Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبری فرد گفت: ما با این نظام مردمی توانستیم به استقلال دست یابیم و این برای کشور ما یک عزت، افتخار و اقتدار است و امید که آثار آن را در معیشت، اشتغال و در صحنه های دیگر ببنیم و لازمه آن این است که تقویت مردمی بودن نظام به این شکل داشته باشیم که نهادهای اقتصادی حداقل در حد مطلوبی به شکل اسلامی عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین اکبری فرد عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان در گفتگو با راه آرمان، در رابطه با فرا رسیدن ۱۲ فروردین روز نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی بعد از گذشت ۴۲ همچنان مردمی باقی مانده است و  اولین نکته این است که ملت ایران جزو ملل های هوشیار و بیداری بوده که به دنبال استقلال در صحنه ملل و داخلی بوده است.

وی گفت: در نظام جمهوری اسلامی استقلال مردم و کشور مطرح است لذا با رهبری که در کنار مردم وجود داشت این امر به ثمر رسید و یک حرکت و جنبش مردمی عظیم که بیش از ۴۰ سال از عمر آن می گذرد توانست خود را از تمامی  هجمه ها، طوفان ها و گرداب ها رها کند و این نشان دهنده این است که در عمق و وجود مردم این نهاد با عشق و علاقه به ثمر رسیده است.

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی افزود: لذا ماندگاری این نظام به دلیل مردمی بودن آن است به هر حال  از سلطه هایی که در گذشته وجود داشت از جمله سلطه آدم بر آدم، سلطه حکومت ها، خوانین و بزرگانی که به گونه ای بر مردم حکومت می کردند،  رها شدیم.

اکبری فرد با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ثمره خون شهدا است، ادامه داد: شاید بتوان به جرأت گفت تنها کشوری هستیم که توانستیم روی پای خود بایستیم و این ایستادگی هم به خاطر تحمل مردم بوده است یعنی اگر این مردم با آن عشق و علاقه پای نظام و انقلاب نبودند نمی توانستیم چنین نظام قدرتمندی داشته باشیم.

وی بیان کرد: به هر حال چون نظام جمهوری اسلامی را داریم باید در تمامی ابعاد نهادهای اسلامی را ایجاد می کردیم که  در بسیاری از حوزه ها از جمله در  امنیت، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و بخش های غیر اقتصادی موفق بوده ایم و باعث شدیم که بسیاری از نهادها، مردمی و در کنار مردم باشند.

لزوم تحول در نهادهای اقتصادی در گام دوم انقلاب

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان عنوان کرد: اما در حوزه هایی که شاید نتوانستیم نهادهای اسلامی را در کنار جمهوری اسلامی قرار دهیم مشکلاتی وجود دارد به طور مثال؛ در حوزه اقتصادی در نظام بانکی، ما هنوز به بانکداری اسلامی به معنای واقعی نرسیده ایم چه بسا اگر این اتفاق می افتاد از هجمه های بیرونی در امان بودیم.

اکبری فرد اذعان کرد: لذا من فکر می کنم در گام دوم انقلاب بتوانیم به این مسئله دست یابیم زیرا انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را قبول کردیم و به آن رای دادیم و علیرغم همه تلاطم ها و  طوفانها مردم ایستادند و در برخی از موارد وارد صحنه شدند و حربه های دشمن را خنثی کردند.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم در ادامه مسیر  سایر نهادها را در کنار نظام و انقلاب اسلامی قرار دهیم دیگر ضمانت بهبود معیشت و زندگی مردم  فراهم خواهد بود و همچنین اگر بتوانیم استقلال بانک مرکزی و اسلامی کردن سیستم بانکی را انجام دهیم این انقلاب می تواند آثار خوبی در صحنه داخلی و بین الملل داشته باشد و مسیری برای تمام آن حکومت ها و مردمی که تحت حکومت استبدادی زندگی می کنند و نمی توانند آینده خوبی  برای خود متصور باشند، داشته باشد.

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی اذعان کرد: به هر حال امیدواریم همچنان این انقلاب و نظام مردمی بودن خود را حفظ و  تقویت کند و نهادهایی که باید اسلامی باشند اما به طور کامل نتوانستند در کنار این انقلاب عظیم اسلامی قرار گیرند آنها نیز بتوانند خود را بازسازی و اصلاح کنند.

اکبری فرد عنوان کرد: ما با این نظام مردمی توانستیم به استقلال دست یابیم و این برای کشور ما یک عزت، افتخار و اقتدار است و امید که آثار آن را در معیشت، اشتغال و در صحنه های دیگر ببنیم و لازمه آن این است که تقویت مردمی بودن نظام به این شکل داشته باشیم که نهادهای اقتصادی حداقل در حد مطلوبی به شکل اسلامی عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: نمی شود نظام اسلامی داشته باشیم، اما نهادهایی که برگرفته از نظام ها و قوانین گذشته باشد متناسب با سیستم امروزی و با نظام اسلامی اصلاح نشده باشند، قطعا آثار و برکات آن در زندگی همه مردم کاهش فقر، کاهش فاصله های طبقاتی در رونق کشور و نهایتا استفاده بهتر از نخبگان و جوانان کشور را خواهیم داشت که این هدفی است که دست یافتنی است و در خیلی از زمینه ها بطور مصداقی نشان دادیم ما توانسته ایم به این هدف برسیم امید که در تمامی اقشار جامعه نهادینه کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نظام جمهوری اسلامی نهادهای اقتصادی داشته باشیم مردمی بودن اکبری فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۹۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت مقامات قضایی از اهداف مجمع امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ خضر فقیه ظهر دوشنبه در تجمع اعضای این مجموعه که در پی حمایت از اقدام غرورآفرین سپاه در عملیات (وعده صادق) برگزار شد، گفت: اهداف مجمع رهروان امر معروف و نهی از منکر استان بوشهر اهدافی مردم پایه و عمومی به شمار می‌آید که شایسته است در راستای بهتر اجرا شدن آن مقامات قضائی حمایت خود را از این مجمع افزایش دهند.

مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر توجه مسئولین ذیربط را به مسائل فرهنگی بسیار مهم دانست و تصریح کرد: تجمعات مردمی در حمایت از اقدام غرورآفرین سپاه در عملیات وعده صادق نشان دهنده حضور و مشارکت مردم در اقدامات فرهنگی است.

وی در پایان با اشاره به اقدامات شاخص این مجمع در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی، پیگیری مطالبات مردمی، اقدامات فرهنگی متعدد، فعالیت در فضای مجازی و زمینه‌سازی برای اشتغال جوانان برخی از اقدامات شاخص این مجمع محسوب می‌شود.

کد خبر 6085423

دیگر خبرها

  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست
  • لزوم مدیریت مسائل فرهنگی در تفرجگا‌ها و سواحل مازندران
  • سپاه، نهادی مردمی و مرتبط با مردم است
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • لزوم حمایت مقامات قضایی از اهداف مجمع امر به معروف و نهی از منکر
  • نقش برابر مردم و مسوولان برای ماندگاری سینما در قوچان
  • رئیسی پیش از سفر به پاکستان و سریلانکا : هدف‌گذاری ما رسیدن به مبادلات ۱۰ میلیارد دلاری است / مردم پاکستان، علاقه‌مند به ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند
  • سپاه خادم و قوت قلب مردم است