Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@13:01:03 GMT

پدرسن: روند درگیری در سوریه "فاجعه بار" است

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۹۷۶۶

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری سانا، گی یر پدرسن، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه در حاشیه کنفرانس حمایت مالی از آوارگان سوری تصویر کاملی از وضعیت سوریه در همه سطوح ارائه کرد و گفت، با وجود آرامش نسبی در حوزه نظامی اما روند این درگیری در سوریه فاجعه بار است.

در حاشیه این کنفرانس که سازمان ملل با همکاری اتحادیه اروپا به صورت مجازی برگزار کرد، پدرسن از غرب خواست تحریم های خود علیه سوریه را کاهش دهند تا کمک های انسانی و پزشکی به همه نیازمندان در سوریه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول سازمان ملل از جامعه جهانی خواست، از فعالیت سازمان ملل در سوریه حمایت کند. وی در ادامه گفت، در حال رایزنی است تا دور ششم از نشست های کمیته قانون اساسی سوریه را برگزار کند.

پدرسن درمورد انتخابات ریاست جمهوری در سوریه هم با بیان اینکه جامعه بین الملل بر این باور است که انتخابات واقعی در سوریه تنها با اجرای کامل قطعنامه ۲۲۵۴ برگزار می شود، گفت، این انتخابات باید با مشارکت همه حتی سوری های خارج از کشور برگزار شود.

وی اواسط ماه مارس در سخنرانی خود پیرامون وضعیت سوریه در شورای امنیت بر لزوم پیشرفت در روند حل سیاسی بحران این کشور به گونه ای که تمامیت ارضی و ثبات را به آن بازگرداند، تاکید کرده بود.

پدرسن همچنین خواستار تدوین "فرمول جدید بین المللی" برای حل بحران سوریه شد و گفت، این فرمول باید با مشارکت همه طرف هایی که در درگیری سوریه تاثیر گذار هستند، ساخته شود و در آن آمریکا، روسیه، ایران، ترکیه، کشورهای عربی و اتحادیه اروپا هم حضور داشته باشند.

دور پنجم کنفرانس مجازی "حمایت از آینده سوریه و منطقه" پس از دو روز به میزبانی اتحادیه اروپا عصر سه‌شنبه به فعالیت خود پایان داد و طرف‌های شرکت کننده در این کنفرانس متعهد به حمایت مالی از سوریه شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پدرسن سوریه جنگ داخلی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۹۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با تمام امکانات و قوا در کنار مقاومت و مردم مظلوم فلسطین ایستاده‌ایم

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از دمشق، علیرضا آیتی این مطلب را در اظهاراتی در مراسم توزیع کمک‌های غذایی ماه مبارک رمضان کشورمان به فلسطینیان مقیم سوریه بیان کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی از حمایت کورکورانه غرب و آمریکا از رژیم صهیونیستی که در شش ماه جنگ و کشتار مردم غزه، فجیع‌ترین جنایات را در حق بشر به بارآورده، سکوت جامعه جهانی در برابر ادامه جنایات وحشیانه رژیم صهیویستی را محکوم کرد.
آیتی در ادامه گفت، تا زمانی که این جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در حق مردم مظلوم ادامه داشته باشد، جمهوری اسلامی ایران نیز هرگز از یاری و نصرت به ملت فلسطین دریغ نخواهد کرد.
کاردار سفارت کشورمان در سوریه همچنین تصریح کرد، اعلام روز جهانی قدس در آخرین روز جمعه مبارک مبارک رمضان توسط امام خمینی (ره)، اسم رمز حمایت از مردم فلسطین بود که تا دستیابی مردم مظلوم این سرزمین به حقوق حقه خود، این حمایت‌ها نیز ادامه خواهد داشت.
برپایه این گزارش، سفارت کشورمان در سوریه در مراسمی پنج هزار بسته غذایی به مناسبت ماه مبارک رمضان در اردوگاه فلسطینی یرموک توزیع کرد.
شماری از رهبران گروه‌های مبارز فلسطینی که در این مراسم حضور داشتند از کمک‌های بی شائبه کشورمان به مردم و رزمندگان در فلسطین اشغالی قدردانی کردند
عبد الکریم شرقی از سران جبهه خلق برای آزادی فلسطین در حاشیه این مراسم با تشکر از ملت شریف ایران و همچنین رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای، به خبرنگار ما گفت، امروز پیروزی‌های رزمندگان مقاومت در غزه و کرانه باختری، در لبنان و یمن و سوریه و اصل وحدت میادین همه به برکت راهبرد اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از محور مقاومت است.

 

دیگر خبرها

  • بیش از یک میلیون نفر در غزه با ناامنی غذای مواجه هستند
  • سازمان ملل : ۷۰ درصد مردم شمال غزه با گرسنگی فاجعه بار مواجهند
  • سازمان ملل: ۷۰ درصد مردم شمال غزه با گرسنگی فاجعه بار مواجهند
  • سازمان ملل: ۷۰ درصد مردم شمال غزه با گرسنگی فاجعه بار روبرو هستند
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • با تمام امکانات و قوا در کنار مقاومت و مردم مظلوم فلسطین ایستاده‌ایم
  • هلال احمر درسال جدید با عزمی راسخ در مسیر خدمت به مردم گام بردارد
  • روز جهانی قدس امسال با شعار «طوفان الاحرار» برگزار می‌شود
  • المیادین: هنیه ظهر امروز در تهران کنفرانس خبری برگزار می‌کند
  • پیامدهای جنگ حماس و اسرائیل بر غرب آسیا/ رادیکالیسم دامن غرب را خواهد گرفت؟