Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@23:37:06 GMT

کمبود مرغ در استان تهران برطرف می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۹۲۳۲

کمبود مرغ در استان تهران برطرف می‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان تهران ضمن بازدید شبانه از برخی کشتارگاه‌های مرغ تهران گفت: در روز‌های آینده با تامین مرغ زنده از استان‌های شمالی، کمبود مرغ در استان تهران برطرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید علی بابایی، مدیرکل دامپزشکی استان تهران ضمن بازدید شبانه از برخی کشتارگاه‌های مرغ تهران گفت: در روز‌های آینده با تامین مرغ زنده از استان‌های شمالی، کمبود مرغ در استان تهران برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفتگو با صدا و سیما با اشاره به اینکه ۱۶ کشتارگاه از ۲۱ کشتارگاه مرغ استان تهران، فعال است افزود: استان تهران، پنج درصد مصرف روزانه مرغ خود را تولید می‌کند و بقیه مرغ مصرفی این استان از استان‌های گلستان، مازندران و گیلان تامین می‌شود.

وی افزود: مرغ‌ها پس از کشتار در کشتارگاه‌ها به سامانه‌های عرضه عمده مانند سامانه «بهمن»، «پیروزی» و «حکیمیه» تهران منتقل می‌شوند تا برای مصرف مردم استان در اختیار صنف مربوط قرار گیرد. ناظران فنی و بهداشتی و دکتران دامپزشک، در همه کشتارگاه‌های دام و طیور مستقر هستند و با توجه به وضع کنونی، ناظران دولتی را هم از ادارات شهرستان فراخوان کردیم و در کشتارگاه‌ها برای نظارت هر چه بیشتر، مستقر هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: امیدواریم با هماهنگی‌هایی که سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، میزان ورودی مرغ زنده به استان تهران در روز‌های آینده افزایش یابد.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی و تقاضای بیش از حد معقول مردم برای خرید مرغ، مقداری کمبود وجود دارد که با این هماهنگی ها، در روز‌های آتی، این کمبود برطرف می‌شود.

بابایی اضافه کرد: در شرایط طبیعی، روزانه در حد ۴۰۰ تا ۴۵۰ تن ورودی مرغ در سامانه «بهمن» داشتیم که کافی بود، اما در یک ماه اخیر حتی روزانه تا ۸۵۰ تن مرغ به این سامانه وارد کردیم، ولی تقاضای غیر معمول مردم ناشی از ذهنیت کمبود مرغ، باوچود تولید کافی مرغ در کشور؛ به کمبود‌ها دامن زده است.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران تاکید کرد: در روز‌های آینده با تامین مرغ زنده از استان‌های شمالی، کمبود مرغ در استان تهران برطرف می‌شود و مردم هیچ نگرانی برای تامین مرغ نداشته باشند.

وی گفت: با توجه به سخنان رئیس جمهور در جلسه سه شنبه ستاد تنظیم بازار، قیمت مرغ هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت و همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های دست اندرکار این موضوع باید تلاش کنند مرغ به قیمت مصوب در بازار تامین شود.

بابایی افزود: امیدواریم شهروندان با درایت خود، مدیریت تامین مرغ مورد نیاز خود را به نحوی داشته باشند که نیاز بازار تامین شود و در آینده شاهد کاهش قیمت مرغ باشیم، زیرا مرغ به میزان کافی در مرغداری‌های کشور وجود دارد و هماهنگی وزارتخانه‌های دست اندر کار در روز‌های آینده، مطمئناً میزان کافی از مرغ را روانه بازار‌های استان تهران خواهد کرد.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: قیمت مرغ مرغ گوشت مرغ مدیرکل دامپزشکی استان تهران روز های آینده کشتارگاه ها تامین مرغ مرغ زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۹۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود امکانات رفاهی ساکنان خیابان مطهری رودهن را به دردسر انداخت + فیلم

مدتی است ساکنان خیابان مطهری واقع در شهرستان رودهن استان تهران با مشکلاتی از قبیل دپوی زباله جنب معاینه فنی، آب آشامیدنی، پرسه سگ‌های ولگرد و عدم روشنایی مناسب مواجه هستند از سوی دیگر بوی نامطبوع کشتارگاهی که در حومه این خیابان واقع شده است موجب آزار شهروندان است.

اهالی این منطقه بار‌ها این مشکلات را پیگیری کرده اند، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

شهروند خبرنگار ما ارسال فیلم از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

نگاهی به وضعیت ناخوش معابر مسکن مهر دادگستری در هرسین + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • مخالفت مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت مجلس با ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه
  • کمبود امکانات رفاهی ساکنان خیابان مطهری رودهن را به دردسر انداخت + فیلم
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان
  • توسعه پتروپالایشگاه‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف می‌کند
  • تکلیف تامین ۲۰درصدی برق ادارات استان تهران از منابع تجدیدپذیر
  • کمبود بارش‌ها ۱۵ درصدی شد