Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، پنجمین دوره کنفرانس بروکسل با عنوان «حمایت از آینده سوریه و منطقه» روز سه‌شنبه به صورت مجازی برگزار شد و «غلامحسین دهقانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد اتحادیه اروپا و بلژیک، در این کنفرانس سخنرانی کرد.   دهقانی با بیان اینکه بحران سوریه، دهمین سال خود را سپری کرده است، گفت: این امر نشانگر این واقعیت تلخ است که جامعه جهانی هیچ اراده واقعی برای حل این بحران بر مبنای حقوق بین‌الملل به ویژه احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با اعلام اینکه از آغاز بحران سوریه، ایران همواره از راه‌حل‌های سیاسی حمایت کرده است، اظهار داشت: ایران با همکاری روسیه و ترکیه مبدع روند آستانه با هدف پایان دادن به عملیات نظامی و یافتن راه‌حل سیاسی بوده است. کمیته قانون اساسی نیز به عنوان بستری برای گفت‌وگوهای سوری-سوری ایجاد شد که ایران همواره از این کمیته حمایت کرده است.   سفیر ایران در بروکسل ادامه داد: با انتقال بحران سوریه از مرحله نظامی به سیاسی، جامعه بین‌المللی وظیفه تسهیل این انتقال را دارد و در این برهه حساس، باید نسبت به احتمال احیای مجدد داعش و ظهور سایر گروه‌های تروریستی تکفیری حساس بود.   دهقانی با اشاره به موضوع پناهندگان سوریه تصریح کرد: بازگشت امن پناهندگان در عین حفظ کرامت انسانی آنها و بدون استفاده ابزاری از آنها برای برای دریافت امتیازات سیاسی از اهمیت بالایی برخوردار است. نباید برخی کشورها با سوءاستفاده از موضوع بازسازی سوریه و بازگشت آوارگان به دنبال گرفتن امتیازات سیاسی باشند.   وی با اشاره به همه‌گیری کرونا در جهان، خاطرنشان کرد: سوریه به صورت همزمان با دو فاجعه جنگ و ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و این شرایط اهمیت بازسازی و کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه را دوچندان می‌کند.   این دیپلمات ارشد با بیان اینکه اعمال تحریم‌های یکجانبه خلاف حقوق بین‌الملل بوده و فقط درد و رنج مردم جنگ زده سوریه را در این شرایط افزایش می‌دهد، ابراز داشت: وظیفه سایر کشورهاست که به دور از اقدامات فرصت‌طلبانه‌ای همچون تشویق دمشق به مشارکت سیاسی از یکسو و همزمان اعمال تحریم‌ها امکان دهند مردم سوریه بدون هرگونه مداخله خارجی برای آینده کشور خود تصمیم بگیرند و به بحران این کشور خاتمه دهند.   در این نشست مقام‌های تعداد زیادی از کشور جهان و منطقه در سطح معاونان نخست‌وزیر، وزرای امور خارجه و مقام‌های سازمان‌های بین‌المللی مواضع خود درباره سوریه را اعلام کردند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم فلسطینیان برای احیای اردوگاه یرموک

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  فلسطینیان مقیم سوریه با اجرای طرح‌های متعدد خیریه تلاش می‌کنند تا شرایط مساعدی برای بازگشت به اردوگاه یرموک فراهم شود و این اردوگاه همچنان پلی برای بازگشت به موطن اصلی بماند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


جنبش جهاد اسلامی فلسطین از جمله گروه‌های مبارز فلسطینی که اینگونه طرح‌های خیریه را در برنامه خود قرار داده است.
این جنبش، آشپزخانه‌ای را در اردوگاه یرموک راه اندازی کرده و طرح افطار سه هزار روزه دار را در هر روز از ماه مبارک رمضان برای سومین سال متوالی در دست اجرا دارد.
وسام جاد الله دانشجوی فلسطینی مقیم سوریه است، او به طور داوطلبانه در این آشپزخانه کار می‌کند؛ وی می‌گوید، "می خواهم سهمی در کمک به هموطنانم و به ویژه خانواده‌های شهدا داشته باشم. "
نصب عکس‌هایی از شهدای مقاومت به ویژه شهدای فرمانده در این آشپرخانه جلب توجه می‌کند.
احمد عیسی مدیر این آشپزخانه می‌گوید، هدف، گسترش فرهنگ مقاومت است، لذا هر روز از ماه مبارک به نام یکی از شهدا نام گذاری شده است.
وی افزود، پیام این است که یاد شهیدان زنده است و خانواده‌های شهدا و جانبازان در اولویت قراردارند.
اما حضور فعال جوانان فلسطینی در این طرح نشان می‌دهد که آنها میهن و هویتشان را فراموش نکرده و در سایه عملیات رزمندگان مقاومت مانند طوفان الاقصی بازگشت به خاک وطن را نزدیک می‌بینند.

 


شات لیست
مصاحبه ۱: ضرار کوسا - عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین
مصاحبه ۲: وسام جادالله - دانشجوی فلسطینی مقیم سوریه
مصاحبه ۳: احمد عیسی - مدیر آشپرخانه یرموک
-----------

دیگر خبرها

  • هلاکت یک تروریست بلندپایه داعش در مرز عراق و سوریه
  • اجرای زیبای گروه سرود «منتظران ظهور» زاهدان
  • کیفیت هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم است
  • کیفیت هوای مشهد ناسالم است
  • نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک ها
  • نیویورک تایمز: داعش بر یارگیری از تاجیک ها متمرکز شده است/ داعش برخلاف ادعاها نابود نشده است
  • هوای ناسالم سه شهر خوزستان برای گروه‌های حساس
  • وقتی جهادگران لبخند هدیه می‌دهند/هزارخدمت دندانپزشکی در سربیشه
  • عزم فلسطینیان برای احیای اردوگاه یرموک
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟