشور کاهش یافته است. داده های منتشره نشان می دهند که در ماه فوریه ۶.۲۲ میلیون واحد مسکن در این کشور معامله شده اند که نسبت به ماه قبل ۶.۶ درصد کاهش پیدا کرده است. با وجود کاهش کلی خانه های معامله شده میزان فروش خانه های جدید نسبت به ماه قبل ۹ درصد افزایش داشته است. 

 

 

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان نوروز 1400 تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها سند همکاری 25 ساله ایران و چین بازار مرغ نرخ ارز اعمال ماه شعبان نوروز 1400 تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها سند همکاری 25 ساله ایران و چین سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا برای خانوار های کشور ارزهای دیجیتالی نرخ تورم ماهانه مربوط به استان ۲ درصد افزایش قیمت مسکن واحد بسته شد نسبت به ماه بانک مرکزی وال استریت سهام عدالت ماه قبل درصد کاهش ۳ هزار خانه ها ۱ درصد ۶ درصد ۹ درصد ۸ درصد ۴ درصد ۷ درصد ۳ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۹۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار

پیمانه اقتصادی تابناک هر روز بسته‌ای خبری از آخرین اخبار و تحولات مهم اقتصادی ایران و جهان ارائه می‌کند؛ پیمانه‌ای شامل تغییرات ۲۴ ساعت اخیر از بازار‌هایی همچون ارز، خودرو، طلا، انرژی و مسکن، که در کنار آن به واکنش‌ها و صحبت‌های اقتصادی مسئولان نیز پرداخته می‌شود.

سبزپوشی بورس در دومین روز هفته

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت) با ۲۷ هزار و ۱۴۶ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۹۹۰ واحدی قرار گرفت.  شاخص هم‌وزن امروز با ۸ هزار و ۴۴۵ واحد افزایش به ۷۵۳ هزار و ۴۳۹ واحد و شاخص قیمت با ۴ هزار و ۷۲۸ واحد افزایش به ۴۲۱ هزار و ۷۹۲ واحد رسید. معامله‌گران در روز جاری در بورس تهران نزدیک به ۱۰ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش ۶۲ هزار میلیارد ریال با انجام ۴۳۸ هزار معامله دادوستد کردند. نماد‌های فولاد، فملی، نوری، شپنا، بوعلی، شبندر و وبملت بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

پیش بینی بورس دوشنبه ۳ اردیبهشت

نبض بورس نوشت: پس از مثبت انفجاری نماگر‌های سهامی در روز ابتدایی هفته، بخشی از معامله‌گران که در پایان وقت چهارشنبه، سمت خریداران تابلو ایستاده بودند، اقدام به شناسایی سود کردند. این موضوع باعث شده بود جریان معاملات یکشنبه، متعادل‌تر از روز ابتدایی هفته دنبال شود. با توجه به افزایش شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران که در پایان معاملات روز یکشنبه با افزایش ۲۷ هزار و ۱۴۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۹۹۰ واحدی قرار گرفت و روند بازار سهام در روز گذشته و اخبار سیاسی جنگ ایران و اسرائیل، احتمال افزایش شاخص بورس در دوشنبه وجود دارد، البته باید منتظر باشیم تا ببینیم دوشنبه بازار سهام به افزایش یا کاهش تمایل دارد؟

واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری

امروز یک خبرگزاری در گزارشی با عنوان "ابراز نگرانی نسبت به اختصاص ارز به کالا‌های اساسی/ بانک مرکزی مراقب کمبود کالا در بازار باشد" نوشت: یک عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با بیان اینکه بیش از یک ماه است که به کالا‌های اساسی ارز تخصیص نیافته است، گفت: ادامه این روند از سوی بانک مرکزی، سبب کمبود کالا به ویژه مواد غذایی در بازار می‌شود.

در واکنش به این خبر بانک مرکزی ضمن تکذیب این ادعای نادرست و عاری از حقیقت، اعلام کرد که در یک ماهه ابتدایی سال جاری ۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، کالا‌های تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شد.

افت بهای سکه در بازار تهران

هر قطعه سکه طرح جدید امروز (یکشنبه، دوم اردیبهشت) در بازار طلای تهران با ۴۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. /اتحادیه طلا و جواهر تهران

حراج بعدی شمش طلا چه روزی است؟


بر اساس شیوه نامه نحوه برگزاری حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ارز و طلای ایران مورخ (۹ بهمن ۱۴۰۲)، بیستمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد سه شنبه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)، برگزار می‌شود. زمان جلسه حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ است و وجه‌الضمان مبلغ ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه مورخ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت کند. گفتنی است، مبلغ وجه‌الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تأیید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود.

نرخ ارز در مرکز مبادله رشد کرد

هر اسکناس دلار امروز (یکشنبه، دوم اردیبهشت) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با ۱۵۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۴۳ هزار و ۷۱۵ تومان داد و ستد شد. همچنین قیمت حواله دلار آمریکا نیز با ۱۴۹ تومان کاهش نسبت به روز کاری قبل، ۴۰ هزار و ۷۹۵ تومان معامله شد. قیمت هر اسکناس یورو با افزایش ۱۵۰ تومانی به ۴۶ هزار و ۵۹۹ تومان و حواله آن با افزایش ۱۷۸ تومانی نسبت به روز گذشته، ۴۳ هزار و ۴۸۷ تومان قیمت خورد. اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری ۱۱ هزار و ۹۰۳ تومان و حواله درهم ۱۱ هزار و ۱۰۸ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته افزایش اندکی داشت.

کاهش قیمت برخی خودرو در بازار

بر اساس اعلام اقتصادآنلاین: امروز قیمت هایما ۷ X ۱.۶ لیتر توربو مدل ۱۴۰۲ نیز یک میلیاردو ۸۴۰ میلیون تومان است که ۱۰ میلیون ارزان شده است. قیمت ساینا S اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۱۰ میلیون تومان شده است که ۱۰ میلیون تومان ارزان شده است.  قیمت شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ نیز ۸۷۵ میلیون تومان شده است که ۵ میلیون تومان ارزان شده است.  قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۳۲ میلیون تومان است که ۲۲ میلیون ارزان شده است.  قیمت تارا دنده‌ای V ۱ مدل ۱۴۰۲ نیز ۸۲۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.

گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است

دبیر انجمن صنفی صنعت گوشت بسته بندی و پروتئینی کشور از عرضه سراسری گوشت تنظیم بازاری وارداتی از ۲۰ روز دیگر خبر داد. مسعود رسولی اظهار کرد: امروز در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غرف میادین، ران، دست و راسته گوساله به قیمت ۲۹۹ هزارتومان، چرخ‌کرده ۲۷۵ هزارتومان و مخلوط نیز با قیمت ۲۸۵ هزارتومان عرضه می‌شود. وی افزود: فعلا این گوشت تنظیم بازاری وارداتی برای تهران و البرز است، ولی از روز‌های آینده با افزایش واردات در سایر استان‌ها نیز عرضه صورت می‌گیرد. دبیر انجمن صنفی صنعت گوشت بسته بندی و پروتئینی کشور که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد تا ۲۰ روز آینده گوشت تنظیم بازاری وارداتی در سراسر کشور و در کلیه فروشگاه‌ها عرضه شود.

تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت

گمرک ایران اعلام کرد: تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا که به دلیل اختلال در ارتباط فیبرنوری و دستگاه‌های ایکس ری گمرک جمهوری آذربایجان با کندی مواجه شده بود به حالت عادی برگشت.

دریافت نیمی از مالیات‌ها از یک درصد افراد پردرآمد

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: به دنبال اصلاح نظام مالیاتی طی سال‌های اخیر در حال حاضر حدود ۵۰ درصد مالیات‌ها توسط یک درصد افراد پردرآمد پرداخت می‌شود. /ایسنا

ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال چقدر شد؟

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۲.۶۶ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۶ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۶۶درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است. حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱.۴۱ میلیارد دلار است که ۳۴.۳۷ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۹۶ میلیارد دلار است که  ۹.۷۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۶.۳۲ میلیارد دلار است که ۹۱.۷۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

 

دیگر خبرها

  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت
  • اشتباه در راهبرد بانک مرکزی؛ رئیس کل بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد | رابطه زایش تورم و نرخ دلار چگونه است؟
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ ارديبهشت
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟ / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲ ارديبهشت
  • بازار رمزارز‌ها / قیمت بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟