Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-16@14:32:12 GMT

سخت گیری برای واردات اتوبوس در سه سال گذشته

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۹۷۷۶

سخت گیری برای واردات اتوبوس در سه سال گذشته

تین نیوز

باقر جوان گفت: در سه سال گذشته ممنوعیت سختگیرانه‌ای برای واردات اتوبوس به کشور انجام شده که این امر نیازمند تقویت تولید داخل است.

 

به گزارش تین نیوز، داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای با بیان اینکه  هم اکنون مشکل کمبود لاستیک کامیون هاو اتوبوس برطرف شده است،گفت:  با توجه به آنکه لاستیک با ارز نیمایی عرضه می شود، بنابراین قیمت‌ها با گذشته کمی متفاوت است و هم اکنون هیچ مشکلی هم در تامین و عرضه لاستیک‌ها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافری توضیح داد: وزارت صمت متعهد شده که در پرونده تامین لاستیک ناوگان حمل ونقل عمومی  مشکلات موجود را رفع کند و البته خوشبختانه بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که  مشکلاتی که پیش از این در بحث تامین لاستیک و کمبود آنها وجود داشت، رفع شده  و  هم اکنون به حد کافی لاستیک در بخش باری ومسافری وجود دارد.

مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافری در ادامه به بخش ناوگان مسافری هم اشاره کرد و گفت: ۱۴ هزار و ۲۰۰ ناوگان در بخش اتوبوسرانی وجود دارد که میانگین سن آن‌ها ۱۲ سال است و البته در این بخش هم هیچ ناوگان فرسوده‌ای وجود ندارد.

باقر جوان با بیان اینکه باید وزارت صمت و همچنین تولید کنندگان داخلی در این حوزه بتوانند این ناوگان را تامین کنند،گفت: همواره سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی بر تولید داخل در اتوبوس تاکید می‌کنند و ما امیدواریم امسال روند تولید داخل در بخش اتوبوسرانی را بتوانیم در دستور کار خود قرار دهیم.

او بیان اینکه و وزارت راه و شهرسازی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سه سال اخیر هیچ ناوگان جدید اتوبوسی نداشته که همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی ایجاد شده، اما باید روند تولید اتوبوس داخلی را در کشور برای سال آینده تقویت کنیم.

باقرجوان با بیان اینکه باید تولید اتوبوس در این بخش تقویت شود چراکه هم اکنون با جلوگیری از واردات اتوبوس باید کمبود این بخش جبران شود، افزود: در بخش سواری هم قرارداد خوبی با کارخانه های تولید کننده در این حوزه منعقد شده و دسترسی به ناوگان سواری افزوده شده و رانندگانی که دارای ناوگان فرسوده هستند می‌توانند با مراجعه به این کارخانه ها ظرف مدت دو ماه خودروی سواری خود را دریافت کنند.

باقر جوان با بیان اینکه متاسفانه در بحث تولید ون و مینی بوس این وضعیت ما جالب نیست و باید تلاش خود را در این زمینه بیشتر کنیم، افزود: البته کار مشترکی با وزارت صمت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته که امیدواریم به مرحله عملیاتی و اجرایی توسط کارخانجات برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان راهداری باقر جوان حمل و نقل حمل ونقل هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۹۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروسازان متخلف را به قوه قضاییه معرفی می‌کنیم

وزیر صنعت اعلام کرد: خودروساز موظف است که طبق قانون عمل کند و اگر خودروساز به تعهدات خود عمل نکند، موضع وزارت صمت حمایت از مصرف‌کننده است و خودروساز متخلف را به قوه قضاییه معرفی می‌کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس علی آبادی در جلسه پاسخگویی برخط در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به سوال شهروندی در حوزه تغییر اجباری خودروهای ثبت‌نامی سامانه یکپارچه به بهانه ارتقای محصولات و افزایش قیمت با نام‌های جدید، گفت: تمرکز وزارت صمت توسعه تولید کیفی و کمی خودرو، کاهش قیمت تمام شده و تولید خودرو رقابتی است و تمرکز اصلی وزارتخانه نیز حرکت به سمتی است که خودرو از کالایی سرمایه‌ای خارج شود. اما در مورد موضوع خاص مطرح شده،  وفق قانون هر قرارداد و تعهدی داده شده خودروساز موظف است که طبق قانون عمل کند و اگر خودروساز به تعهدات خود عمل نکند، موضع وزارت صمت حمایت از مصرف‌کننده است و خودروساز متخلف را به قوه قضاییه معرفی می‌کند.

وی افزود: اگر خودروسازی می‌خواهد قرارداد را کنار بگذارد و خودروی جایگزین ارائه کند، این موضوع باید با توافق طرفین باشد و در غیر این صورت از مشتری حمایت می‌کنیم. درباره خودروی تارا 5 هم که در این جلسه گفته شد با تغییر گیربکس افزایش قیمت بیش از 190 میلیون تومانی داشته و مشتری هم وادار به خرید محصول ارتقا یافته شده، بررسی‌های لازم انجام خواهد شد و اگر خودروساز به تعهد خود عمل نکرده باشد، از مصرف‌کننده حمایت خواهیم کرد.

علی‌آبادی درباره نوسانات قیمت لاستیک خودرو و نحوه تخصیص لاستیک به قیمت دولتی نیز، گفت: تولید لاستیک در کشور سالانه 21 میلیون است، در حالی که در کشور 22 میلیون خودرو داریم و اگر فرض کنیم که هر خودرو در سال یک لاستیک نیاز دارد بر اساس استاندارد بین‌المللی 22 میلیون حلقه لاستیک نیاز داریم و علاوه بر این با توجه به تولید سالانه بیش از یک میلیون و 300 هزار خودرو که هر کدام 5 حلقه لاستیک نیاز دارند، میزان نیاز واقعی کشور سالانه 27 میلیون است. بنابراین در این حوزه ناترازی وجود دارد.

وزیر صنعت تصریح کرد: برای رفع این ناترازی از سال گذشته واردات افزایش یافته و تعرفه واردات هم از 35 درصد به 10 درصد کاهش یافته است. همچنین سال قبل برای تشویق تولیدکنندگان به تولید بیشتر اجازه افزایش قیمت 20 درصدی را دادیم و از سوی دیگر در آن زمان ارز تخصیص یافته از 28 هزار و 500 تومان به بیش از 38 هزار تومان افزایش یافت. امیدوارم با تمهیدات اندیشیده‌ شده به زودی مشکلات تامین لاستیک حل شود.

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر فقط در تامین رینگ 13 و 14 مشکلاتی وجود دارد و دلیل آن نیز این است که فقط در داخل تولید می‌شود. با توافقاتی که با انجمن لاستیک داشتیم به زودی مشکلات در این بخش نیز حل می‌شود. همچنین مقرر شده قیمت‌گذاری برای این رینگ‌ها که وزن کمی دارند، بر اساس وزن انجام نشود تا تولیدکنندگان به تولید این لاستیک‌ها تشویق شوند.

وی همچنین از مردم خواست که به عرضه لاستیک دولتی به چشم سهمیه نگاه نکنند و اگر نیازی به لاستیک ندارند از خرید لاستیک دولتی خودداری کنند و گفت: در بخش توزیع کننده‌ها مشکلاتی هست، اما نظارت باید از سمت مردم باشد. شهروندان می‌توانند این تخلفات را به سامانه 124 گزارش دهند.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودروسازان متخلف را به قوه قضاییه معرفی می‌کنیم
  • ورود اولین سری اتوبوس های برقی به چرخه حمل و نقل عمومی کشور؛ ایستگاه اول کرج
  • وزیر صمت:‌ ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد
  • افزایش 14 درصدی نرخ کرایه اتوبوس درون‌شهری یزد
  • واردات گوشی‌های دکمه‌ای ممنوع نشده است
  • تعیین نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر ناوگان اتوبوس و سرویس مدارس در شهر شیراز
  • شهرداری تهران چطور می خواهد مشکل کمبود اتوبوس را حل کند؟
  • قرارداد واردات ۶۰ واگن خط یک مترو مشهد منعقد می‌ شود
  • بازسازی ۴۰ دستگاه اتوبوس در تبریز
  • وزارت صمت بستر واردات خودرو را هرچه سریعتر فراهم کند