Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@22:38:56 GMT

گفت‌وگوی بارزانی و ماکرون درباره عراق و اوضاع منطقه

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۹۱۸۵

گفت‌وگوی بارزانی و ماکرون درباره عراق و اوضاع منطقه

به گزارش ایلنا به نقل از راشا تودی، رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیس‌جمهوری این کشور درباره عراق و اوضاع منطقه گفت‌وگو کرد.

«نیچروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق شامگاه گذشته -دوشنبه- به فرانسه سفر کرده بود.

ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیچروان بارزانی با «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه درباره اوضاع عراق و منطقه رایزنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: «امانوئل ماکرون در دیدار با بارزانی بر ادامه همکاری و حمایت فرانسه از بغداد و اقلیم کردستان عراق در چارچوب ائتلاف بین‌المللی علیه داعش تاکید کرد.»

دو طرف در این دیدار اوضاع عراق و اقلیم کردستان و همچنین منطقه را بررسی و بر ضرورت حفظ ثبات و آرامش عراق و منطقه و مقابله با تهدیدات و خطر داعش تاکید کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است که بارزانی و ماکرون طی این دیدار درباره افزایش روابط و همکاری‌ها و شراکت میان عراق و اقلیم کردستان با فرانسه و اهمیت درک مشترک درباره حفظ ثبات و امنیت منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند. 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نیچروان بارزانی امانوئل ماکرون اقلیم کردستان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۹۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید انگلیس بر حمایت از اردن

دفتر نخست‌وزیر انگلیس ریشی سوناک خبر داد که او و شاه اردن ملک عبدالله دوم درباره جنگ اسرائیل علیه غزه و اوضاع منطقه رایزنی کردند.

به گزارش مشرق، در شرایطی که انتقادها از اقدام اردن در رهگیری موشک‌های شلیک شده به سمت اسرائیل ادامه دارد، شاه اردن و نخست‌وزیر انگلیس درباره اوضاع غزه حرف زدند.

دفتر نخست‌وزیر انگلیس بیانیه‌ای درباره رایزنی تلفنی سوناک و ملک عبدالله دوم منتشر کرد که در آن آمده، آنها درباره لزوم «کمک انسان دوستانه به غزه» رایزنی کردند.

به روایت لندن، نخست‌وزیر انگلیس بر تداوم حمایت این کشور از اردن تاکید کرد. سوناک با اشاره به اوضاع منطقه گفت که «افزایش تنش در منطقه به نفع هیچ کس نیست».

در شرایطی که انگلیس از ابتدای جنگ اسرائیل علیه غزه در کنار صهیونیست‌ها ایستاده است، سوناک در این رایزنی تلفنی خواستار افزایش کمک‌های انسانی به غزه شده است.

طبق بیانیه لندن درباره تماس تلفنی سران انگلیس و اردن، سوناک بر حمایت از راهکار دو دولتی تاکید کرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن
  • سفر اردوغان به بغداد/ دیدار با مقامات کردستان عراق در دستور کار